  • 11. Data: 2010-08-10 23:02:54
    Temat: Re: Jaki zbiornik hydroforowy
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:op.vg8nrh1y1cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 10-08-2010 o 20:36:08 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa3 w wiadomo?ci
    > Dnia 10-08-2010 o 10:53:43 gr <grafik <mbpress.pl> napisa3(a):

    > To pewnie lepiej jakis czujnik zalania, bo w porze suchej lustro moze sie
    > obnizyc i zbiornik nie bedzie napelniany.

    >Ale to nie ma znaczenia, wyłączy pompę po minucie niezależnie od powodu
    >dlaczego ona tak
    >długo idzie.

    Chodzi mi o to, ze jak lustro bedzie nisko to pompa potrzebuje wiecej czasu
    by napelnic zbiornik. Jezeli ograniczysz ja czasowo to moze dojsc do
    sytuacji kiedy wody w zbiorniku w ogole nie bedzie. W zbiornikach bez
    przepony grozi to wypuszczeniem powietrza i pozniej dlugie pompowanie.

    a poza tym mam wył ciśnieniowy który wyłącza popmę gdy za bardzo spadnie
    ciśnienie
    w rurze z studni i on zabezpiecza przed niskim stanem wody w studni (tzw
    suchobieg)

    >Ale wtedy zbiornik szybko rdzewieje.

    E no jak jest cynkowany to tak szybko nie zardzewieje.

    >PS JAk tam mieszkasz już?

    A no po malu zamieszkuje i wykanczam. Pod koniec tygodnia czekam na meble do
    kuchni i lazienki, zrobi sie bardziej domowo. Teraz nieco spartansko, ale
    latem to nieco mniej przeszkadza.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-08-11 08:47:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > by napelnic zbiornik. Jezeli ograniczysz ja czasowo to moze dojsc do
    > sytuacji kiedy wody w zbiorniku w ogole nie bedzie.

    ALe Maniek :) pompa albo pompuje wodę gdy zanurzona albo nic nie pompuje :)
    jak jest w powietrzu, stan pośredni trwa b.krótko, moja 6-cio stopniowa
    pompuje poniżej minuty, tak że takie zabezpieczenie uważam za dobre.
    A musze go zrobić bo kupiłem tani wył ciśnieniowy i sie skubany zacina.
    Rada dla wszystkich NIE KUPOWAĆ WŁOSKIEGO BADZIEWIA, bo się zacina i mam
    go ustawiony
    na 5Atm a potrafi pompować do prawie 6, i pompa idzie w nieskończoność, i
    niestety
    kapnę się dopiero jakzejdę do piwnicy.

    > E no jak jest cynkowany to tak szybko nie zardzewieje.
    no może nie ale przydałoby się pomysleć nad jakimś czujnikiem że membrana
    pękla.

    > A no po malu zamieszkuje i wykanczam. Pod koniec tygodnia czekam na
    > meble do
    > kuchni i lazienki, zrobi sie bardziej domowo.
    A jak zrobiłeś z tą podłogówką bo pamiętam że pisałeś na priwa abym ci
    policzył,
    pamiętasz?
    Bo ja zrobiłem w całym domu i teraz po sezonie (mieszkam od końca grudnia)
    jestem zadowolony że tak zrobiłem. Miałem ciepło a koszty miałem prwie na
    poziomie mieszkania
    w bloku mimo że mam 2.5 raza więcej powierzchni (użytkowej) do ogrzania :)

    Teraz nieco spartansko, ale
    > latem to nieco mniej przeszkadza.
    To na zimę zamieszkasz :)

    --
    ----
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-08-11 09:09:59
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >ALe Maniek :) pompa albo pompuje wodę gdy zanurzona albo nic nie pompuje :)

    Ty masz pewnie glebinowa, ja takie zjawisko zauwazylem na zwyklej ssawnej. W
    czasie upalow lustro wody obniza sie jak nieco wiecej ze studni sie korzysta
    i pompa pracuje dluzej by napompowac taka sama ilosc wody. Po prostu ma
    ciezej ssac i wydajnosc spada.

> [...]
    >go ustawiony
    >na 5Atm a potrafi pompować do prawie 6, i pompa idzie w nieskończoność, i

    5 atm? Zwykle jest to 3 - 4. Mi przy 5 - 6 w wodociagu puszczal zawor
    bezpieczenstwa przy zasobniku i nie obylo sie bez reduktora.

    >A jak zrobiłeś z tą podłogówką bo pamiętam że pisałeś na priwa abym ci
    >policzył,
    >pamiętasz?

    Pamietam, pamietam. :-)
    Podlogowke zrobilem na calym dole, na gorze w sypialniach grzejniki, nigdy
    nie wiadomo jakie meble i dywany tam beda. :-)
    Caly poprzedni sezon juz grzalem co prawda niezbyt mocno, ale ogolnie jestem
    zadowolony. Podlogoweczka chodzi bardzo ladnie. Jako, ze na rurze nie
    oszczedzalem to i temp. zasilania nie jest jakas przesadnie wysoka a krzywa
    grzania dosc plaska.

