  • 341. Data: 2014-07-03 18:35:29
    Temat: Re: Jezioro
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-03 17:09, Maniek4 pisze:

> [...]
    > A skoro tak, to niezaleznie z kim sie zwiaze jest ojcem i kropka. Tak
    > samo jak nikt nie ma prawa wybierac samotnemu ojcu baby, tak samo nikt
    > nie moze bronic zwiazania sie z facetem. Dla mnie moze i z psem.
    > Problem pojawia sie wtedy kiedy dwoch facetow uznanych za rodzine zechce
    > dziecko adoptowac. W imie ludzi chomoseksualnych za jakis czas pewnie
    > mnie zrobia jakims rodzicem a czy b. To nie mnie powinno sie
    > dostosowywac do zachowan w pewnym sensie nienormalnych (statystycznie
    > wylacznie), tylko chyba mniejszosc nawet nie do wiekszosci, a do natury.

    może powiem tak - nie jestem pewna, czy w domu dziecka dziecku będzie
    lepiej niż w domu pary homoseksualnej.

    > Nie. Ja o eurowizji.

    > Ze co?
    > Dzisiaj sa jeszcze jakies role?

    są, są :)

    > Moja zona tak jak ja jezdzi samochodem. Celowo ja jezdze gorszym, bo
    > lubie swoja zone i niech ma lepszy. Owszem gotuje obiady, ale chyba
    > tylko dlatego, ze jest pierwsza w domu. Jak ja jestem to ja gotuje. Nie
    > zarzynamy tez owiec. :-)

    > Nie musze znac sie na gender, zeby wiedziec iz w Hiszpanii i Francji nie
    > ma juz ojca i matki. Twoim zdaniem to dobry kierunek?

    > Znaczy komu nie pozwala?

    hegemonia kościoła jest w Polsce niezaprzeczalna.

    > Chodzisz do kosciola?

    oczywiście, że nie.

    > To znaczy z czym sie nie zgadzasz?

    w zasadzie łatwiej byłoby wymienić z czym się zgadzam :)

    > Kosciol to nie policja moralna. Domyslam sie, ze jednak do kosciola nie
    > chodzisz, a wiesz czego kosciol uczy?

    no wiem, czytałam wypowiedź arcybiszkopta nt. golgota picnic i mi się
    nie spodobała.

    > Czego dowodem jest brak krzyza przed palacem po smolensku?
    > Twoim zdaniem dobrze zrobili?

    nie znam aż tak historii tego krzyża, przypuszczam, że była to taka
    sama zbiorowa histeria jak z golgotą.

    > To ma byc ta tolerancjak niewierzacych i fanatyzm katolikow? Daj spokoj,
    > kupy sie nie trzyma.

    > Nie wiem co to jest golgota picnic. Nie wypowiem sie. Inni moze sie
    > podepna.

    > Jak to?
    > Chcesz zlikwidowac tecze razem z krzyzami? :-) Wiesz no gdyby tam stala
    > ze sto lat co najmniej to moze i bylaby jakims zabytkiem. A tak to
    > mozemy rozmawiac jak o kraweznikach przy drodze.
    > Ja juz pisalem, niech sobie te tecze stawiaja, tylko sa po prostu lepsze
    > na to miejsca.

    może i są. mnie bardziej nie podoba się palma na rondzie de Gaulle. i
    tak, nie podobają mi się wszędzie porozwieszane krzyże. strach się bać,
    co by było jakby biblia nie mówiła o ukrzyżowaniu tylko powieszeniu...

    > A taki, ze pomijasz celowo sens. Czemu nie postawili w innym miejscu,
    > gdzie nikogo by nie obchodzila? Skoro nie odnosisz sie do sprawy
    > zasadniczej to mozemy o piwie.

    nie potrafię ci odpowiedzieć, czemu akurat tam. tak samo można zapytać,
    czemu krzyż wisi akurat w sejmie? czemu nie wieszają go w miejscach,
    gdzie nikogo by nie obchodził?

