  • 1. Data: 2011-07-28 15:17:04
    Temat: Jakie możliwie najsłabsze zbrojenie płyty 1 x 2 m ??
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,

    Mam do wykonania płytę betonową o wymiarach 1m x 2m. Płyta będzie oparta
    na czymś w kształcie litery E. Rozpiętość pomiędzy ścianami większego
    fragmentu to 90 x 90 cm, natomiast mniejszego to 60 x 60 cm.
    Maksymalne spodziewane sumaryczne obciążenie tej płyty to około 150 kg.
    Wystąpi tylko w sytuacji, gdy wejdzie tam gospodarz i zacznie zganiać
    siedzące tam kury. Bo na tej płycie będzie właśnie grzęda :-)
    Zastanawiam się, jak taką płytę zazbroić?
    Chciałbym, żeby ta płyta była możliwie 'słaba', tzn. jak najmniej stali
    i betonu (gdyby trzeba to było kiedyś rozbić) a jednocześnie
    wystarczająco mocna na potrzeby kur. Na głowę może spaść co najwyżej
    kurze bo będzie na wysokości około 120 cm.
    Płyta będzie dociśnięta murem tylko na dwóch bokach, po jednym krótszym
    i dłuższym.

    Moje przemyślenia prawie niczym nie podparte to: płyta o grubości 8 cm
    zazbrojona w obu kierunkach drutem 8 mm tak mniej więcej co 10, może
    nawet 15 cm. Wystarczy? A może da się mniej?
    Gdzieś w internecie widziałem, że najcieńszy drut zbrojeniowy
    dopuszczalny do zastosowania to 4,5 mm a najmniejsza grubość płyty to 6 cm.

    Kazek