  • 41. Data: 2013-01-11 22:15:57
    Temat: Re: Jeszcze o śmieciach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 08:47:39 UTC+1 użytkownik mcs napisał:
    ?>

    > Inna sprawa to pojemniki - bedę musiał sam kupić i opracować system jego
    >
    > nadzoru, żeby ktoś mi go nie zakosił.?>

    K...a jaja Sobie robisz?
    Papier toaletowy też gmina ma Tobie dostarczyć?

    > Nie wspomnę już o obowiązku utrzymania go w czystości. Gdzie mam go myć?
    A gdzie myjesz wiadro jak żona podłogę zmyje?

    > Gmina wprowadziła zakaz mycia aut na podwórku, a każe myć śmietnik?
    O ja p.......ę skąd się tacy biorą.

    > Widzisz logikę w takich działaniach?
    Majtki gdzie pierzesz? Gmina niezbyt łaskawie patrzy n a tych co z goła dupą chodzą a
    pralni gminnej nie ma;)

  • 42. Data: 2013-01-11 22:19:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 11:37:29 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Oj Adam. Dotychczas u mnie śmietnik był własnością firmy nie mającej z gminą
    >
    > nic wspólnego, wywożącej nieczystości. Po nowemu, nadal będzie to jakaś
    >
    > firma prywatna ale śmietnik trzeba będzie samemu sobie kupić. Sponsorowałeś
    Popielniczkę też Tobie Gmina ma kupić?
    K...wa śmietnik kosztuje 100zł to 4-5 flaszek najpodlejszej wódki.

  • 43. Data: 2013-01-11 22:34:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2013 12:01:19 UTC+1 użytkownik mcs napisał:

    > Dotarłem do zapisu w mojej gminie. Faktycznie, nie mam mowy o ilosci, ale
    >
    > jest klauzula o częstotliwości odbierania - 1 raz na 2 tygodnie i nakaz
    >
    > skladowania śmieci tylko w pojemnikach. Jeżeli faktycznie nie będą odbierać
    >
    > np. workowanych odpadów to pewnie i tak wylądują one w lesie.
    Naprawdę niezłym idiotą trzeba by być aby zamiast kupić śmietnik który koszuje mnij
    jak zgrzewka najtańszego wina gonić ze śmieciami do lasu i i tak płacić ryczałt za
    wywóz tych śmieci. Naprawdę idiotów w Polsce nie ma tak dużo

    > Ja tez sam musialem kupic. 100 pln w markecie za pojemnik 240l.

    Ci co nie kupili do tej pory to wiadomo gdzie ich śmieci;)

    > 2 lata swojego nie mylem i jest czysty - kupuj mocne worki i zawiazuj
    >
    > szczelnie to tez tak bedziesz mial :)

    Do tej pory widocznie do lasu wywozuił skoro teraz taki zagubiony w temacie jest;)

    > Nie widze logiki w sztucznie wymyslonych argumentach "przeciw".

    Ciekawe co ci "przeciw" do tej pory ze śmieciami robili?

    > Do tej pory mi nie sponsorowało. Jeżeli mój dom, śmieci i śmietnik do
    >
    > dlaczego odbiorca nie może być wybrany przeze mnie?
    >Przecież może. Nikt Tobie nie zabroni zlecania wywozu Twoich śmieci firmie która
    Tobie odpowiada

    > Nie widzisz tego, że ta ustawa wprowadza nieograniczony żadnymi limitami
    >
    > podatek? Za rok bez kozery powiedzą pińcet od łba i co zrobisz?
    Jak są łby które mają problem z wymyciem SWOJEGO śmietnika to ja jestem mimo wszystko
    ZA

  • 44. Data: 2013-01-12 01:21:48
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Popielniczkę też Tobie Gmina ma kupić?
    Nie palę.

    >K...wa śmietnik kosztuje 100zł to 4-5 flaszek najpodlejszej wódki.
    Wiadro myję sam i jak je spierdolę to wiem że sam jestem sobie winien.
    Śmietnik ładować do śmieciarki będzie jakiś niedouczony dupek, któremu
    wszystko jedno, czy prawidłowo ustawił kubeł czy nie i będzie mi go niszczył
    a ja będę musiał po czasie kupić nowy.

