  • 1. Data: 2011-09-23 17:28:59
    Temat: Jej wysokosc pianka
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy nie macie czasami wrazenia, ze wykonawcy naduzywaja pianki
    poliuretanowej/montazowej i ze w ogole pianka ostatnio kroluje w
    budownictwie?

    Jakos nie wierze w calkowita nieszkodliwosc tego typu srodkow stosowanych
    we wnetrzach mieszkalnych i chcialbym wiedziec, jaka mam alternatywe.

    Czego sie uzywalo 20-30 lat temu, zanim to swinistwo stalo sie powszechne?
    Kitu szklarskiego, gipsu, klejow?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-09-23 17:52:18
    Temat: Re: Jej wysokosc pianka
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Jakos nie wierze w calkowita nieszkodliwosc tego typu srodkow stosowanych
    > we wnetrzach mieszkalnych i chcialbym wiedziec, jaka mam alternatywe.

    Pianka to polimer. Łączenie w długie łańcuchy ja zestala i jest raczej jak
    zwykły plastik, nieszkodliwa.
    natomiast wykonawcy błędnie interpretują jej montażowe własności i chcą
    obsadzać różne rzeczy na piance jako budulcu. A przecież pianka jest tylko
    ociepleniem i uszczelnieniem.

  • 3. Data: 2011-09-23 17:58:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 19:52:18 +0200, kiki napisał(a):

    > Pianka to polimer. Łączenie w długie łańcuchy ja zestala i jest raczej jak
    > zwykły plastik, nieszkodliwa.

    I nie stosuje sie w niej zadnych rozpuszczalnikow?

    Poza tym czasami murszeje, wiec sa czynniki, ktore powoduja jej
    przyspieszony rozklad.

    > natomiast wykonawcy błędnie interpretują jej montażowe własności i chcą
    > obsadzać różne rzeczy na piance jako budulcu. A przecież pianka jest tylko
    > ociepleniem i uszczelnieniem.

    Zgadza sie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-09-23 19:13:46
    Od: ŁC <a...@r...to>

> [...]
    > obsadzać różne rzeczy na piance jako budulcu. A przecież pianka jest tylko

    Otóż to. A wielu traktuje piankę jak materiał rzekłbym konstrukcyjny :-|

    --
    ŁC
    Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy

  • 5. Data: 2011-09-23 19:15:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Otóż to. A wielu traktuje piankę jak materiał rzekłbym konstrukcyjny :-|

    Właśnie. Nie raz sie przewijali poszkodowani z obsadzonymi oknami na samą
    piankę :-)

  • 6. Data: 2011-09-23 19:19:29
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Właśnie. Nie raz sie przewijali poszkodowani z obsadzonymi oknami na samą
    > piankę :-)

    twierdzisz ze małe okna i drzwi wewnętrzne nie utrzymają się na piance ?

    jeśli tak to zapraszam do mnie i wtedy spróbujesz wymontować ościeżnice
    drewniane zamontowane na sama pianę :)

  • 7. Data: 2011-09-23 19:32:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
> [...]

    to straszne ze nauka idzie do przodu i mozna stosowac materiały których 50lat temu
    nie było

> [...]
    > obsadzać różne rzeczy na piance jako budulcu. A przecież pianka jest tylko

    No to pytanie testowe z własciwosci mechanicznych materiałów:
    przyklejamy na suficie za pomocą pianki montażowej płytę 1m x 1m z hakiem. Na haku
    wieszamy odważnik. Przy jakim obciążeniu pianka się zniszczy i ustrojstwo spadnie nam
    na głowe
    a) 5kg
    b) 50kg
    c) 500kg
    d) 5000kg czyli 5T
    e) 10T

    jak sadzicie?

    b.

  • 8. Data: 2011-09-23 19:35:55
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    >d) 5000kg czyli 5T
    >e) 10T

    >jak sadzicie?

    Myślę, że na m2 mardzo dużo d albo e ale mocując cienkie okna z pcv do
    brudnego muru nie możemy liczyć na wielkie utrzymanie ramy okna.

  • 9. Data: 2011-09-23 19:36:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > chcą obsadzać różne rzeczy na piance jako budulcu. A przecież pianka
    > jest tylko ociepleniem i uszczelnieniem.

    co nie jest prawdą.

  • 10. Data: 2011-09-23 19:38:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 21:32:50 +0200, Budyń napisał(a):

    > to straszne ze nauka idzie do przodu i mozna stosowac materiały których 50lat temu
    nie było

    Nie chodzi o uzywanie, tylko o NADuzywanie.

> [...]
    wieszamy odważnik. Przy jakim obciążeniu pianka się zniszczy i ustrojstwo spadnie nam

    OK, niech wytrzyma i 10 ton, ale co z tego, jesli po kilku latach ta plyta
    moze odleciec sama? Nie widziales nigdy starej pianki kruszacej sie w
    palcach? IMHO zamiast kleic, lepiej montowac mechanicznie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio