  • 1. Data: 2011-09-23 11:53:07
    Temat: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    Witam,
    Pytanie w tutule dosyc prowokacyjne :)
    Czytam grupe (wiedza potrzebna przy remoncie) i czasami trafiaja sie
    prosby o ocene projektow/kolorow itp. Sa to glownie typowe domki z
    dachami dwuspadzistymi, z poddaszem uzytkowym. Przejezdzajac przez
    tereny, gdzie powstaja nowe domy tez dominuja wlasnie takie projekty.
    Zastanawiam sie dlaczego ludzie nie buduja domow, ktore mialyby
    nowoczesniejsza architekture niz te typowe .
    Czy to wynika tylko z gustow, z ograniczen zwiazanych z planami
    zagospodarowania przestrzennego, kosztami budowy?

    Chodzi mi np. o takie projekty:
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/6417-fryderyk
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/8678-biale-piaski
    -m50
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/12994-lk-787

    Ten drugi i trzeci przeciez wcale nie sa jakis ekstrawaganckie a mimo to
    nie widuje takich domow. Celo wybralem ze strony te projekty, ktorych
    ceny sa na poziomie tych typowych i same projekty tez nie sa z tych
    najbardziej nietypowych
    Czyzby gusta w spoleczenstwie byly az tak malo zroznicowane ze wszystcy
    chca domy typu http://gotowe-projekty-domow.pl/mt_bielik_dr.htm

    P.S. Mama nadzieje, ze umieszczenie w/w linkow nie zostanie potraktowane
    jako spam. Nie mam nic wspolnego z w/w stronami, podane linki maja
    tylko zobrazowac o czym mowie.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-09-23 12:08:19
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 23 Wrz, 13:53, Wojtek <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > nie widuje takich domow. Celo wybralem ze strony te projekty, ktorych
    > ceny sa na poziomie tych typowych i same projekty tez nie sa z tych

    Ten drugi i trzeci mają cechy wskazujące, że koszty ogrzewania będą
    znaczne. Ten pierwszy w większości gmin nie powstanie ze względu na
    obowiązujące plany zagospodarowania - np w mojej gminie 30 - 50 %
    pochylenie dachów.
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-09-23 12:16:52
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Chodzi mi np. o takie projekty:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/6417-fryderyk

    Zupelnie mi sie nie podobaja

    > http://gotowe-projekty-domow.pl/mt_bielik_dr.htm

    A ten mi sie podoba.

    I w tym sedno. Moze statystycznie nowoczesne projekty sie mniej podobaja.
    Moze w okolica jest klasyczna wiec dom taki bedzie wygladal jak góralski na
    kaszubach itp, itd... Cociaz widywalem osiedla domów nowoczesnych i duzej
    ilosci duzo lepiej mi sie to podobalo.

  • 4. Data: 2011-09-23 12:17:04
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    > Czy to wynika tylko z gustow, z ograniczen zwiazanych z planami
    > zagospodarowania przestrzennego, kosztami budowy?

    u mnie by nie przeszedł z MPZP

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/8678-biale-piaski
    -m50
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/12994-lk-787

    brzydkie bryły.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2011-09-23 12:33:08
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/23/11 2:08 PM, robertr wrote:
    > On 23 Wrz, 13:53, Wojtek<m...@v...pl> wrote:

    > Ten drugi i trzeci mają cechy wskazujące, że koszty ogrzewania będą
    > znaczne.

    To fakt, czyli argument ekonomiczny

    > Ten pierwszy w większości gmin nie powstanie ze względu na
    > obowiązujące plany zagospodarowania

    Czyli ograniczenie po stronie przepisow a nie niecheci do takiego wzornictwa

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-09-23 12:36:33
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/23/11 2:16 PM, Marek P. wrote:

    > Zupelnie mi sie nie podobaja

    A mi wrecz przeciwnie ;)

    > A ten mi sie podoba.

    A mi wrecz przeciwnie :)

    > I w tym sedno. Moze statystycznie nowoczesne projekty sie mniej podobaja.
    > Moze w okolica jest klasyczna wiec dom taki bedzie wygladal jak góralski

    Oczywiscie masz racje, stawiac dom z pierwszego projektu w grupie
    tradycyjnych mogloby wygladac nieciekawie. Niemniej, nawet tam gdzie
    byloby to mozliwe nie widuje sie takich domow. Ale to moze wynika z tych
    ograniczen o ktorych pisal robertr (koszty ogrzewania, plany
    zagospodarowania).

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 7. Data: 2011-09-23 12:38:17
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/23/11 2:17 PM, rrr wrote:

    > u mnie by nie przeszedł z MPZP

    musze poszzukac jak to jest z tym mpzp. Obowiazuje na terenie calej
    gminy czy na konkretnym "osiedlu"?

    > brzydkie bryły.

    A to juz rzecz gustu :)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 8. Data: 2011-09-23 13:00:34
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:33:08 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Czyli ograniczenie po stronie przepisow a nie niecheci do takiego wzornictwa

    Przepisy swoją drogą, ale... polski inwestor jest specyficzny - raz, że
    wszystko z płaskim dachem kojarzy mu się z badziewiem z lat minionego
    ustroju, a dwa - kocha "dworek", stąd obowiązkowe pawiogenne kolumienki
    przy większości projektów.

    --
    ŁC
    Jak ktoś ma pecha, to i w dupie palec złamie

  • 9. Data: 2011-09-23 13:01:34
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 14:38:17 +0200, Wojtek napisał(a):

    > musze poszzukac jak to jest z tym mpzp. Obowiazuje na terenie calej
    > gminy czy na konkretnym "osiedlu"?

    Na obszarze, dla którego został uchwalony plan.

    --
    ŁC
    Wszystkie kobiety są piękne, tylko nie po wszystkich to widać

  • 10. Data: 2011-09-23 13:33:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-23 13:53, Wojtek pisze:
    > Chodzi mi np. o takie projekty:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/6417-fryderyk

    Też chciałem taki właśnie jak z tego pierwszego linka.
    Plan jednak nie pozwalał w związku z dachem. Jednak mój architekt
    znalazł na to sposób - attyka zakrywająca wielospadowy dach wewnątrz.
    Potencjalne problemy z wykonawstwem spowodowały, że buduję coś takiego:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu

    Nic jakoś specjalnie nowoczesnego nie ma ale sam fakt płaskiej dachówki,
    nietypowego daszku nad wejściem, okien narożnych i szarych ram okiennych
    spowodował, że mój dom bardzo odbiega stylistycznie od wszystkich wokół :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info