  • 1. Data: 2009-03-25 20:11:13
    Temat: Skropliny, a piwnica bez kanalizacji.
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam,

    W właśnie budowanym domu mam zaplanowaną kotłownie w piwnicy. Planuje umieścić
    w niej gazowy kocioł kondensacyjny i rekuperator. Niestety nie mam pomysłu co
    zrobić z skroplinami bo wyjście kanalizacji z budynku zaplanowane jest dość
    wysoko. Mogę obniżyć wyjście pionu kanalizacyjnego z budynku ale musiałbym też
    obniżyć osadnik gnilny i drenaż z oczyszczalni. Mógłbym też zrobić jakiś
    zbiornik na skropliny z pompką która przepompowywała by je do pionu
    kanalizacyjnego ale to też trochę zabawy i dodatkowe urządzenie które może się
    zepsuć. Mogę też zrobić dodatkowe wyjście z budynku na kondensat i odprowadzić
    go dodatkowym drenażem ale boje się zalania. Macie jakieś sprawdzone patenty?

    Ps. A może olać kocioł kondensacyjny, wstawić zamiast niego normalny, a
    rekuperator przerzucić na poddasze? Plusy są takie, że skroplin z kotła nie
    będzie, a te z reku łatwo będzie podpiąć pod pion kanalizacyjny. Minusem jest
    mniejsza sprawność kotła (do przyjęcia) i reku bliżej sypialni (czy nie będzie
    go słychać?).

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-03-26 08:15:53
    Temat: Re: Skropliny, a piwnica bez kanalizacji.
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Ps. A może olać kocioł kondensacyjny, wstawić zamiast niego normalny, a
    > rekuperator przerzucić na poddasze? Plusy są takie, że skroplin z kotła
    > nie
    > będzie,

    A ile tych skrolin będzie, ja mam zbiornik 5 litrów podstawiony i jest
    trochę na dnie.

    Ale piec mam niekondensacyjny gazowy.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-26 08:33:22
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    m...@g...pl pisze:
> [...]
    > mniejsza sprawność kotła (do przyjęcia) i reku bliżej sypialni (czy nie będzie

    Jaki masz poziom wody gruntowej?
    Może by zrobić taką namiastkę studni chłonnej?
    kopiesz dziurę na jakieś pół metra poniżej odpływu z pieca, sypiesz tam
    kilka taczek żwiru, przebijasz się przez ścianę, wyprowadzasz skropliny
    i po problemie. U rodziców mieliśmy tak rozwiązany odpływ ze zlewu w
    piwnicy, działało.
    Tej wody będzie niewiele, to więcej podczas deszczu napada.

    Ewentualnie są dostępne pompki do skroplin, spotkałem się z taką przy
    klimatyzacji, gdzie skropliny były odprowadzane na dach 5m wyżej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2009-03-26 10:22:35
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

    > A ile tych skrolin będzie, ja mam zbiornik 5 litrów podstawiony i jest
    > trochę na dnie.
    >
    > Ale piec mam niekondensacyjny gazowy.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Z rozmów z serwisantami kotłów gazowych to nawet do 15l/dzień, z reku - nie wiem.

    /Mariusz

  • 5. Data: 2009-03-26 11:09:59
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafal <r...@o...pl> napisał(a):

    > m...@g...pl pisze:
    <cut>

    > Jaki masz poziom wody gruntowej?

    Sądzę, że są dość głęboko bo to prawie szczyt górki, niedaleko kopalnia, a
    woda w studni jest bardzo głęboko (mimo opadów) - sprawdzę dokładnie w tym
    tygodniu.

> [...]
    > kilka taczek żwiru, przebijasz się przez ścianę, wyprowadzasz skropliny
    > i po problemie. U rodziców mieliśmy tak rozwiązany odpływ ze zlewu w

    Myślałem o takim rozwiązaniu ale boje się, że ten żwir w końcu się zapcha. W
    zlewie nie ma problemu jak zatkany to najwyżej zakręcisz ale przy kotle może
    być większy problem. Przynajmniej trzeba będzie doglądać co jakiś czas, a
    wybrałem gaz żeby kotłownia była bezobsługowa.

    > Tej wody będzie niewiele, to więcej podczas deszczu napada.
    >
    > Ewentualnie są dostępne pompki do skroplin, spotkałem się z taką przy
    > klimatyzacji, gdzie skropliny były odprowadzane na dach 5m wyżej.

    Jest to pewna opcja ale jak z trwałością takiej pompki? Z tego co czytałem to
    skropliny z pieca mają odczyn kwaśny - korozja? Czy te skropliny nie załatwią
    bakterii w osadniku (od oczyszczalni)?

    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Pozdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-03-26 12:38:16
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Z rozmów z serwisantami kotłów gazowych to nawet do 15l/dzień, z reku -
    > nie wiem.

    No to musisz beczkę podstawić :-)

    U mnie rocznie może z 5 litrów jest, ale tylko wtedy jak wyłączę kocioł i
    wystygnie komin, potem jak w wielkie mrozy włączę kocioł to rzeczywiście
    leci. Po nagrzaniu komina przestaje lecieć.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2009-03-26 19:44:46
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    m...@g...pl wrote:
> [...]
    > zrobić z skroplinami bo wyjście kanalizacji z budynku zaplanowane jest dość
    Masz drenaż? jeżeli tak to odprowadź do drenaźu, jeżeli nie to tak jak
    ci poradzili, zrób studnie chłonną tak 2m od domu, przy tak małej ilości
    skroplin da sobie radę bez problemu.

    -----
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2009-03-26 20:51:16
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    JanuszK <J...@m...o2.pl> napisał(a):
    > Masz drenaż? jeżeli tak to odprowadź do drenaźu, jeżeli nie to tak jak
    > ci poradzili, zrób studnie chłonną tak 2m od domu, przy tak małej ilości
    > skroplin da sobie radę bez problemu.

    Ok - tak zrobię. Dzieki wszystkim za pomoc.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-03-27 07:13:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Mar, 21:51, " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Ok - tak zrobię. Dzieki wszystkim za pomoc.

    Tylko żeby woda podeszczowa nie wpływała do domu ....
    ;-)

    Ja wolałbym chyba pompkę + neutralizator skroplin...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-03-27 08:33:53