  • 1. Data: 2009-03-26 07:42:30
    Temat: Montaż puszek elektrycznych
    Od: "bn" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy puszki macie całkowicie zatynkowane (co jest najprostrzym rozwiązaniem)
    czy tylko lekko zatarte (co tworzy problem ile mają wystawać przed
    tynkowaniem)? Kto mocuje puszki elektryk czy tunkarz?

    pozdrawiam
    jk

  • 2. Data: 2009-03-26 08:28:15
    Temat: Re: Montaż puszek elektrycznych
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 26 Mar, 08:42, "bn" <j...@p...onet.pl> wrote:
     Kto mocuje puszki elektryk czy tunkarz?

    > pozdrawiam
    > jk

    U mnie montował elektryk - było to wliczone w cenę punktu.

    Mat

  • 3. Data: 2009-03-26 08:53:34
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy tylko lekko zatarte (co tworzy problem ile mają wystawać przed
    > tynkowaniem)? Kto mocuje puszki elektryk czy tunkarz?

    Instal elek. robilem sam
    Puszki mocował tynkarz
    Część puszek miałem umocowanych
    ale czasem trzeba było zrywać;
    Najważniejsze żeby nie wystawały za dużo
    i były równolegle do ściany, no i w poziomie.
    Jak jest kilka obok siebie to trzeba dobrze
    wypoziomować bo przy malej odleglosci od
    podlogi wszystko widac.
    Jesli troche beda za gleboko to nic sie
    nie stanie, bo zwykle kontakty mocowac mozna
    na pazurki i na srubki - najwyżej jakąś dłuższą
    śrubkę dasz.
    Natomiast jak puszka wystaje jest gorzej, trzeba
    by ją ścinać

    Pzdr
    J23

  • 4. Data: 2009-03-26 09:36:59
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >U mnie montował elektryk - było to wliczone w cenę punktu.

    a nie lepiej zostawic to tynkarzowi? Nie lepiej zeby elektryk tylko
    poprzekladal
    kable i zostawi wiszace puszki?

    Pzdr
    Darek

  • 5. Data: 2009-03-26 15:11:11
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > a nie lepiej zostawic to tynkarzowi?

    Swego czasu na grupie zapytalem kto czym na budowie sie zajmuje. jakis
    madralinski odpisal mi: tynkarz tynkuje murarz muruje itd. (taki
    wierszyk). Teraz widze ze nie mial zbyt wiele do powiedzenia a mial za
    duzo czasu wiec cos nagryzmolil.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-03-26 17:44:36
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 26 Mar, 10:36, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > a nie lepiej zostawic to tynkarzowi? Nie lepiej zeby elektryk tylko
    > poprzekladal
    > kable i zostawi wiszace puszki?
    >
    > Pzdr
    > Darek

    Żle się wyraziłem - faktycznie po prostu zostawił je w dziurach a
    ustawia tynkarz.

    Mat

  • 7. Data: 2009-03-26 21:32:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "bn" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > czy tylko lekko zatarte (co tworzy problem ile mają wystawać przed
    > tynkowaniem)? Kto mocuje puszki elektryk czy tunkarz?

    W idealnym przypadku, tynkarz montuje listwy, później wraca elektryk i
    licuje do nich puszki.
    Ale który tynkarz dziś używa listew, i który elektryk wróci na budowę tylko
    po to by zamontować puszki? :)
    Ja montowałem sam, wg wytycznych tynkarzy. Może ze 2 puszki wystają, kilka
    jest przykrytych, reszta zlicowana. Jakoś się tym wcale nie przejuję :)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2009-03-26 21:36:09
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

> [...]
    > czy tylko lekko zatarte (co tworzy problem ile mają wystawać przed
    > tynkowaniem)? Kto mocuje puszki elektryk czy tunkarz?

    tynkarz...
    niech elektryk nic nie montuje bo na 100 % zrobi źle
    sciany nie są nigdy proste a miejsce w którym ma być puszka może się różnić
    głębokością od reszty ściany czasem o 0,5 do 3 cm
    umocowany musi być jedynie rozdzielnia ok. 1,5 cm od lica koniecznie w
    pionie
    i jak chcecie mieć czysto i równo puszki,to róbcie instalacje z puszkami
    rozdzielaczowymi a nie łączone w gniazdach bo nie dają się ustawiać (napięte
    przewody)
    pzdr
    ..tynkarz