  • 21. Data: 2010-08-15 13:13:18
    Temat: Re: Jaki zbiornik hydroforowy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Bo to w ogole shit a niektorzy tutaj nie widza roznicy. W zyciu bym tego
    > nie
    > kladl gdybym nie musial.

    Podobnie myślałem a teraz to już jestem pewien, jeszcze kiedyś te klejone
    były ok, ale teraz te bezklejowe to dziadostwo np: zamki puszczają robią
    się
    szpary poprzeczne, klawiszują, ogólnie shit :(

    Pewnie kupie jakies najtansze g. zeby szybko
    > wymienic na normalna deske egzotyczna.

    Też kiepski wybór, płytki, płytki i jeszce raz płytki :)
    świetnie się sprząta, jak maja dobry kolor i wzór to nawet brudu tak szybko
    nie widać co przy dwójce małych dzieci jest normą, no i lepiej grzeją
    w zimie :)

    > Na razie mam zamowione, ale mysle, ze zamontuje sam. Nie ma w tym chyba
    > zadnej trudnosci. W kotlowni, garazu i spizarni montowalem sam metalowe
    > oscieznice i jakos swiat trwa do dzis. :-)
    Jasne, też sam montowałem, miałe drzwi z uszczelką i pod nią wierciłem
    dziury pod długie (20cm) dyble którymi mocowałem je do ściany oprócz pianki
    oczywiście, dwa na drzwi wystarczą, a robiłem tak dlatego że kupiłem
    drzwi bez progów i dół drzwi się musi na czymś trzymać oprócz pianki.
    Dziury wierciłem takie że uszczelka je całkiem zakryła i nic nie widać.

    > I nie odczuwam jakos braku wentylacji mechanicznej a co najwyzej braku
    > moskitier w oknach.
    Ale ja nie o wentylacji, na razie jej prawie nie używam, dom mam spory
    i poprostu jego akumulacja powoduje inny komfort niż mieszkanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2010-08-15 20:00:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >świetnie się sprząta, jak maja dobry kolor i wzór to nawet brudu tak szybko
    >nie widać co przy dwójce małych dzieci jest normą, no i lepiej grzeją

    Plytek to w sumie mam sporo, razem tj. jadalnia, kuchnia, hol, wiatrolap,
    jakies 60m^2 polerowanego gresu plus lazienka. Oczywiscie w tych
    pomieszczeniach sprawuja sie doskonale, ale w salonie i pokojach chcialbym
    jednak cos wizualnie cieplejszego, mniej sterylnego, stad pomysl deski
    egzotycznej. W sumie nie jest az tak drogia, bo lakierowana deske do
    przyklejenia merbau mozna kupic juz za niecale 100zl/m^2, tyle ze to ciemne
    drzewo i nie wszystkim pasuje. Mi pasuje. :-))

    >Dziury wierciłem takie że uszczelka je całkiem zakryła i nic nie widać.

    A ciekawy pomysl, wlasnie sie zastanawialem jak to montowac. :-)

    >Ale ja nie o wentylacji, na razie jej prawie nie używam, dom mam spory
    >i poprostu jego akumulacja powoduje inny komfort niż mieszkanie.

    Dokladnie o tym pisze. Wentylacje wtracilem tu dla ciekawostki, bo przy
    takiej kubaturze przynajmniej ja braku powietrza nie odczuwam. Fakt, przy
    dluzszych upalach w domu mam nawet 28C, nie zaslaniam w ogole okien i byc
    moze wentylacja z GWC mogla by poprawic sytuacje, no ale przeciez nie za
    darmo.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-08-15 20:15:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > A ciekawy pomysl, wlasnie sie zastanawialem jak to montowac. :-)
    A będziesz miał uszczelki w drzwiach? bo jak nie to będziesz musiał
    opracować inną technologię montażu, ja miałem i to mi ułatwiło schowanie
    kotew.

> [...]
    > moze wentylacja z GWC mogla by poprawic sytuacje, no ale przeciez nie za
    No tak, ja miałem max 27 i było już gorąco, ale wetylacje mam nie skończoną
    tak że wkońcu uruchomiłem ja na pół gwizdka ale upały sie skończyły
    i nie przetestowałem do końca.
    Ale wyniki były zachęcające.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2010-08-15 20:25:47
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >A będziesz miał uszczelki w drzwiach? bo jak nie to będziesz musiał
    >opracować inną technologię montażu, ja miałem i to mi ułatwiło schowanie
    >kotew.

    To drzwi wewnetrzne, wiec pewnie bez uszczelek w kazdym razie nie wiem nic o
    uszczelkach. Mysle, ze bedzie problem.

    >No tak, ja miałem max 27 i było już gorąco, ale wetylacje mam nie skończoną
    >tak że wkońcu uruchomiłem ja na pół gwizdka ale upały sie skończyły
    >i nie przetestowałem do końca.
    >Ale wyniki były zachęcające.

    27 - 28C to juz nie jest malo, ale ja wieczorami nie otwieralem okien z
    uwagi na latajace jadowite tygrysy. Jak swiatlo gasilem to otwieralem okna,
    a w dzien wiadomo na zewnatrz jazda powyzej 30C. Wentylacji mechanicznej nie
    mam, nie uwazam tego za niezbedny element nowobudowanego domu.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-08-16 07:18:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 22:25:47 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > To drzwi wewnetrzne, wiec pewnie bez uszczelek w kazdym razie nie wiem
    > nic o
    > uszczelkach. Mysle, ze bedzie problem.
    Ale ja terz mam drzwi wew ale z uszczelkami a bez progów i zdodatkowym z
    dołu
    podcięciem, dzięki uszczelkom drzwi ne trzaskają.
    Ale jak będziesz miał progi to ci pianka wystarczy, ja nie mam i mi na
    dole nie miałoby
    co robić odporu dla pianki dlatego dałem kotwy.

    Wentylacji mechanicznej
    > nie
    > mam, nie uwazam tego za niezbedny element nowobudowanego domu.
    JA akurat uważam że potrzebny podobnie jak inne instalacje mam np:
    centralny odkurzacz, alarm, RTV, sieć komputerowa, czujniki otwarcia okien
    i drzwi,
    sterowanie światłem :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2010-08-17 08:04:00
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >JA akurat uważam że potrzebny podobnie jak inne instalacje mam np:
    >centralny odkurzacz, alarm, RTV, sieć komputerowa, czujniki otwarcia okien
    >i drzwi,
    >sterowanie światłem :)

    Poza sterowaniem swiatla i wentylacja mechaniczna wszystko to tez mam. Po
    prostu zyje juz pare lat na swiecie i rzeczy z ktorych swiadomie
    zrezygnowalem nie wydaja mi sie konieczne. Bez wentylacji sie nie dusze,
    kubatura domu sprawia, ze nie odczuwam zadnego dyskomfortu, a sterowanie
    swiatlem zwykle ogranicza sie do paru wlacznikow na scianach w calym domu.
    Do tego w newralgicznych miejscach swieca sie cala noc male oprawy LED
    zalaczane czujnikiem zmierzchowym. Tak wiec nawet rozespany po pijaku trafie
    do kibla, a zuzycie pradu rzedu kilku wat mnie nie zrujnuje. :-) Tak sobie
    dobralem rozwiazania do wlasnych potrzeb, co tez polecam kazdemu. :-)

    Pozdro.. TK