    > A ta stalowa kratownica zwana tecza na tak malym placu wygoada po prostu
    > zalosnie. Chociaz mogli sie do estetyki przylozyc.

    co można równie dobrze powiedzieć o wielu dziełach sakralnych, od
    obrazów, poprzez pomniki jp2 po kościoły.

    --
    You are the result of 4 bilion
    years of evolutionary success.

  • 342. Data: 2014-07-03 18:38:19
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-03 17:34, Maniek4 pisze:

    > Dlaczego probujesz sie ze mna konfrontowac?

    ja tylko uporczywie dociekam :)

    > Moze i sa lepsze miejsca na oltarze, kwestia pewnie do dyskusji. Jest
    > tylko pewna roznica. Kosciol nie ma mocy administracyjnie wyznaczac
    > miejsca oltarzy na trasie procesji, ktore to znikaja nastepnego dnia.
    > A ludzie ktorzy ja postawili tak naprawde sa hipokrytami i ludzi maja
    > gdzies. Nie sa w zadnym wymiarze tolerancyjni wlasnie dlatego, ze nie
    > potrafia uszanowac innych, a wytykaja kosciolowi nietolerancje. Jako

    bo jest co wytykać.

    > wladza powinni dbac, zeby tematu teczy w tym kontekscie nigdy nie bylo.
    > Madra wladza zapobiega i lagodzi, a nie prowokuje. Byc moze jestes matka

    nie mamy mądrej władzy. mądra władza nie pozwoliłaby również na
    konkordat.

    > i zapewne nie pozwalas sobie na traktowanie dzieci z gory tylko dlatego,
    > ze tak mozesz. Tego samego oczekiwal bym od wladzy. Zapobiegania, a nie
    > lamentowania, ze gdzies ktos cos spalil, choc wiedzieli jakie sa nastroje.
    >
    > Pozdro.. TK

    a ja oczekiwałabym od władzy większego zainteresowania gospodarką.

  • 343. Data: 2014-07-03 18:55:10
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-07-03 17:27, Maniek4 pisze:

    > Tak naprawde w Twoim zyciu kosciol nie istnieje. Wogole Cie nie dotyka,
    > a nosisz wobec niego dziwna nienawisc. Nie rozumiem tego.

    tak naprawdę dotyka, na każdym kroku. zaczynając od pieniędzy, które
    wypływają z budżetu państwa, poprzez religię w szkołach, krzyż w
    sejmie, afery pedofilskie, siostrę bernadettę, cenzurowanie
    przedstawień teatralnych, wypowiadanie się kk nt. antykoncepcji
    wszystkich, nie tylko wierzących, śmieszną klauzlę sumienia, nie
    respektowania prawa kobiet do aborcji...
    dorzućmy jeszcze do tego komisję ds. przeciwdziałania ateizacji Polski
    oraz w moim mniemaniu oburzające mieszanie się kościoła do prawa, tak
    jak tu, na posiedzeniu Komisji Wspólnej Przedstawicieli Rządu
    Rzeczypospolitej Polskiej i Konferencji Episkopatu Polski
    https://www.dropbox.com/s/02g8bq5fa2o3y8c/protok%C3%
    B3l11%202013.pdf
    (zwróć uwagę na wypowiedź biszkopta polaka nt. akcyzy, strona 10)

    dotyka bardzo i to tam, gdzie nie lubię być dotykana.

    to nie nienawiść. to żądanie respektowania praw i przestrzeni ludzi,
    którzy katolikami nie są.

    nie uważasz, że za dużo tego kościoła w przestrzeni publicznej?

  • 344. Data: 2014-07-03 18:56:04
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 17:27, Maniek4 pisze:

    > No ale sa tez reklamy, a Ty widzisz tylko krzyze. :-)

    Są reklamy i to mnie też drażni. Uważam, ze w TV państwowej nie powinno
    być żadnych reklam. Tak samo nie powinno ich być w przestrzeni
    publicznej tj. w szkołach, urzędach, w publicznych miejscach np. na ratuszu.

    > Co ten krzyz takiego zlego Ci zrobil?

