  • 51. Data: 2020-12-06 14:50:27
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Dec 2020 13:18:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Pogubiłeś się biedaczku, mowa w wątku była to Profilu Zaufanym, do
    > tego

    Bogaczku mógłbyś trochę zejść z tego lekceważącego tonu? Była
    dyskusja o podatnościach w urządzeniach umożliwiających penetrację
    sieci i nagle *w tym* kontekście wyskoczyłem z podatnością w profilu
    zaufanym stąd pytam jaki ta konkretna podatność ma związek z
    podatnościami w urządzeniach?

    --
    Marek

  • 52. Data: 2020-12-06 15:01:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2020 14:50, Marek wrote:
    > Bogaczku mógłbyś trochę zejść z tego lekceważącego tonu?

    Móglbym jeśli tylko zejdziesz z nadętego. Nic tak nie spuszcza powietrza
    z ego jak odrobina lekcewazenia.

> [...]
    > *w tym* kontekście wyskoczyłem z podatnością  w profilu zaufanym stąd
    > pytam jaki ta konkretna podatność ma związek z podatnościami w

    Jak już wspomniałem, nie nadązasz za dyskusją. W tekście do którego się
    odnosiłeś była mowa o profilu zaufanym. Wyciąłeś i odpisałem na tylko
    ten temat. Tak działa usenet że tworzą się branche dotyczące róznych
    pobocznych tematów, skoro wyciąłeś to odnosisz się do tego co cytujesz.
    Nic nie poradze, że nie ogarnąłeś. Możesz powiedzieć najzwyczajnie "a
    sorry, faktycznie" ale nie powiesz. Będziesz dalej narzekał że ktoś
    ośmielił się zmienić lekko temat a Ty nie tyle nie zauwazyłeś.
    Faktycznie, straszne.

  • 53. Data: 2020-12-06 15:06:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2020 14:45, Marek wrote:
    > No pochwal się kolego przemądrzały co tam nowego wymyśliłeś

    Wymyśliłem jeden z dwóch pozostałych zakresów.

    >, rfc1918 już
    > nie obowiązuje?

    Dlaczego zakładasz że mam zakres niezgodny z normą?

    > Czym siec 193.168 jest gorsza od pozostałych?

    Akademicko: nie. Praktycznie: tak, bo wszyscy taką mają. LAN w domu,
    wifi z restauracji.

    > Argument,
    > że w 99% jest to domyślną możemy przemilczeć

    Oczywiście że możemy, generując w ten sposób masę konfliktów co na
    koniec powoduje że "lepiej wystawić port bo są konflikty".

    Żartujesz, prawda? Po to są 3 zakresy prywatne aby wybrać ten który
    pasuje najlepiej do potrzeb. Wybrałeś 192.168? Serio? A po ch... ?

    > Jeśli ktoś jest mądry choć trochę i świadomie używa vpn to szczególnie
    > na Filipinach nie będzie korzystał  z takiego wifi w barze.

    No widzisz: dzięki VPN mogę sobie korzystać z *dowolnego* wifi,
    gdziekolwiek, choćby w Korei Pólnocnej.

    Dzięki Twojemu otwartemu portowi, nie mogę.

    Czyli twoje roziwązanie lepsze. Brawo. TBDU.

  • 54. Data: 2020-12-06 16:50:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Dec 2020 15:06:05 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Żartujesz, prawda? Po to są 3 zakresy prywatne aby wybrać ten który
    > pasuje najlepiej do potrzeb.

    Serio masz w domu więcej niż 254 hosty?

    >Wybrałeś 192.168? Serio? A po ch... ?

    Żadna z dwóch pozostałych sieci (poza dostępną przestrzenią
    adresowania) nie ma żadnych wyjątkowych zalet. Sugerowanie, że
    192.168 jest gorsze od pozostałych jest po prostu niemądre, a tym
    bardziej użycie któregoś z dwóch pozostałych jeśli do zaadresowania
    jest mniej niż 254 hosty (uwzględniając wszystkie grupy/vlany)

    --
    Marek

  • 55. Data: 2020-12-06 17:02:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Dec 2020 15:01:18 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Móglbym jeśli tylko zejdziesz z nadętego. Nic tak nie spuszcza
    > powietrza
    > z ego jak odrobina lekcewazenia.

    No jakoś nie widzę by ta odrobina lekceważenia pomogła Ci spuścić to
    Twoje ego, nie pomaga.
    Jako starszy uprzejmie i z należytą troską pochyliłem się na Twoimi
    problemami wykazując gdzie błądzisz. Dajesz dobre rady, do których
    sam się nie stosujesz, no więc spuść to powietrze że swojego ego,
    czekamy.

    > Nic nie poradze, że nie ogarnąłeś. Możesz powiedzieć najzwyczajnie
    > "a
    > sorry, faktycznie" ale nie powiesz.

    Przecież cały czas mówię sorry: ale nie widzę związku.

