  • 1. Data: 2009-03-26 08:30:26
    Temat: Droga dojazdowa - szerokość
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    Witam!

    Widzę że niedawno poruszył ktoś ten temat i służebności na drodze, jednak
    mam pytanie trochę w innym ujęciu.

    Chcę sprzedać działkę, kłopot jest jednak z dojazdem do niej. Ponieważ jest
    to kolejna działka, do poprzednich prowadzi droga o szerokości 3,5m ze
    służebnościami (nie wiem czy to jest jasne).
    W każdym razie kłopot polega na tym że gmina do nowej działki chce mieć
    drogę o szerokości 7m a do poprzednich domów jest 3,5. Mogę dać służebność
    na krótki odcinek drogi o takiej szerokości tylko gdzie tu sens i logika.
    Unia wymaga. Tylko ... po co? Jedziesz drogą (szer. 3,5m i dług. ok. 250m)
    wzdłuż domów i tu nagle droga rozszerza się nagle do 7 metrów i biegnie tak
    przez 20m po czym kończy się.
    Innym sąsiadom mającym już domy wzdłuż wąskiej drogi nie ma możliwości wejść
    w posesję na brakujące 3,5metra bo u niektórych droga musiałaby przebiegać
    wzdłuż muru.

    I tak kupiec na działkę jest, a gmina zasłaniając się nowymi wymogami
    unijnymi nie pozwala na jej sprzedaż.
    Istnieje jakaś możliwość wyjścia z impasu?

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-03-26 08:44:32
    Temat: Re: Droga dojazdowa - szerokość
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    tomi71 <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Innym sąsiadom mającym już domy wzdłuż wąskiej drogi nie ma
    > możliwości wejść w posesję na brakujące 3,5metra bo u niektórych

    Ano niestety, przepis mówi "minimalna szerokość drogi wynosi 7,5m,
    amen" i gminny urzędnik nie ma tutaj możliwości ruchu, on w myśl
    ptego przepisu musi ci taką droge narzucić, choćby to absolutnie
    sensu nie miało. Ale myślę, że podobnie jak przepis o minimalnej
    odległości budynku od granicy działki da się w szczególnych
    przypadkach ominąć, tak i tutaj mógłbyś spróbować zawalczyć
    odwołując się właśnie na szczególne okoliczności, które w twoim
    przypadku są ewidentne. Tylko musisz z tym iść wyżej, np. do
    wojewody.

    J.

  • 3. Data: 2009-03-26 09:00:58
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Postarać się o minimalną szerokość drogi p.-poż. czyli 4 metry ?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-03-26 09:18:07
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Tylko musisz z tym iść wyżej, np. do wojewody.

    Lepiej niech najpierw zacznie od następnego szczebla administracji
    samorządowej.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-03-26 09:36:19
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    > Tylko musisz z tym iść wyżej, np. do
    >wojewody.

    nad urzędem Miasta i gminy jest powiat, a potem wojewoda?

    jak te szczeble lecą?

    bo na radzie miejskiej chyba nic nie wskóram

  • 6. Data: 2009-03-26 10:58:05
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "tomi71" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > jak te szczeble lecą?

    Sprawdź sobie co wchodzi w skład adm. samorządowej i rządowej.
    Co nie zmienia faktu, że ta druga deleguje część zadań tej pierwszej ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-03-26 16:24:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > na krótki odcinek drogi o takiej szerokości tylko gdzie tu sens i logika.

    Jest tam plan zagospodarowania przestrzennego ? Bo takie rzeczy wynikają z
    jego zapisów. W mojej gminie wystarczy 3m ale za to na końcu musi być 7m
    okręgu do zawracania.

  • 8. Data: 2009-03-26 17:30:07
    Od: Justyna <j...@g...pl>

    tomi71 pisze:
> [...]
    > unijnymi nie pozwala na jej sprzedaż.
    > Istnieje jakaś możliwość wyjścia z impasu?

    a może niech podadzą dokładną podstawę prawną bo "unia każe" to wiesz.. :)

  • 9. Data: 2009-03-27 08:30:38
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    a próbowałeś PRZEDŁUŻYĆ tą drogę, zamiast dobudowywać nowy odcinek?

    jak nie ma mozliwosci to droga 3metrowa zostanie taką, ale ja lekko
    wydłużysz
    jak nie znajdą podstaw prawnych zakazujących PRZEDŁUŻENIA drogi, to....

  • 10. Data: 2009-03-31 11:02:27
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    > a może niech podadzą dokładną podstawę prawną bo "unia każe" to wiesz.. :)

    no i właśnie chcę wystąpić z wnioskiem o pisemne uzasadnienie decyzji