  • 11. Data: 2011-09-23 19:40:48
    Temat: Re: Jej wysokosc pianka
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:j5ilsa$5i9$1@opal.futuro.pl...

    > "ŁC" <a...@r...to> wrote in message

    > Właśnie. Nie raz sie przewijali poszkodowani z obsadzonymi oknami na samą
    > piankę :-)

    Czytuje grupe od paru lat i nie zauwazylem.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-09-23 19:43:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > OK, niech wytrzyma i 10 ton, ale co z tego, jesli po kilku latach ta plyta
    > moze odleciec sama? Nie widziales nigdy starej pianki kruszacej sie w
    > palcach? IMHO zamiast kleic, lepiej montowac mechanicznie.

    Piane niszczy slonce, zamknieta np. tynkiem przetrwa bardzo dlugo.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-09-23 19:49:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2011 19:28, Maciek pisze:

    > Czy nie macie czasami wrazenia, ze wykonawcy naduzywaja pianki
    > poliuretanowej/montazowej i ze w ogole pianka ostatnio kroluje w
    > budownictwie?

    To spisek.

    > Jakos nie wierze w calkowita nieszkodliwosc tego typu srodkow stosowanych
    > we wnetrzach mieszkalnych

    Masz rację - jest radioaktywna i przyciąga złe duchy.

    > i chcialbym wiedziec, jaka mam alternatywe.

    Mech do obtykania.

    > Czego sie uzywalo 20-30 lat temu, zanim to swinistwo stalo sie powszechne?
    > Kitu szklarskiego, gipsu, klejow?

    Starych szmat.

    Generalnie - histeryzujesz jak te oszołomy, co im się kuchenka
    mikrofalowa myli z reaktorem jądrowym. Bo tam też "promieniowanie".

  • 14. Data: 2011-09-23 20:05:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 21:49:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    (...)

    Nie histeryzuje, pianka mam uszczelnione przepusty, mam na niej osadzone
    okna i pewnie w milionie innych miejsc tez mam pianke. Sam uzywam, ale
    staram sie nie pakowac jej wszedzie i bezmyslnie, a takie zachowania
    obserwuje u roznych ekip budowlanych.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2011-09-23 20:05:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > moze odleciec sama? Nie widziales nigdy starej pianki kruszacej sie w
    > palcach? IMHO zamiast kleic, lepiej montowac mechanicznie.

    otóz pianka wytrzyma w zaleznosci od producenta od 13 do 60 ton. To nie jest kiepski
    materiał. Poza wpływem światła to niewiele go rusza. Jakos sie nie spodziewam zeby
    styropian który przykleiłem na piankę (bez kołkowania) odpadł mi za 10lat. A nad
    głową mam własnie płyty gipsowo kartonowe przyklejone pianką do betonowego sufitu :-)

    b.

  • 16. Data: 2011-09-23 20:25:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > plyta moze odleciec sama? Nie widziales nigdy starej pianki kruszacej
    > sie w palcach? IMHO zamiast kleic, lepiej montowac mechanicznie.

    ale czy ty widziałeś dlaczego ta pianka sie kruszy?

    bo leżała na słońcu.

    ostatnio wykopałem z ziemi kawałki panki które wpadły tam dwa lata temu
    podczas robienia dachu, są twarde jak kamień i nie kruszą sie wcale.

  • 17. Data: 2011-09-23 20:26:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Czytuje grupe od paru lat i nie zauwazylem.

    ci od kikiego zamontowali mu na piance i to do golenia ;-)

  • 18. Data: 2011-09-23 20:29:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > ostatnio wykopałem z ziemi kawałki panki które wpadły tam dwa lata temu
    > podczas robienia dachu, są twarde jak kamień i nie kruszą sie wcale.

    Bo to zla pianka byla. :-))

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-09-23 20:30:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 22:25:49 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ostatnio wykopałem z ziemi kawałki panki które wpadły tam dwa lata temu
    > podczas robienia dachu, są twarde jak kamień i nie kruszą sie wcale.

    Otoz wlasnie mam watpliwosci. Porzadkuje wlasnie teren i robie wykopki -
    czesto trafiam na pianke lezaca w ziemi na tyle gleboko, ze musiala tam byc
    od czasu budowy domu (czyli jakies 3 lata temu) i trafiaja sie spore
    kawalki zmurszale prawie jak te wystawione na slonce.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2011-09-23 20:40:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 23, 7:28 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > we wnetrzach mieszkalnych i chcialbym wiedziec, jaka mam alternatywe.
    >
    > Czego sie uzywalo 20-30 lat temu, zanim to swinistwo stalo sie powszechne?

    Pianka to efekt tego ze buduje sie szybko (co nie jest zle) i
    chaotycznie (i to jest zrodlo problemu). W rezultacie otwory okienne
    nie sa dopasowane do okien i okno zamiast trzymac sie na elementach
    muru wisi na piance. Tyle dobrze ze dla ulatwienia sprawy sie podklada
    pod rame jakies podkladki zeby calosc jakos stala.
    I o ile przy oknach to jeszcze ujdzie (o ile nie sa pancerne czy
    wzmacniane folia) to montaz drzwi zewnetrznych w ten sposob jest
    glupota. Wewnetrzne niech sobie beda na piance, jak sie zonie ubzdura
    ze teraz to by chciala to jezioro tam a ten pagorek tu to usuniecie/
    przesuniecie dzwi wewnetrznych nie bedzie problemem.

    Czyli pianka jest ok byle nie za duzo i nie tam gdzie wymagana jest
    wytrzymalosc.
    A co do klejenia pianką to mozna ale ja wole jednak przykrecac lub
    murowac.