  • 1. Data: 2009-03-26 09:08:48
    Temat: Jaki przepływowy podgrzewacz wody?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Okazuje się, ze będę chyba musiła zastosować przepływowy podgrzewacz wody w
    kuchni.
    (zanim ciepła dojdzie mi do kranu z pieca 2F, dawno już pozmywam naczynia
    :))) )
    Jakiej firmy urządzenie polecacie?
    Th in A

    PS. Posiadam tylko 230V.

  • 2. Data: 2009-03-26 09:44:12
    Temat: Re: Jaki przepływowy podgrzewacz wody?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Rom wrote:
> [...]
    > kuchni.
    > (zanim ciepła dojdzie mi do kranu z pieca 2F, dawno już pozmywam naczynia

    Zmywarki *) - moze byc Bosch lub Miele :-))

    Pozdro

    Maseł

    *) wadą zmywarki jest to, ze nie umyje sie w niej rąk i warzyw do zupy,
    ale pytanie dotyczylo naczyn...

  • 3. Data: 2009-03-26 10:59:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rom" <o...@g...pl> writes:

> [...]
    > wody w kuchni. (zanim ciepła dojdzie mi do kranu z pieca 2F, dawno
    > już pozmywam naczynia :))) ) Jakiej firmy urządzenie polecacie? Th

    Żaden. Cyrkulacje cieplej wody ze zbiornika dorób, to bedzie ciepla od
    razu.

    Przeplywowy ogrzewacz do mycia naczyn w zlewie to jest 10kW minimum,
    20kW zeby bylo wygodnie. Nie ma mozliwosci osiagniecia takich mocy z
    typowej instalacji jednofazowej.

    Podgrzewaczyki 4kW sa dobre do mycia rąk, a i to z trudem.

    MJ

  • 4. Data: 2009-03-26 13:45:00
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Podgrzewaczyki 4kW sa dobre do mycia rąk, a i to z trudem.

    Bez przesady- w poprzedniej lokacji używaliśmy 4kW przy zlewozmywaku,
    dawało radę. Aczkolwiek znacznie lepiej zrobić cyrkulację.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-03-26 14:19:13
    Od: "rafi" <s...@k...pl>

> [...]
    > typowej instalacji jednofazowej.
    >
    > Podgrzewaczyki 4kW sa dobre do mycia rąk, a i to z trudem.

    wystarczy ci Amikus Kospela do wyboru moc 4, 5, 6 kW

  • 6. Data: 2009-03-26 14:57:01
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Aby mieć sensowną temperaturę ogrzewacz musiałby mieć 12kW.
    Nie wiem czy możesz coś takiego zainstalować.
    Proponuję termę 15 - 20 litrów.

    Zalety masz ciepłą wodę niezależnie od ilości wypływającej wody z wylewki.

    Wady: ograniczona ilość ciepłej wody.
    W stosunku do przepływowego możesz mieć zwiększone nieznacznie zuzycie energii.
    Lecz jeżeli lubisz długo zmywać naczynia wtedy zaoszczędzisz na energii (nikt
    nie lubi myć naczyń w zimnej wodzie)

  • 7. Data: 2009-03-27 08:52:17
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja bym poradził zrobić inaczej:
    nie wstawiać przepływowego, tylko zwykły pojemnościowy bojlerek np. 10
    litrów. Podłączyć go pod rurę z ciepłą wodą (zasilanie). Przy odkręceniu
    kranu poleci od razu ciepła woda z bojlerka a on zacznie się uzupełniać wodą
    z pieca 2F - najpierw zimną a potem, jak doleci - ciepłą.
    Taki bojlerek służy jako bufor dajacy od razu ciepłą wodę a ponieważ nie
    napełnia się wodą zimną tylko ciepłą z pieca 2F to i pobór prądu bedzie
    mniejszy. 10 litrowy spokojnie zmieści się pod blatem.
    Jacek

  • 8. Data: 2009-03-27 20:35:47
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napełnia się wodą zimną tylko ciepłą z pieca 2F to i pobór prądu bedzie
    > mniejszy. 10 litrowy spokojnie zmieści się pod blatem.

    I to jest chyba rozwiązanie....
    Dziękuję Ci serdecznie!