    Marek

  • 45. Data: 2013-01-12 08:07:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2013 01:21:48 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    >
    > wszystko jedno, czy prawidłowo ustawił kubeł czy nie i będzie mi go niszczył

    Pojemnik 220 litrów, plastykowy. Przy firmie w której pracuję. Wywożony raz w
    tygodniu, czyli ponad 50 razy rocznie. Od 7 czy 8 lat ciągle ten sam. Mogę fotki
    zrobić że jest cały i niezniszczony. Takie gadanie jak Twoje czy mcs to szukanie na
    siłę problemów tam gdzie ich nie ma.

  • 46. Data: 2013-01-12 09:21:54
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > wszystko jedno, czy prawidłowo ustawił kubeł czy nie i będzie mi go niszczył

    No i ?

    Ja mam dyche taniej wiec co rok moga mi go niszczyc a i tak mi sie oplaci :D Pozatym
    jak juz pisalem (i Kris tez) - te kubly sa mega wytrzymale, jeszcze nie widzialem
    popekanego / popsutego.

    PS. i troche wiecej szacunku do ludzi - gdyby nie ci "niedouczeni dupkowie" to bys w
    swoich smierdzacych smieciach tonal!

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2013-01-14 08:55:50
    Od: "mcs" <...@...pl>

    ps.com...

    > Inna sprawa to pojemniki - bedę musiał sam kupić i opracować system jego
    >
    > nadzoru, żeby ktoś mi go nie zakosił.?>

    K...a jaja Sobie robisz?
    Papier toaletowy też gmina ma Tobie dostarczyć?

    A gdzie napisałem, że ktoś ma mi coś dostarczać?

    > Nie wspomnę już o obowiązku utrzymania go w czystości. Gdzie mam go myć?
    A gdzie myjesz wiadro jak żona podłogę zmyje?

    No tak, porównanie 240l kubła do 10l wiadra.
    Ty zapewne razem z kieliszkami to wiadro myjesz?

> [...]

    > Widzisz logikę w takich działaniach?
    Majtki gdzie pierzesz? Gmina niezbyt łaskawie patrzy n a tych co z goła dupą

    A tyś co za jeden, że personalne podjazdy robisz? Nie od wczoraj piszesz na
    grupę i nagle o podstatwowych zasadach kultury zapomniałeś?

    Jak jesteś taki kozak - omnibus to mi powiedz, jaka jest różnica między
    skontrolowaniem czy obecnie właściciel ma podpisaną umowę na wywóz odpadów a
    skontrolowaniem, czy właściciel prawidłowo zadeklarował ilość osób
    zamieszkujących?

    Ja widzę zagrożenie moich interesów w tym, że zlikwidowana zostanie
    konkurencja i odebrane mi prawo dokonania wyboru najkorzystniejszej dla mnie
    oferty.
    Jaki będziesz miał wpływ na podwyższenie w przysłości kosztów przez gminę,
    gdy okaże się, że śmieci przybyło, bo każdy może wyrzucić ile chce, ale
    płacących ubyło, bo trudno ich policzyć. Tylko nie mów, że przy urnie, bo to
    dopiero śmiech na sali.

    mcs

  • 48. Data: 2013-01-14 09:51:51
    Od: "mcs" <...@...pl>

    ps.com...

> [...]
    >tak płacić ryczałt za wywóz tych śmieci. Naprawdę idiotów w Polsce nie ma

    Może i ich nie ma. I wszyscy aż się garną, aby płacić za wywóz śmieci. To
    nie rozumiem, skąd wogóle problem ze śmieciami w lasach.
    Bo teraz będzie tak, że każdy nieidiota zadeklaruje, że mieszka sam i
    wystawi 3 pojemniki albo nawet kontener, bo gmina odebrać musi tyle, ile on
    wyprodukuje i będzie liczył, że nikt nie zwróci uwagi na dysproporcje.
    Jak komuś obecnie było cięzko wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę i
    podpisać umowę, to teraz nagle stanie się wzorowym obywatelem i przestanie
    kombinować?

    >Ci co nie kupili do tej pory to wiadomo gdzie ich śmieci;)

    Ja jeszcze nie kupiłem, bo do tej pory mam pojemnik podstawiony przez firmę.
    I zgadnij, gdzie moje śmieci?

