    From: robercik-us <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakiej firmy grzejniki wybrać?
    Date: Sat, 7 Aug 2010 15:13:29 -0700 (PDT)

    wiadomościnews:i3jn69$2rd$1@opal.futuro.pl...

    > Chodzi pewnie o to, zeby ogrzewalo a nie zeby plyta to i tamto.
    > Swoja droga zastanawiam sie, czy to nie jakis chwyt marketingowy, bo
    > przednia plyta pewnie bedzie cieplejsza od jakiego kolwiek innego grzejnika
    > niemal w kazdym miejscu. Skutkiem tego bedzie nie tyle cieplejsza plyta
    > przednia od tylnej co w ogole cieplejsza plyta grzejnika ktora w innym
    > grzejniku bedzie relatywnie chlodniejsza.

    Tu po prostu jest taki numer, że grzejnik ma zasilaną przednią płytę,
    a woda po przjściu przez nią przechodzi przez tylną i tym samym nie
    oddaje tyle ciepła bezpośrednio ścianie.

    Moim zdaniem jest efektywniejszy od tych zasilanych równolegle do obu
    płyt, bo pierwsza porcja energii, którą niesie czynnik grzewczy
    dostaje się do pomieszczenia, a nie do ściany, a ta druga - z powrotu
    - porcja energii wchodzi do płyty bliższej ścianie, co powoduje, że
    energia jest lepiej wykorzystana...ale to tylko takie teoretyczne
    rozważania.

    Na marginesie wspomnę, że dziś instalator odpalił mi testowo
    instalację i... pierwszy dym z komina już poleciał :-).

    Kocioł seko 7,5 do 25 kW, dziewięć grzejników kermi x2, jeden kermi
    x1, dwie drabinki i z 60 m2 podłogówki. Instalacja wykonana na dwóch
    obiegach - otwartym i zamkniętym spięta płytowym wymiennikiem ciepła
    30 kW, ze zbiornikiem na cwu z wężownicą o mocy 35 kW i pojemności 300
    l.

    Kocioł rozpaliliśmy, sprawdziliśmy czy wszystko jest szczelne i się
    rozgrzewa i próbę uznaliśmy za udaną :-). Jeszcze kilka małych
    regulacji i można się grzać.
    Teraz chłopcy zrobią mi wylewki i jak te zwiążą, to będzie już próba
    generalna..., ale to już pewnie dopiero gdzieś we wrześniu, bo wylewki
    swoje muszą odczekać pod podłogówkę.
    pozdr
    robercik-us