> [...]
    >poziomie mieszkania
    >w bloku mimo że mam 2.5 raza więcej powierzchni (użytkowej) do ogrzania :)

    Mi trudno mowic o kosztach. Raz, ze temp. w domu byla niska, dwa, ze z
    ociepleniem dachu wyrobilem sie praktycznie w 1/4, tj. polowa dachu w ogole
    nie ocieplona a polowa tylko 12cm welny, wiec koszty co by nie mowc i tak
    byly zbyt wysokie. Na razie welna lezy, latem do tego nawet sie nie dotykam
    a poki co mam jeszcze pare tematow na dole do zrobienia. Najprzyjemniejsze
    okazuje sie malowanie. :-)

    >To na zimę zamieszkasz :)

    A no taki jest plan, choc mieszkamy od miesiaca i zmywarka okazuje sie
    najbardziej potrzebnym urzadzeniem kiedy nie ma zlewozmywaka. :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-08-11 20:24:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 11:09:59 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

> [...]
    > korzysta
    > i pompa pracuje dluzej by napompowac taka sama ilosc wody. Po prostu ma

    A no tak, ja mam w studni i nawet jej nie słyszę.

    > 5 atm? Zwykle jest to 3 - 4. Mi przy 5 - 6 w wodociagu puszczal zawor
    > bezpieczenstwa przy zasobniku i nie obylo sie bez reduktora.
    Przy 3 mi sie włącza, nastawiłem tak bo jak mam niższe to zmywarka się
    buntuje
    jak jej woda zbyt wolno leci.

> [...]
    > zadowolony. Podlogoweczka chodzi bardzo ladnie. Jako, ze na rurze nie
    > oszczedzalem to i temp. zasilania nie jest jakas przesadnie wysoka a
    No to fajnie, ja grzeję cały dom, w sypialniach gdzie mam niższą tem jest
    przyjemnie
    chłodnawo a jednocześnie nie ciągnie po nogach jak się wstanie, tak że
    fajnie się śpi.

> [...]
    > dotykam
    > a poki co mam jeszcze pare tematow na dole do zrobienia.
    Tak znam to, ja jesienia szybko ocieplałem i dała mi ta wełna popalić.
    A i tak wszystkiego nie skończyłem, jedną ściane szczytową od północy
    mam tylko w połowie ocieploną, i było to czuć w środku, całe szczęscie to
    garaż
    i pralna na górze.

    > A no taki jest plan, choc mieszkamy od miesiaca i zmywarka okazuje sie
    > najbardziej potrzebnym urzadzeniem kiedy nie ma zlewozmywaka. :-)
    No ja jak miałem przez ponad miesiąc wyłączoną to była tragedia :)
    tak że znam ten ból :)

    --
    ----
    Pozdr

  • 15. Data: 2010-08-11 22:41:12
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Dnia 11-08-2010 o 11:09:59 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

    >Pozdr
    >JanuszK

    A tak przy okazji, fajnie, ze stara wiara wraca na grupe. :-))

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-08-12 21:29:15
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > zanie=20
    > z nadmiarem i reszt=EA robi=B1 te zawory.
    >
    > W twoim przypadku (jeste=B6 niejako skazany na nadmiarowe napowietrzanie =
    >
    > wody - musisz da=E6 tyle =BFeby od=BFelaziaczowi nigdy za ma=B3o nie by=B3=
    > o)=20
    > raczej zbiornik bezprzeponowy jest korzystniejszy - cho=E6 te ze wzgl=EAd=
    > u=20
    > na mniejsz=B1 stabilno=B6=E6 poduszki powietrznej musi mie=E6 wi=EAksz=B1=
    > pojemno=B6=E6=20
    > (przeponowego wystarcza dwadzie=B6cia litr=F3w - tyle =BFeby pompa

    Ano własnie; zniornik mam stary 300 l i nowy też powinien byc taki
    (chodzi mi o pewien zapas powietrza do interwału załączania sie pompy
    głebinowej, Inzektor chłepcze powoli powietrze. Jest tam na obejsciu zawór
    ustawiony na częsciowe otwarcie by zmusić pompowana wode do przecisniecia
    sie drugim obejsciem do otworu z -przewężenia.Po doswiadczeniach z ciagłym
    właczaniem sie pompy(brak poduszki powietrza) rozgladam sie za
    kompresorkiem . Dzisiaj widziałem w NOMI taki zgrabny Stanley olejowy 8
    bar/24l/230V za 499zł. Po poczytaniu wszelkich dostepnych żródeł(akurat
    hydraulicy indagowani nie bardzo wiedzieli) dochodze do przechyłu w stronę
    tradycyjnego, ocynkowanego hydroforu. Pracuję na zakresie cośnienia 3 - 4,6
    bara. We wczesniejszym pytaniu chodziło mi o to, czy po pewnym czasie złogi
    żelaza zalegajace w przeponie na zaszkodzą jej samej(bo nie ma jak ich
    stamtąd spuścić. Tak natomiast mozna okresowo spuscic brud dołem zwykłego
    zbiornika.
    Marex