    Jestem wyznawcą chochoła i malinowego kiślu. Żądam, aby w każdej szkole
    i w każdym urzędzie oraz w każdej przestrzeni publicznej wisiał chochoł
    i stała miska malinowego kiślu.
    Żądam też aby każdy obywatel odnosił się z należytym szacunkiem do moich
    symboli religijnych, a państwo finansowało z publicznych pieniędzy
    lekcje chochołoligii i kiśloligii w szkołach. Domagam się także czasu
    antenowego w publicznej telewizji w którym będę mógł propagować swoje
    przekonania.
    Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu?

    Teraz pomyśl, że zamiast mnie, wyznawcy chochoła i malinowego kiślu
    domagają się tego wyznawcy gender lub homoseksualiści.
    Mam nadzieję, ze zaczynasz łapać w czym rzecz?
    Ja nie jestem przeciwko Twoim wierzeniom, tak samo jak i przeciwko tym,
    którzy są homoseksualistami czy genderowcami, ale zarówno gender,
    homoseksualizm jak i jakiekolwiek wyznania nie powinny być finansowane
    przez państwo. Państwo powinno traktować jednakowo wszystkich obywateli,
    niezależnie od przekonania czy odmienności.

    > Wlasciwie tez uwazam, ze religii lepiej uczono przy kosciele. Ale Ty
    > tak naprawde nie masz argumentow. Buntujesz sie przeciwko, tylko chyba
    > nie bardzo wiesz dlaczego i po co?
    > Tak naprawde w Twoim zyciu kosciol nie istnieje. Wogole Cie nie
    > dotyka, a nosisz wobec niego dziwna nienawisc. Nie rozumiem tego.

    Zaczynasz krucjatę przeciwko tym, którzy się buntują i nie chcą
    finansować twoich przekonań :)

    > Najpier mowiles, ze zgoda ksiedza, teraz cos wysmiewasz. No nie wiem
    > do jakiego absurdu akurat cos z kosciolem Ci sie potegocilo. A urzedy
    > to nie absurd? Zapisali sobie takie prawo i tyle. Kosciol Ci zabrania
    > pic piwo?

    Absurd i to mi się właśnie nie podoba.

> [...]
    > znaczenia. Za to widze, ze niektorzy tu tzw. niewierzacy i przez to
    > podobno bardziej tolerancyjni chetnie spaliliby mnie na stosie

    Nie chcę Cię palić na stosie i nic mnie nie obchodzi jakie masz hobby.
    Ale jeżeli je masz to sam je finansuj. Nie chcę abyś to swoje hobby
    finansował moim kosztem i zmuszał moje dzieci do wyznawania swojego hobby.

  • 345. Data: 2014-07-03 19:22:07
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-03 16:52, Budyń pisze:

    > musisz sie zdecydowac, chciał kapitalizmu czy chcial miec co do garnka
    > wlozyc. Bo to nie jest tozsame. Bo socjalizm tez swe chwile lepszego
    > żarcia miał.
    > A wtedy była wyjatkowa chwila - a naród powiedzial co powiedział.

    Naród widział te wszystkie dobra na zachodzie i chciał mieć to samo. O
    wolność walczyły jednostki ideologiczne. Większość walczyła o chleb i
    dobrobyt taki jaki był postrzegany na zachodzie.

    > naród moze wyrazic swa wole w masowych manifestacjach, strajkach, w
    > referendum i w wyborach. Wtedy były wybory.

    Wtedy nielegalne. Poza tym mnie chodziło o datę :)

    > owszem, też.

    > odebranie prawa wyborczego miesci sie w kategorii działan
    > demokratycznych. Wobec osób w sposób jawnie sprzyjających okupantowni
    > to nawet nie byłoby niczym niestosownym.

    W pewnym sensie masz rację. Być może dzięki temu rząd Tuska nie dostałby
    wotum zaufania, gdyby sam sobie go nie udzielał.