    >Do tej pory widocznie do lasu wywozuił skoro teraz taki zagubiony w temacie
    >jest;)

    Nie wiem, dlaczego mnie tak obszczekujesz? Dlatego, że nie podzielam Twojego
    czy Adama hura-optymizmu, że po wprowadzeniu nowej ustawy za pół darmo
    Polska będzie czysta? O co Ci chodzi?

    >Ciekawe co ci "przeciw" do tej pory ze śmieciami robili?

    A to Adama zapytaj, bo jego cytujesz

    >Przecież może. Nikt Tobie nie zabroni zlecania wywozu Twoich śmieci firmie
    >która Tobie odpowiada

    Chyba jednak ustawa czyni gminę jedyną firmą, która może obracać śmieciami?

    >Jak są łby które mają problem z wymyciem SWOJEGO śmietnika to ja jestem
    >mimo wszystko ZA

    No to powiedz mi, gdzie i jak Ty swój pojemnik myjesz.
    I jak już tak się czepiasz moich śmieci - masz fakturę na wywóz odpadów po
    własnej budowie?
    Czy wziąłeś Kazika z ogłoszenia który wykipował je później do najbliższego
    rowu?

    mcs

  • 49. Data: 2013-01-14 10:31:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 08:55:50 UTC+1 użytkownik mcs napisał:
    > A gdzie napisałem, że ktoś ma mi coś dostarczać?

    Narzekasz wyzej że musisz kupic kubeł i "opracować sysytem jego mycia i nadzoru"
    > No tak, porównanie 240l kubła do 10l wiadra.
    >
    > Ty zapewne razem z kieliszkami to wiadro myjesz?

    Zapytam wprost- gdzie do tej pory myłes kubeł itp.
    Przeciez ustawa nic w kwesti posiadania/mycia i nadzoru kubła nie zmienia.
    Jak miałes kubeł do tej pory to i pewnie go myłeś- chociaz nie w iem po co- ja do
    swojego smieci w workach wrzucam i nie myłerm go ani razu bo nie ma takiej potrzeby.
    Ale skoro ty miałes p[otrzebę mycia kubła to pewnie gdzies jakoś go myłes. No chyba
    że do tej pory nie miałes kubła to wtedy zapytam co ze smieciami robiłes?
    Takie argumenty o myciu i sytemie nadzoru kubła czy jak ktos napisał ze kubeł mu do
    płotu nie pasuje to straszne naciąganie rzeczywistosci. Mozna się do nowej ustawy
    czepiać w kwesti naliczania smieci wg zuzycia wody czy innych spoosobów ustalania
    opłata ale w kwesti posiadania, mycia i nadzoru kubła nic ta ustawa nie zmienia
    przeciez.

    > grupę i nagle o podstatwowych zasadach kultury zapomniałeś?

    Nie personalne tylko naprawdę nie rozumiem argumentów typu ze nie masz gdzie umyc
    kubeł. Może gmina ma zrobic centralny punkt mycia kubłów?
    Do tej pory też śmieci zapewne produkowałes i miałes w zwiazku z tym jakies problemy
    czy dylematy z myciem kubła?

> [...]
    >
    > skontrolowaniem czy obecnie właściciel ma podpisaną umowę na wywóz odpadów a
    >
    > skontrolowaniem, czy właściciel prawidłowo zadeklarował ilość osób

    Tu ok tego typu zarzuty i uwagi do nowej ustawy rozumie, zreszta dłuższa dyskusja w
    sąsiednim watku jest.
    A co do właściciela nieruchomości- nawet jak zadeklaruje jedna osobe to i tak
    wszystkie smieci mu zabiora. Więc będzie płacił co miesiąc np jak u nas 8,5zł
    sort/16zł niesort i śmieci będą od niego odbierać. I nie będzie mu sie nijak
    kalkulowało wywozić smieci do lasu. A dotychczas miał umowe i mógł jeden kubeł na dwa
    lata sobie np wywóz zamówic a resztę do lasu.
    A jeśli zadeklaruje złą ilość osób to pewnie w gminach które rozliczaja wg deklaracji
    jakies konsekwencje za podanie nieprawdziwych danych będa przewidziane.
    U mnie np mieszkamy w trójke. Cena za smieci to 8,5zł. Pewnie mógłbym podac jedna
    osobe ale czy warto dla 17zł oszczedności narazac się na jakies zarzuty tupu
    nieprwdziwe oswiadczenie itp. Może komus warto, wg mnie nie warto.

