  • 11. Data: 2010-05-14 07:39:46
    Temat: Re: Jaki spadek w lazience
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > 0,5% to zdecydowanie za malo - woda prawie stoi :) Ja na 120cm mam ok
    > 2,5cm - to daje te okolo 2%. Przy 1% woda jakos niechetnie
    > splywala :-) Co do estetyki - wogole tego nie widac (tylko trzebabylo
    > sie troche nameczyc zeby plytki scienne dobrze ("krzywo") dociac), a
    > co to zagrozenia - wogole nie czuc, ze tam jest "pod gorke". Tyle, ze
    > ja mam odplyw liniowy przy wejsciu do kabiny, wiec "pod gorke" idzie
    > wglab wneki. Moim zdaniem takie rozwiazanie jest najlepsze i
> [...]

    Jesli zalapalem sugerujesz, zeby umiescic odwodnienie nie w poprzek
    ale w zdluz scianki przy wejsciu? Boje sie, ze woda mimo wszystko
    bedzie wyplywala na lazienke.

    Pozdrwaiam
    KADAR

  • 12. Data: 2010-05-14 07:44:11
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > A w jaki sposób zamocowales odplyw na podlozu?
    > Bo ja mam przygotowana przestzren pod odplyw, zanczy sie dziure w posadzce o
    > dlugosci i szerokosci wiekszej niz odplyw no i teraz mysle jak go umocowac.
    > Czy na zaprawie odpowiednio uksztaltowanej, czy na XPS czy jakos inaczej. I
    > jak go uszczelnic zeby woda nie wplywala pod niego?
    > przemek- Ukryj cytowany tekst -

    Nie wiem jak Adam Sz. ma to zrobione ale wszystkie materialy jakie
    ogladalem o wykonaniu takiego odplywu pokazywaly ze robi sie to
    normalnie na zaprawie.
    W otwor nakladano troche zaprawy wstawiano odplyw potem uzupelniano i
    to szczelnie. Wydaje mi sie, ze jesli bedzie to zrobione dokladnie
    woda nie powinna tam sie dostawac ale chetnie dowiem sie jak to w
    praktyce wyglada.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 13. Data: 2010-05-14 08:22:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > 0,5% to zdecydowanie za malo - woda prawie stoi :) Ja na 120cm mam ok
    > 2,5cm - to daje te okolo 2%.

    Czy dobrze rozumiem, ze roznica poziomow miedzy jednym krancem odcinka
    a drugim wynosi 2,5cm? Jesli tak to wydaje mi sie duzo.

> [...]
    > sie troche nameczyc zeby plytki scienne dobrze ("krzywo") dociac), a
    > co to zagrozenia - wogole nie czuc, ze tam jest "pod gorke". Tyle, ze

    Tego jakos nie potrafie sobie wyobrazic. Co maja plytki scienne do
    podlogi? Chyba ze chodzi o wyskosc tych plytek w stosunku do innych,
    ze to sa tak male roznice, ze trudno je sie tnie. Piszac tak sobie
    zaczalem uswiadamiac, ze chyba o to Ci chodzilo.
    Czy tak?

    Ty masz drzwi a ja ich nie bede mial :)

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 14. Data: 2010-05-14 09:40:52
    Od: "Jacek Stelmaszczyk" <s...@p...com>

    Kadar wrote:
    > Liniowy, ale co do firmy nie zdecydowalem jeszcze. Kessel za drogi,
    > Riho duzo tanszy ale jakos mnie nie przekonuje wyglada jak samoroba),

    Spójrz jeszcze na ACO - mam ich ShowerDrain w dwóch lazienkach:
    http://www.aco.pl/odwodnienia_lazienkowe_liniowe.htm
    http://www.aco.pl/files/PL_ACO-poland_PDF/ACO_SD_kat
    alog-3.pdf

    W instrukcji montazu pisza o spadku minimum 0,5%
    http://www.aco.pl/5266.html

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2010-05-14 11:07:21
    Od: Kadar <o...@g...com>

    liniowe.htmlhttp://www.aco.pl/files/PL_ACO-poland_PD
    F/ACO_SD_katalog-3.pdf

    > W instrukcji montazu pisza o spadku minimum 0,5%http://www.aco.pl/5266.html
    > Jacek

    Jak przyjmuja wode? masz z kratka czy z wypelnieniem z plytek?
    Jaki spadek Ty zrobiles?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 16. Data: 2010-05-14 13:00:48
    Od: "Jacek Stelmaszczyk" <s...@p...com>

    Kadar wrote:
    > Jak przyjmuja wode?

    Skutecznie.
    Nie przelewa sie góra przy korzystaniu z deszczowni 50x50 cm, która potrafi
    dac 30 l/min.

    > masz z kratka czy z wypelnieniem z plytek?

    ShowerDrain Classic z kratka.

    > Jaki spadek Ty zrobiles?

    Ok. 1%.

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2010-05-14 16:42:16
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal
    > http://www.kratkisciekowe.pl/,odplyw-wody,550.html
    > cena przystepna i wyglada w miare normalnie.

    nie zartuj widzialem to na zywo - maskara..........
    tania podróba ACO i jeszcze sporo drozsza..........

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 18. Data: 2010-05-14 20:11:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > nie zartuj widzialem to na zywo - maskara..........
    > tania podróba ACO i jeszcze sporo drozsza..........
    > pozdrowienia
    >
    > Sebastian
    > SBST (vel basti78)

    Rzeczywiscie nie mialem tego w reku zasugerowalem sie zdjeciami. Bede
    musial gdzies to obejrzec.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 19. Data: 2010-05-16 11:29:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Maj, 09:15, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > A w jaki sposób zamocowales odplyw na podlozu?
    > Bo ja mam przygotowana przestzren pod odplyw, zanczy sie dziure w posadzce o
    > dlugosci i szerokosci wiekszej niz odplyw no i teraz mysle jak go umocowac.

    Ale dlugosc i szerokosc wieksza od *calego* odplywu razem z
    kolnierzem, czy tylko tej widocznej gornej czesci ? Kolnierz tego
    odplywu jest dosc duzy. U mnie kolnierz akurat "osiadl" na posadzce
    (musialem ja troche podkuc) - a ulozylem go na kleju do kafelek -
    wazne, zeby jego gorna krawedz byla te ok 2-3mm nizej niz docelowa,
    gorna warstwa plytek. Jak klej wyschnal pusta przestrzen pod odplywem
    zapianowalem (tylko lepiej polozyc cos ciezkiego na odplywie, zeby go
    piana nie wypchnela:) Przy okazji mam izolowany od podlogi syfon
    odplywu - w "brodziku" mam ogrzewanie podlogowe wiec ryzyko
    wyparowania wody z syfonu ograniczone do minimum :)

    > Czy na zaprawie odpowiednio uksztaltowanej, czy na XPS czy jakos inaczej. I
    > jak go uszczelnic zeby woda nie wplywala pod niego?

    Odplyw powinien miec kolnierz uszczelniajacy! Ja dodatkowo przed
    polozeniem plytek polozylem "folie w plynie" z MAPEI (wiaderko chyba 1
    albo 2l kosztowalo kolo 150-200 pln), a na polaczenie posadzka ->
    sciana wkleilem specjalna elastyczna tasme (tez z MAPEI). Brodzik jest
    szczelny i nie ma szans zeby wilgoc przeszla gdzies nizej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-05-17 07:21:19
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    r.googlegroups.com...
[...]

    Kurczre, kupilem odplyw no name bez kolnierza :(
    Bede musial kombinowac

    dzieki za info

    pozdr
    przemek