  • 1. Data: 2011-07-28 13:20:49
    Temat: Młot pneumatyczny wiercoąco kujący rozterki przy wyborze
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Potrzebuję pomocy w gąszu dostępnych narzedzi i jeszcze większym gąszczu
    informacji o nich.

    Miałem kiedyś takie "cudo"
    http://www.coval.com.pl/index.php?route=product/prod
    uct&path=5_152&product_id=2116 ,
    jednak spadłem kiedyś z nim z kilku m na ziemię i tak sie rozleciała
    plastikowa rączka że nie ma co stykać, dodam że byłem z niego zadowolony.
    Aktualnie ten produkt nie jest już produkowany, można owszem kupić gdzieś
    jeszcze jakieś sztuki ale nie wiem jak z ewentualną naprawą i gwarancją.
    Choć tu miałbym sporo częsci z tej rozwalonej bo elektrycznie i mechanicznie
    jest ok. Tylko patrzac z perspektywy lepszych narzędzi, przydała by się
    płynna regulacja obrotów.
    Zastanawiałem sie nad kupnem modelu RT-RH 26 Einhell z serii RED (podobno
    dobra jakościowo) jednak sporo droższy od poprzednika a ma o wiele szłabszy
    udar, ale za to posiada płynną regulację.
    Mógłbym się skusić jeszcze na coś takiego
    http://allegro.pl/mlot-1100w-1790-skil-masters-torba
    -uchwyt-i1726626101.html
    ale o tej marce nie mam wyrobionej zadnej opinii a model ma spory udar wg
    danych dostępnych w necie.

    Dodam może jeszcze do czego potrzebuję ten sprzęt. Mianowicie jakieś drobne
    podkuwania podczas remontów w domu, wiercenie otworów do fi 32 w różnych
    ściana, choć tego to raczej minimalne ilości z małą intensywnością.
    Do prac drobnych typu wiercenie do fi 12 mam kilkuletniego oryginalnego
    Boscha i on mi spokojnie wystacza.
    Może ktoś wyrazi swoje zdanie o przytoczonych narzedziach lub zaproponuje
    coś innego tak do 400-500 zł

    Gejzero

  • 2. Data: 2011-07-29 21:00:36
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Boscha i on mi spokojnie wystacza.
    > Może ktoś wyrazi swoje zdanie o przytoczonych narzedziach lub zaproponuje

    Do tego co napisałeś wystrczy Ci najzwyklejszy, najtańszy młotek Handy Power
    (nu tool) z castoramy za 170 PLN. Jest przede wszystkim mniejszy i bardziej
    poręczny. Odpowiedniki tego einhella jakiejś innej marki (takie niebieskie)
    o mocy 1400 watów walają się teraz po biedronkach w cenie poniżej 200 zł. Te
    wszystkie einhelle, roschelle, CMI, McAllistery, Budgety itp to nie są marki
    producentów tylko europejskich importerów. Większość tych narzędzi produkuje
    chiński producent Nu Tool i jeszcze może dwóch innych przy czym Nu Tool
    wypada pośród nich jakościowo najlepiej.

    Przy tym skilu 4 J udaru wyglądają obiecująco bo taka energia jest wyraźnie
    odczuwalna jako więsza i bardziej efektywna niż w tych tanich młotkach gdzie
    jeżeli już ktoś się odważy napisać to oscyluje ona pomiędzy 1,7 a 2,2 J.
    Jeżeli ten skil rzeczywiście tyle ma, to przy wierceniu - jeżeli się sam od
    tego udaru nie rozleci- powinien wchodzić sam jak w masełko w każdy beton
    czy żelbet np z wielkiej płyty.
    Mam sporo takich tanich młotków i pomiędzy nimi a makitą jest różnica w
    efektywności którą można określić jako przepaść, tyle że ta makita ma 5,5 J
    udaru i gdy ją kupowałem to w tej klasie wielkości i mocy młotowiertarek nie
    było na rynku niczego z mocniejszym udarem. Teraz chyba też nie ma, chyba że
    hilti ale tej marki nie znam ze wzgledu na ceny i politykę sprzedaży.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-07-30 08:30:31
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie było na rynku niczego z mocniejszym udarem. Teraz chyba też nie ma,
    > chyba że hilti ale tej marki nie znam ze wzgledu na ceny i politykę

    Kuzyn wspominał coś że ma znajomego, który zwozi używane sprzęty bardziej
    markowe z zachodu, myślałem czy nie wziąść czegoś takiego
    Z jednej strony do markowego w raze awarii dostanę cześci ale z drugiej
    strony nie wiadomo w jakim stanie jest taka używka.

    Co do udaru to ten pierwszy młot, który mi spadł i się rozleciał tez miał 4J
    udaru ale chyba troche go zajechałem wierceniem bo przy niewielkim
    obciążeniu na wiertle potrafił przepuszczać (niestety w tych tanich
    sprzętach sprzęgło przeciążeniowe robią na odsuwanej koronce od małego koła
    a takie rozwiązanie jest strasznie nietrwałe) Ciekaw jestem jak to jest
    realizowane w lepszych sprzętach ? Czy to są jakies profesjonalnie zrobione
    sprzęgła przeciążeniowe na kulkach czy może cierna płtykowe.

    Poczytałem troche o marce Skil i mam mieszane uczucia, jednak chyba tylko to
    mi pozostaje przy aktualnej zasobności portwela. Dodam że jednak chcę troche
    tym sprzętam powiercić i to głownie otwory pod rurki fi 28 także wiertło
    30-32 będzie brane pod uwagę.
    Jak to mówią po dłuższym namyśle padło jednak na tego najmocniejszego Skila.
    --
    Gejzero

  • 4. Data: 2011-07-30 09:16:54
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    Ze swojej strony moge polecic Skil'a,
    akurat mam tego typu model:
    http://allegro.pl/mlot-750w-1758-skil-wiertla-dluta-
    uchwyt-walizka-i1726625658.html
    działa chyba ponad 6 lat, co prawda nie zarobkowo, ale przy remontach itp.
    Kucie, wiercenie, wiercenie otwornicami, bez problemu.
    Mala uwaga co do Skila, kupuj tylko model z odlewanym-metalowym przednim
    korpusem. Po za tym uwazaj na podrobki, wbrew pozorom takie tez sie
    trafiaja.

  • 5. Data: 2011-07-31 07:42:27
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Do tego co napisałeś wystrczy Ci najzwyklejszy, najtańszy młotek

    Potwierdzam!
    Też remontuję dom i też kupiłem najtańszy młot na Allegro u gościa,
    który miał tych młotów ze 20 i dłuuugą listę sprzedanych.
    Młotem walczę już 3 lata i nie oszczędzam. Nawet jak się rozleci to nie
    będzie żal. Swoje już odrobił.

    Kazek