> [...]
    > pismo z umorzeniem dostałem. Ale nie znajdziesz w niej zobowiązania do
    > współpracy z ubecją.
    > Ale widze ze wyborczą z lat 90tych masz gruntownie przyswojoną.
    > Lustracji nie bo mozna kogos skrzywdzic, bo teczki są sfałszowane,
    > całe litania podobnych andronów głosili ludzie (np michal boni )
    > którzy potem okazywali sie TW, albo mieli inny interes by ich chronic.
    > A dzieki takim jak ty, którzy to łykali jak gesi, lustracji
    > praktycznie nie było a układ trwa i ma sie dobrze. A ze teraz juz nie
    > komuchy siedza tylko ich dzieci - są juz nie do ruszenia.

    Tylko kto i kogo miał lustrować?
    Bolek Lolka, Żwirek Muchomorka, a może Jaś Małgosię? A może na odwrót?
    Widzisz problem polegał na tym, że nie wiadomo kto był biały, a kto
    czarny. Jedni uważają Bolka za przywódcę opozycji, która rozpier.....
    cały blok komunistyczny nadając mu tytuły honoris causa i pokojowe
    nagrody, a inni uważają go za Bolka.
    Nie można też było zamknąć wszystkich socjalistów, bo jednak byli
    przedstawicielami części narodu.

    > Wiedze ze ty w tym wojsku to byłeś z powołania, ze tak powiem :)

    Też i dosłownie. Ale szybko mi minęło i powróciłem do służby cywilnej :)

  • 346. Data: 2014-07-03 19:22:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domagają się tego wyznawcy gender lub homoseksualiści.
    > Mam nadzieję, ze zaczynasz łapać w czym rzecz?

    mieszko I przyjął chrzest, i zdołał wczesniej niz czesi uzyskac
    arcybiskupstwo. Dokladnie to było przyczyna ze teraz tu mozesz po polsku
    wypisywac te bzdury. Podobne szanse rozwoju mieli prusowie, jadzwingowie,
    wieleci, obodrzyce itd. Ale im sie nie udało - dzis ich juz nie ma. Całe
    tysiac lat historii i kultury polskiej oparte jest na chrzescijanstwie.
    Gdyby mieszko I wybral kisiel to by nas nie bylo. Zatem odrzucajac chocby
    symbole chrzescijanskie (nie zmuszajace przeciez do wyznawiania wiary)
    zaprzeczacie swojej kulturze i tozsamosci narodowej. Co ma oczywiscie
    konsekwencje na dzis i bedzie mial w przyszlosci.

    b.

  • 347. Data: 2014-07-03 19:27:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.07.2014 19:22, uzytkownik pisze:

    > Naród widział te wszystkie dobra na zachodzie i chciał mieć to samo. O
    > wolność walczyły jednostki ideologiczne. Większość walczyła o chleb i
    > dobrobyt taki jaki był postrzegany na zachodzie.

    Może dokładniej: jaki był lansowany w zachodniej propagandzie. Dodatkowo
    zakłóconej nieco dziwną ludzką percepcją, przez co duża uznała że to
    będzie coś jak w tej piosence Lady Pank:

    http://www.youtube.com/watch?v=hGBmnlWAcS8

  • 348. Data: 2014-07-03 19:30:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]

    > dobrobyt taki jaki był postrzegany na zachodzie.

    Może dokładniej: jaki był lansowany w zachodniej propagandzie. Dodatkowo
    zakłóconej nieco dziwną ludzką percepcją, przez co duża część populacji

  • 349. Data: 2014-07-03 19:38:32
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2014-07-03 16:04, Ghost pisze:

    >tak, nadal mi się to nie podoba:)

    A masz dzieci?

    >na razie pozostają bezkarni. jakoś kościół nie potępia oka za szerzenie
    >nienawiści. a ten wciąż skądś wypełza.

    Myślę, ze robisz dość powszechny błąd traktując jakakolwiek organizacje,
    grupę ludzi, jako monolit.

    Dla mnie Pawłowicz uwłacza godności człowieka, żeby było jasne.

  • 350. Data: 2014-07-03 19:40:38
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Dnia pięknego Thu, 03 Jul 2014 16:06:53 +0200 osobnik zwany Ghost napisał:

    >a już wiesz czego nie wiesz? czy dalej będziesz manipulował cytatami?

    Bede manipulował cytatami tak długo, aż nie przestaniesz bić młotkiem po
    twarzy swoją matkę.