  • 11. Data: 2016-11-02 09:35:24
    Temat: Re: Kafle w całym domu?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.11.2016 14:40, Mateusz Bogusz wrote:
    > W sezonie grzewczym
    > jeżeli podłogówka to 2/3 roku także ciepłe.

    Tylko w największe mrozy kafle są wyczuywalnie ciepłe. W normalną zimę
    daje się po nich chodzić bez uczucia chłodu ale na pewno nie jest to
    ciepłota np. drewna.

    > Kafle dodatkowo zawsze
    > lepiej oddadzą ciepło niż panele. Łatwiejsze w utrzymaniu czystości.

    Ale to chyba ma znaczenie tylko gdy załączamy podłogówkę.
    Poźniej to bez znaczenia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-11-02 09:40:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 15:13, Kris pisze:

    > Po roku, dwóch na fugi nie będziesz mógł patrzeć

    > Panele też dobrze oddają
    > Nie licząc fug
    > U mnie poł dołu w kaflach i małżonka od jakiegoś roku motywuje mnie do zmiany na
    panele.

    A po co fugi?

    W wielu domach widziałem kafelki w salonach położone bez fug. W
    sprzedaży są też kafelki dobrze imitujące drewno.

    Co do dzieci.

    Ludzie! Czy Wy trzymacie te dzieci w klatkach z gumy, poobkładane
    dodatkowo poduszkami? Co jak dziecko wyjdzie na dwór i się potknie?
    Przecież równie dobrze może sobie głowę rozbić na bruku, o krawężnik czy
    na asfalcie, albo uderzyć się o huśtawkę. Niestety całe nasze życie to
    kontakt z ryzykiem i trzeba się nauczyć z nim żyć i go unikać.

    Jeżeli chodzi o mnie to jestem wrogiem paneli. Panele to najgorszy syf
    jaki istnieje. Nie dość, że potwornie przenosi i wzmacnia hałasy, szybko
    się niszczy to jeszcze zawiera substancje szkodliwe dla naszego zdrowia.

  • 13. Data: 2016-11-02 18:47:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie tylko dzieciaki. Wszystko, co upadnie na podłogę się uszkodzi. Czy to
    > szklanka, talerz, telefon, czy czyjaś głowa - pójdzie w drzazgi.

    Szczerze to ja nigdy w sprężystości nie widziałem różnicy. Co więcej,
    zdecydowanie pamiętam przypadki kiedy to właściciele podłogi patrzyli
    czy się nowy panel nie zadrapał/odprysnął niż tam czy telefon czy inna
    szklanka cała :-)

    > Poza tym - subiektywnie - są strasznie nieprzytulne.

    Nie pytam bez powodu. U znajomych takie kafle widziałem, że z początku
    zapytałem czy panele w kuchni położyli.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2016-11-02 20:05:51
    Od: ArekM <a...@g...com>

    Mam na dole kafle, na górze panele.
    Drugi raz zrobiłbym 100% ..... paneli :)

    > Z zalet widzę robotę raz i ładne podłogi na długo.
    Fugi będą straszyły po roku. Ale i pewnie po tym czasie panele byłyby do wymiany (mam
    dużego psa, szerokie wyjście na taras/ogród)

    > W sezonie grzewczym jeżeli podłogówka to 2/3 roku także ciepłe.
    Mam 100% ogrzewania podłogowego, tam, gdzie kafle utrzymuje 22.5. Dla mnie podłoga
    tam jest za zimna na to, aby łazić po niej w samych skarpetach nawet przy dużych
    mrozach. Na oko, gdyby miała taka temperaturę, aby chodziło się po niej przyjemnie to
    pewnie w domu miałbym 24-25 stopni :) Po panelach chodzi się przyjemniej.

    > Kafle dodatkowo zawsze lepiej oddadzą ciepło niż panele.
    Bo ja wiem .... nie czuje różnicy.

    > Łatwiejsze w utrzymaniu czystości.
    Nie - czyści się to tak samo łatwo, jak nie łatwiej niż kafle, tak samo szybko się
    brudzą. To tez trochę zależy od tego, jakie masz kafle.

    > Z wad, dzieciaki łatwiej nie nabiją sobie guza?
    Poki co mój młody wykopyrtnął się tylko na kaflach - porównania nie mam :)

    --
    PozdrawiAM!

  • 15. Data: 2016-11-02 20:46:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Drugi raz zrobiłbym 100% ..... paneli :)

    Ale że kuchnia i łazienki też? :->

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2016-11-02 21:21:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 20:46 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Ale że kuchnia i łazienki też? :->

    Ja w kuchni mam panele (deskę barlinecką) - to wg Ciebie źle?

    TG

  • 17. Data: 2016-11-02 23:27:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-02 o 21:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Ja w kuchni mam panele (deskę barlinecką) - to wg Ciebie źle?

    Jeżeli masz też w łazience, to OK. ;)

  • 18. Data: 2016-11-03 07:08:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 listopada 2016 20:46:51 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale że kuchnia i łazienki też? :->

    W kuchni też. A co do łazienek to tam pewnie kafle. Ale bez fug.

  • 19. Data: 2016-11-03 07:17:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 23:27 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Jeżeli masz też w łazience, to OK. ;)

    Na razie mam tam jeszcze staroświeckie kafle. Powoli przygotowuję się
    mentalnie na remont jednej z łazienek - po remoncie będzie tam drewno:-)

    TG

  • 20. Data: 2016-11-03 11:44:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 listopada 2016 07:08:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W kuchni też. A co do łazienek to tam pewnie kafle. Ale bez fug.

    Ale jak bez fug?
    Że nie mam przerw między kaflami?
    Długo już w nim mieszkasz.
    Bo znajomy układał na ścianie w łazience i po jakimś czasie popekały.
    A też wszystko na zero było robione