  • 31. Data: 2009-02-02 14:36:42
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Ja to wiem tylko wytłumacz mi czemu ZE tego nie wie i nie kasuje za moc
    > 18kW tyle co za moc 14kW skoro zakłada dokłaadnie takie same
    > zabezpieczenia. Moim zdaniem to kolejny polski absurd.

    Choćby z tego powodu, że musieli by Cię zmuszać do płacenia za moc 18kW, a
    nie za 14kW.
    Ty natomiast uważasz, ze wystarczy Ci 14kW i nie chcesz dopłacać za
    dodatkowe 4kW.
    Zamawiana moc to nie tylko zabezpieczenie-ogranicznik mocy, ale przede
    wszystkim zapewnienie dostarczenia takiej mocy przez 24h/dobę o określonych
    parametrach. Z tym się wiąże odpowiednia moc transformatora, ograniczona
    ilość odbiorców podłączona do tego transformatora, odpowiednie przekroje
    kabli, nie tylko do Twojego domu, ale od rozdzielni na osiedlu do
    skrzyń/złączy rozdzielczych.

    Ty zamawiając określoną moc oczekujesz, że z takiej mocy będziesz mógł
    skorzystać w dowolnej chwili, zaś ZE zapewnia Cię, ze jest Ci w stanie taką
    moc dostarczyć, kiedy tylko będziesz jej potrzebował. Za tą gotowość
    płacisz. Płacisz w chwili wykonywania przyłącza oraz płacisz w formie stałej
    comiesięcznej opłaty.
    ZE niestety także musi wyjść na swoje.
    Wyobraź sobie, że 100 gospodarstw zamawia po 14kW każde. Daje to łacznie
    1400kW = 1,4MW mocy.
    Teraz weźmy dla porównania 18kW. Daje nam to już 1,8MW mocy.
    Zatem jezeli wszyscy zamówią po 14kW to wystarczy trafo 1,4MW.
    Aby kazdemu zapewnić pobór 18kW to potrzebne jest już trafo 1,8MW i
    odpowiednio grubdsze kable oraz większe zabezpieczenia na rozdzielniach
    itd.

    Ty jako klient zobowiązujesz się nie pobierać więcej jak 14kW.
    ZE może w prosty sposób wyegzekwować to, choćby na podstawie wskazań
    licznika. Oczywiście stare liczniki nie miały takich możliwości, ale
    liczniki elektroniczne mają możliwość rejestrowania przekroczenia przydziału
    mocy i na tej podstawie wyliczania zużycia oraz naliczania opłat karnych za
    przekroczenia.
    To nie jest tak, że zamówisz 14kW i "hulaj dusza" będziesz ciągnął po 18kW.
    Na starym nieelektronicznym liczniku tak, ale na elektronicznym liczniku za
    nadwyżkę przepłacisz kilkakrotnie.
    Od strony technicznej nie ma możliwości założenia dokładnego ogranicznika,
    bo nie są produkowane ograniczniki o dowolnej wartości.
    ZE z racji konieczności zakłada najbliższą wartość ogranicznika, która
    zapewni Ci możliwość pobierania zamawianej mocy.

    Ty jako klient mozesz żądać od ZE odszkodowania czy też zadośćuczynienia
    jezeli się okaże, że ZE nie jest w stanie zapewnić ci dostarczenia
    zamawianej mocy o określonych parametrach.

  • 32. Data: 2009-02-02 15:42:29
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A to juz imho glupota. Jezeli chca stosowac "kary", to ja rzadam zeby
    > mi umiescili ogranicznik mocy do tylu kW za ile zaplacilem :) Jezeli
    > nie sa w stanie technicznie sobie z tym poradzic to juz ich
    > zmartwienie!

    A kto Tobie zabrania założenia własnych ograniczników lub takiego podziału
    mocy, aby nie przekroczyć zamówionej mocy ?

  • 33. Data: 2009-02-02 19:06:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > taką moc dostarczyć, kiedy tylko będziesz jej potrzebował. Za tą gotowość
    > płacisz. Płacisz w chwili wykonywania przyłącza oraz płacisz w formie
    A sasiad który zamówił 14kW tez może w kazdej chwili pobierac 18kW a płaci
    jak za 14kW

    > ZE niestety także musi wyjść na swoje.