  • 17. Data: 2010-08-13 07:59:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 00:41:12 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

> [...]
    > Dnia 11-08-2010 o 11:09:59 Maniek4 <s...@c...chrl> napisa?(a):

    > A tak przy okazji, fajnie, ze stara wiara wraca na grupe. :-))

    No nie :)
    To z czym teraz walczysz? Bo ja z elewacją, na zimę zdążyłem tylko okleić
    styropianem a teraz
    zacieram klejem i robię tynki. Ale to szlifowanie styro to takie
    dziadostwo, pełno pyłu,
    pylicy sie można nabawić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-08-13 23:35:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >styropianem a teraz
    >zacieram klejem i robię tynki. Ale to szlifowanie styro to takie

    Aktualnie gladzie i malowanie. W tygodniu przyjada meble do kuchni i
    lazienki, wiec mam co robic. Do zimy musze skonczyc ocieplenie poddasza, bo
    w zeszlym roku sie nie wyrobilem. Przy okazji mentalnie walcze z nienawiscia
    do paneli, bo na tyle pewnie bedzie mnie stac poza gresem ktory juz lezy.
    Pod koniec miesiaca przyjada drzwi wewnetrzne i zrobi sie domowo, niestety
    bez wykonczonego poddasza. Ten etap pewnie juz w zeszlym roku razem z
    frontowym ogrodzeniem, podbitka dachu i kolorem na elewacji. Niestety duzy
    dom wymaga. :-)
    Ty juz pewnie o wykonczeniu srodka dawno zapomniales. :-)

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-08-14 20:43:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-08-2010 o 01:35:02 Maniek4 <s...@c...chrl> napisał(a):

> [...]
    > nienawiscia
    > do paneli, bo na tyle pewnie bedzie mnie stac poza gresem ktory juz lezy.

    Ja miałem podobnie, ale w końcu z zoną położyliśmy panele gdzie sie dało.
    Kupiliśmy na a...gro wyszło znacznie taniej niż lokalnie kupowane.
    Co zrobić gdy się nie ma forsy na płytki, ale już widzę że niektóre bedę
    szybko
    zmieniał :(
    Acha a czy wiecie że panele nie mają gwarancji na krawędzie?
    a tam się naszybciej ścierają :(

    > Pod koniec miesiaca przyjada drzwi wewnetrzne i zrobi sie domowo,
    SAm będziesz montował czy masz kupione z montażem.

> [...]
    > bez wykonczonego poddasza. Ten etap pewnie juz w zeszlym roku razem z
    > frontowym ogrodzeniem, podbitka dachu i kolorem na elewacji. Niestety

    Tak niestety wszystkiego kupa. Ale za to teraz jaka wygoda, przestrzenie,
    czlowiek nie obija sie o meble, luz blues. No i powietrza więcej, dom się
    wolno nagrzewa i wolno stygnie, łatwiej znieść upały niż w bloku.

    > Ty juz pewnie o wykonczeniu srodka dawno zapomniales. :-)

    No ale otoczen ie domu nie pozwala mi popaść w samozdowolenie, a
    w domu też jeszcze nie mam wszystkiego, garaż i piwnica czekają
    jeszcze na wykończenie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-08-14 22:17:05
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >szybko
    >zmieniał :(
    >Acha a czy wiecie że panele nie mają gwarancji na krawędzie?

    Bo to w ogole shit a niektorzy tutaj nie widza roznicy. W zyciu bym tego nie
    kladl gdybym nie musial. Pewnie kupie jakies najtansze g. zeby szybko
    wymienic na normalna deske egzotyczna.

    >SAm będziesz montował czy masz kupione z montażem.

    Na razie mam zamowione, ale mysle, ze zamontuje sam. Nie ma w tym chyba
    zadnej trudnosci. W kotlowni, garazu i spizarni montowalem sam metalowe
    oscieznice i jakos swiat trwa do dzis. :-)

    >Tak niestety wszystkiego kupa. Ale za to teraz jaka wygoda, przestrzenie,
    >czlowiek nie obija sie o meble, luz blues. No i powietrza więcej, dom się
    >wolno nagrzewa i wolno stygnie, łatwiej znieść upały niż w bloku.

    I nie odczuwam jakos braku wentylacji mechanicznej a co najwyzej braku
    moskitier w oknach.

    >No ale otoczen ie domu nie pozwala mi popaść w samozdowolenie, a
    > w domu też jeszcze nie mam wszystkiego, garaż i piwnica czekają
    >jeszcze na wykończenie.

    Garaz u mnie tez dojzewa. :-)

    Pozdro.. TK