  • 1. Data: 2010-11-12 12:39:16
    Temat: Jaki program do rozrysowania instalacji elektrycznej?
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    Mozecie mi polecic jakis program, w ktorym moge na rzutach domu
    rozrysowac sobie instalacje elektryczna? Chodzi mi o cos w stylu
    SweetHome - nie soft dla profesjonalistow, tylko prosta acz uzyteczna
    wizualizacje okablowania. Najlepiej w 3D.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-11-12 18:58:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lis, 13:39, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    > SweetHome - nie soft dla profesjonalistow, tylko prosta acz uzyteczna
    > wizualizacje okablowania. Najlepiej w 3D.

    Bezsensu. Biezesz kartke w dlon, zone pod pache i wio na budowe.
    Dobrze miec juz w glowie projekt wnetrz, gdzie jaki mebel bedzie stal,
    gdzie biurko, komp, TV i tak dalej. Rysujesz sobie kreda na scianie
    gdzie gniazdko i na suficie gdzie lampy (ja do sufitow doprowadzilem
    na srodek pomieszczen kable (rozna ilosc - w salonie to z 6 w sumie
    mam na suficie;) ale tylko dlatego ze wszedzie robilem sufity
    podwieszane i te kable sobie przedluzalem gdzie trzeba juz przy
    robieniu sufitow. Jak wszystko bylo - wiercenie otwornica fi600 dziur
    pod puszki. A potem to juz wyjdzie w praniu ktoredy najkrotsza droga
    puscic kabel do rozdzielnicy (ja ciaglem do kazdego punktu
    oswietleniowego oddzielny kabelek, a do gniazd - jeden kabel do
    kazdego pomieszczenia, do kuchni dwa oddzielne + jeden pieciozylowy
    trzyfazowy). IMHO nic by mi projekt nie dal - szkoda czasu - za ten
    czas zdarzysz polozyc ta instalacje ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-12 19:34:13
    Temat: Re: Puszki elektryczne w nidzie
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 12-11-2010 o 19:58:18 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > wiercenie otwornica fi600 dziur
    > pod puszki.

    trochę zmienię temat, bo otwór 60 (nie 600 ;) ) to pod puszki pojedyncze,
    a pod podwójne, czy potrójne to jak wycinać?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 4. Data: 2010-11-12 20:33:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > trochę zmienię temat, bo otwór 60 (nie 600 ;) ) to pod puszki pojedyncze,
    > a pod podwójne,
    2x60
    > czy potrójne ,to jak wycinać?
    3x60
    I tak jak Adam prawi, zadnych projektów bo to strata czasu. Żona lepiej
    doradzi od projektanta

  • 5. Data: 2010-11-12 20:54:18
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 12.11.2010 19:58, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > gdzie biurko, komp, TV i tak dalej. Rysujesz sobie kreda na scianie
    > gdzie gniazdko i na suficie gdzie lampy (ja do sufitow doprowadzilem

    Eee to takie nieprofesjonalne ;) A po drugie to do wiosny daleko i chce
    sobie poplanowac ;)

    Swoja droga - u mnie najlepiej zrobic rozdzielnie w garazu. Nie beda
    niskie temperatury szkodliwe dla sterownika plc?

    ps
    Adam, czytasz maila, ktorego podajesz na newsach?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2010-11-12 21:38:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > 2x60
    > 3x60
    > I tak jak Adam prawi, zadnych projektów bo to strata czasu. Żona

    po pierwsze zanim sie zaczniecie zabierać za wykonywanie instalacji to
    zaprojektujcie sobie jak ma wyglądąc dom, co ma być gdzie w łazienkach, w
    kuchni, w pokojach itd...

    Wtedy można zrobic dopiero pojekt instalacji elektrycznej i wod kan.

    Dodam że jakiś projekt powinno sie zrobić choćby pot aby wiedziec co jest
    skad zasilane.

    Pomijam że powinno się policzyć obciążenia przewodów, oporność pętli
    zwarciowych itp głupoty...

  • 7. Data: 2010-11-12 22:05:51
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

    W dniu 2010-11-12 21:54, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:

    > Eee to takie nieprofesjonalne ;) A po drugie to do wiosny daleko i chce
    > sobie poplanowac ;)

    No to coś a'a AutoCAD, rzut budynku i naprzód na oddzielnych warstwach
    różne obwody.
    A potem i tak z 10-15% zmienisz wykonując :)

    > Swoja droga - u mnie najlepiej zrobic rozdzielnie w garazu. Nie beda
    > niskie temperatury szkodliwe dla sterownika plc?

    Jak niskie ?
    Siemensa normalne wykonania to do 0 st. Potem już serie Sinplus (czy
    jakoś tak).
    Ważne żeby nie było kondensacji

    Sprawa wygląda też że jak pracują to poniżej zera tez pracują ale jak
    się wyłączy to przetwornice mogą nie chcieć się uruchamiać.\Kilka razy
    nam tak się stało bo klient zapomniał powiedzieć że nasza szafa nie
    będzie stała w budynku

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 8. Data: 2010-11-12 22:08:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lis, 20:34, lukas <l...@w...pl> wrote:

    > trochę zmienię temat, bo otwór 60 (nie 600 ;) ) to pod puszki pojedyncze,
    > a pod podwójne, czy potrójne to jak wycinać?

    Nooo 60 mialo byc ;-) Ja zlozylem do kupy puszki i zmierzylem srodek-
    srodek. Potem poziomica, miarka i dwa, trzy lub cztery punkty
    narysowane na scianie - wedlug nich wiercilem otwornica i wszystko
    wyszlo perfekt! O ile pamietam to u mnie srodek-srodek miedzy puchami
    bylo cos 7 albo 7,5cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-11-12 22:11:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

> [...]
    >
    > Swoja droga - u mnie najlepiej zrobic rozdzielnie w garazu. Nie beda
    > niskie temperatury szkodliwe dla sterownika plc?

    a jak z dostepnoscia... wiesz jak ci wywali jakis bezpiecznik czy bedzie ci
    latwo sie dostac do skrzynki?

  • 10. Data: 2010-11-12 22:14:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lis, 21:54, "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
    <r...@p...com.pl> wrote:

    > Eee to takie nieprofesjonalne ;) A po drugie to do wiosny daleko i chce
    > sobie poplanowac ;)

    Nie zaplanujesz tego lepiej na papierze, niz chodzac po samych
    pomieszczeniach!:) Szczegolnie wylaczniki - wychodzisz z
    pomieszczenia, wylaczasz za nim swiatlo i poprostu trzeba zrobic ten
    ruch reka i zobaczyc gdzie, z ktorej strony, na jakiej wysokosci
    bedzie lepszy wlacznik w aktualnym pomieszczeniu :-) Gniazda tez
    fajnie planowac na zywo.. Ja tak wszystko z zonka przerobilem (trwalo
    to ze dwa, trzy dni - to calkiem wysilajaca komorki mozgowe robota) i
    teraz jak juz mieszkam - wszystko sie poki co idealnie sprawdza!

    > Swoja droga - u mnie najlepiej zrobic rozdzielnie w garazu. Nie beda
    > niskie temperatury szkodliwe dla sterownika plc?

    Dopoki sie tam para wodna nie wykropli to nie :) A raczej nic takiego
    nie powinno miec miejsca.. Ja mam rozdzielnie w piwnicy.

    > Adam, czytasz maila, ktorego podajesz na newsach?

    Nie. Zaraz spojrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.