    > Ja widzę zagrożenie moich interesów w tym, że zlikwidowana zostanie
    >
    > konkurencja i odebrane mi prawo dokonania wyboru najkorzystniejszej dla mnie
    >
    > oferty.

    Tu może i masz rację, czas pokaże. Myslę jednak ze wolny rynek tu zadziała i tragedi
    nie bedzie. W końcu firmy beda wybierane w przetargach.

    > Jaki będziesz miał wpływ na podwyższenie w przysłości kosztów przez gminę,
    >
    > gdy okaże się, że śmieci przybyło, bo każdy może wyrzucić ile chce, ale
    >
    > płacących ubyło, bo trudno ich policzyć.

    Śmieci przybedzie na pewno chociaży z tego powodu że nie będzie się opłacało ich
    wywozic byle gdzie.
    U mnie np sumarycznie śsmieci nie przybędzie ale będzie więcej do wywywozu przez
    firme/gmine. Bedzie więcej bo plastyku, szkła i papieru nie będzie mi się chciało
    wyrzucać do ogólnodostepnych pojemników tylko będe zostawiła pod domem niech
    zabieraja skoro i tak za to płace.

    >Tylko nie mów, że przy urnie, bo to
    >
    > dopiero śmiech na sali.
    A to zgoda.

  • 50. Data: 2013-01-14 11:21:26
    Od: "mcs" <...@...pl>

    ps.com...

    Narzekasz wyzej że musisz kupic kubeł i "opracować sysytem jego mycia i
    nadzoru"

    Zapytam wprost- gdzie do tej pory myłes kubeł itp.

    Pisałem na początku: teraz kubeł nie jest mój i w umowie mam zapis, że ten
    kto go opróżnia, conajmniej raz na pół roku ma go umyć.
    A teraz ten obowiązek spadnie na mnie. Wyrzucam do pojemnika popiół, psie i
    kocie odchody, odpadki Wiesz jak wygląda wewnatrz, gdy coś się rozszelni i
    wycieknie? Gdzie mam te popłuczyny potem wylać? Do sedesu??

> [...]

    >gdzie umyc kubeł. Może gmina ma zrobic centralny punkt mycia kubłów?
    >Do tej pory też śmieci zapewne produkowałes i miałes w zwiazku z tym jakies

    Napisałem wyżej.

> [...]
    >sie nijak kalkulowało wywozić smieci do lasu. A dotychczas miał umowe i
    >mógł jeden kubeł >na dwa lata sobie np wywóz zamówic a resztę do lasu.

    W mojej umowie jest zapis, że płacę za 2 odbiory w miesiacu. Nie za
    opróżnienie pojemnika. Może trzeba było wprowadzić jednakowe umowy w całym
    kraju?

> [...]
    >U mnie np mieszkamy w trójke. Cena za smieci to 8,5zł. Pewnie mógłbym podac
    >jedna osobe ale czy warto dla 17zł oszczedności narazac się na jakies

    Spójrz bardziej globalnie. Niektórzy za 9 złotych muszą przeżyć cały dzień.
    Myslisz, że wydadzą tyle na nikomu nie potrzebne śmieci?

    >Tu może i masz rację, czas pokaże. Myslę jednak ze wolny rynek tu zadziała
    >i tragedi nie bedzie. W końcu firmy beda wybierane w przetargach.

    Tylko skąd się weźmie konkurencja? Skoro firma nie dostanie kontraktu w tym
    roku, to będzie czekać w gotowości z maszynami na kolejny kontrakt za rok?
    Przecież odbierać śmieci będą mogły tylko firmy wskazane przez gminę.

> [...]
    >przez firme/gmine. Bedzie więcej bo plastyku, szkła i papieru nie będzie mi
    >pod domem niech zabieraja skoro i tak za to płace.

    No tak, to tobie się polepszy, bo nie będziesz musiał do "dzwonów" dojeżdżać
    ;-). A mnie się pogorszy, bo bedę musiał kupować worki, które teraz mam za
    darmo. Jak to mówią, każdemu nie dogodzisz ;-)
    Ja też jestem za tym, żeby było czysto. Ale chciałbym też, żeby mnie było na
    to stać.

    pozdrawiam
    mcs