    Tak to jest z monopolistami, aczkowiek w moim mieście akurat z ZE współpraca
    jest wzorowa. Złozyłem wniosek, za kilka miesięcy miałem skrzynke w granicy
    działki. Problemów żdnych.

> [...]
    > itd.
    > Ty jako klient zobowiązujesz się nie pobierać więcej jak 14kW.

    I ich problem zeby to ograniczyć
    Akurat tu ja nie bardzo mam mozliwość kontrolować czy nie pobieram czasami
    więcej. Podpisałem umowe na 14kW to niech mi wstawią ograniczenie do 14kW
    To tak jakbys na stacji paliw miał odpowiadać za to że dystrybutor
    niedokładnie odmierza paliwo.

> [...]
    > 18kW. Na starym nieelektronicznym liczniku tak, ale na elektronicznym
    > liczniku za nadwyżkę przepłacisz kilkakrotnie.

    Na jakiej podstawie- w umowie z tego co pamietam nic nie piszą że za
    nadwyżkę bede przepłacał- ale jutro odszukam umiowę jak sie okaże że to Ty
    masz racje to czekam na paragon;))) a zreszta jak widziałem juz
    kilkakrotnie, z tego elektronicznego licznika jakis gogus spisuje tylko
    zużycie i nic więcedj go nnie obchodzi

> [...]
    > ZE z racji konieczności zakłada najbliższą wartość ogranicznika, która
    > zapewni Ci możliwość pobierania zamawianej mocy.

    A co to mnie klienta obchodzi. To sprawa ZE aby tego pilnować i ew.
    ograniczyć. To taka sama paranoja jak ta ze za brak plomby na
    zabezpieczenieu przedlicznikowym w bloku gdzie mam mieszkanie skasowali
    mnie. A blombe ktoś zerwał bo skrzynka z licznikami była niezabezpieczona.
    Ich skrzynka ich licznik to niech pilnują tego.

    > Ty jako klient mozesz żądać od ZE odszkodowania czy też zadośćuczynienia
    > jezeli się okaże, że ZE nie jest w stanie zapewnić ci dostarczenia
    > zamawianej mocy o określonych parametrach.
    I pewnie dlatego do mojej działki podciągneli kabel tylko troche cieńszy od
    rury armatniej. Ale mi to pasuje ja zpłaciłem tylko ryczałt wiec niech
    zakopuja co chcą.
    A może kiedys jakiś warsztat otworze to mi bez problemu zwiekszą.

    Kris

  • 34. Data: 2009-02-02 19:36:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A sasiad który zamówił 14kW tez może w kazdej chwili pobierac 18kW a płaci
    > jak za 14kW

    Tyle, że za te dodatkowe 4kW będzie płacił "jak za zboże".

> [...]
    > więcej. Podpisałem umowe na 14kW to niech mi wstawią ograniczenie do 14kW
    > To tak jakbys na stacji paliw miał odpowiadać za to że dystrybutor

    Błędne porównanie.
    To tak jak byś się obraził na sprzedawców stacji benzynowej, ze nie udało Ci
    się zatankować równo 50 litrów benzyny i niechcący nalało Ci się 50,2 litra.
    A co zaś się tyczy ograniczenia. Czy chciał byś, aby przy każdym
    najmniejszym, chwilowym przekroczeniu wywaliło Ci zabezpieczenie główne ?
    Jak zrobisz dobry podział mocy tak, aby nie przkroczyć maksymalnej,
    dopuszczalnej mocy wynikającej z przydziału to nie dojdzie do sytuacji
    wywalania zabezpieczenia głównego.

> [...]
    > masz racje to czekam na paragon;))) a zreszta jak widziałem juz
    > kilkakrotnie, z tego elektronicznego licznika jakis gogus spisuje tylko

    To zależy jaki ZE.
    W niektóych "gogusie" nie spisują tylko odczytują prosto do swojego
    "końputerka" :)

> [...]
    > mnie. A blombe ktoś zerwał bo skrzynka z licznikami była niezabezpieczona.
    > Ich skrzynka ich licznik to niech pilnują tego.

    To już inna para kaloszy.
    Powiem więcej - Ty jako klient nie powinieneś nawet mieć dostępu do tej
    skrzynki. Powinieneś mieć tylko możliwość odczytu pomiaru.

    To jaki ? 120mm2 ? :))))