    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakiej firmy grzejniki wybrać?
    Date: Sun, 8 Aug 2010 01:07:22 +0200

    Użytkownik "robercik-us" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b76e40f0-089e-4b26-89a6-

    >Tu po prostu jest taki numer, że grzejnik ma zasilaną przednią płytę,
    >a woda po przjściu przez nią przechodzi przez tylną i tym samym nie
    >oddaje tyle ciepła bezpośrednio ścianie.

    To to ja wiem, bywaly juz tu dyskusje i o tych grzejnikach. W sumie
    koncepcja mi sie podoba i jezeli kosztuja podobne pieniadze to czemu nie.
    Wiele wiecej placic chyba nie warto.

    >Moim zdaniem jest efektywniejszy od tych zasilanych równolegle do obu
    >płyt, bo pierwsza porcja energii, którą niesie czynnik grzewczy
    >dostaje się do pomieszczenia, a nie do ściany, a ta druga - z powrotu
    >- porcja energii wchodzi do płyty bliższej ścianie, co powoduje, że
    >energia jest lepiej wykorzystana...ale to tylko takie teoretyczne
    >rozważania.

    Na marginesie, sciana jest ocieplona ale mimo to lepiej zeby sie nie
    nagrzewala to straty w tym miejsc z pewnoscia beda wieksze.
    Tyle ze jak sadze tradycyjny grzejnik plytowy nie nagrzewa sie tak jak
    przednia scianka omawianego grzejnika. Mysle, ze caly grzejnik ma nizsza
    temp. i na tym polega pic. Pisze sie, ze przednia scianka to i tamto a tylna
    tylko troche. No ale przeciez i tak ma wyzsza temp. niz sciana bo druga
    plyta izolatorem nie bedzie. Na dobra sprawe mozna by dac grzejnik
    jednoplytowy, zdystansowac go od sciany na odleglosc dwuplytowego i uzyskac
    podobny efekt. Doszukiwac by sie mozna odczuwalnego promieniowania
    podczerwonego, ale grzejnik to glownie konwekcja i w sumie im nizsza jego
    temp. tym zdrowiej.

    >Na marginesie wspomnę, że dziś instalator odpalił mi testowo
    >instalację i... pierwszy dym z komina już poleciał :-).

    No to jeden etap zamkniety. Gratuluje, bo to jeden z wazniejszych i
    drozszych.

    Pozdro.. TK