    Będziesz dalej narzekał że ktoś
    > ośmielił się zmienić lekko temat a Ty nie tyle nie zauwazyłeś.
    > Faktycznie, straszne.

    ??

    --
    Marek

  • 56. Data: 2020-12-06 18:46:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2020 16:50, Marek wrote:
    > Serio masz w domu więcej niż 254 hosty?

    Siec prywanta nie określa zakresu maski. Mogę mieć 4 hosty ale mogę mieć
    2^24 hostow. Jak chcę. W sumie mam w domu kilka podsieci, z rózną numeracją.

    Ale zaraz zaraz, wybrałeś 192.168? Serio masz w domu 65534 hosty?

    > Żadna z dwóch pozostałych sieci (poza dostępną przestrzenią adresowania)
    > nie ma żadnych wyjątkowych zalet.

    Akademicko: nie ma. Praktycznie: ma z uwagi na konflikty.

    > Sugerowanie, że 192.168 jest gorsze od
    > pozostałych jest po prostu niemądre, a tym bardziej użycie któregoś z
    > dwóch pozostałych jeśli do zaadresowania jest mniej niż 254 hosty
    > (uwzględniając wszystkie grupy/vlany)

    Toś palnął teraz. 192.168, pechowo dla ciebie bidulku, obsługuje
    znacznie wiecej. To że masz 254 wynika tylko z tego że ktoś Ci ustawił
    tak na routerze. Zmień sobie maskę to zobaczysz ile możesz mieć w
    192.168.x.y, ile w 10.x.y.z i ile w 172.16-31.x.y. I dlaczego ten
    argument jest tak samo idityczny, jak cała dyskucje nad tym że to
    problem z VPN.

  • 57. Data: 2020-12-06 18:47:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/12/2020 17:02, Marek wrote:
    > Jako starszy

    Padł argument ostateczny. EOT.

  • 58. Data: 2020-12-07 01:29:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Dec 2020 18:46:22 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Siec prywanta nie określa zakresu maski. Mogę mieć 4 hosty ale mogę
    > mieć
    > 2^24 hostow. Jak chcę. W sumie mam w domu kilka podsieci, z rózną
    > numeracją.

    To nie jest odpowiedź na pytanie, więc jeszcze raz: masz więcej niż
    254 hosty żeby uzasadniać użycie czegoś szerzej niż /24?

    > Ale zaraz zaraz, wybrałeś 192.168? Serio masz w domu 65534 hosty?

    Oczywiście że nie i nie rżnij głupka, sam użyłeś 192.168 i jasne że
    użyłeś tego zapisu jako skrót myślowy dla (jednej) klasy C
    192.168.x.y/24 a nie 193.168.x.y/16. Mowa była o typowej, domyślnej,
    domowej konfiguracji milionów sprzedawanych routerów 3G. W domowej
    konfiguracji nie ma potrzeby korzystać z sieci szerszej niż /24. A
    przyjęło sie, że sieć 192.168 jest najczęściej używana w domach z
    maską/24.

    > Akademicko: nie ma. Praktycznie: ma z uwagi na konflikty.

    Jakie znowu konflikty?

> [...]
    > tak na routerze. Zmień sobie maskę to zobaczysz ile możesz mieć w
    > 192.168.x.y, ile w 10.x.y.z i ile w 172.16-31.x.y. I dlaczego ten

    Powtórzę się, nie udawaj szczeniacko głupszego niż jesteś i daruj
    sobie te wykłady o oczywistościach, które nie były tematem dyskusji.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2020-12-07 02:00:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Dec 2020 18:47:05 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Padł argument ostateczny. EOT.

    No wiedzialem że skądś znam ten charakterystyczny,
    szczeniacko-arogancki sposób traktowania interlokutora. Sebcio (czy
    jak tam na prawdę masz na imię) kopę lat, przyznasz się nam czemu
    przestałeś się podpisywać w usenecie?

    --
    Marek

  • 60. Data: 2020-12-07 07:16:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-26, ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > ta sama kamera, moze nie musi, "dawać" onfiv, rtsp, na 554 34567, 5050,
    > 8899. jak masz stałe ip, przeforwardujesz te porty na zewnątrz, to
    > "dobijesz" się każdym programem (z zewnątrz) typu oniver, tinycam itp.
    > Bez chińskego serwera, ale problem w tym, ze najczęściej bez hasła.
    > Teraz prośba. jeśli masz proste tanie rozwiązanie, jak wystawić kamery
    > na "zewnątrz" (sieci domowej) ale jakoś je zabezpieczyć - pisz szczegóły
    > proszę. ja jak muszę, to kamerom nie daję wyjścia na zewnątrz, ale łącze
    > je w rejestratorze który jest w miarę bezpieczny; rejestrator ma wyjście

    Mam osobną, fizyczną sieć dla cctv. W sieci jest brama zrobiona na NanoPi
    R2S pod Linuksem. Jedyny zewnętrzny serwis chodzacy na tej maszynie to
    sshd słuchający na jednym z eth. Drugi eth jest w sieci cctv. Pakiety
    nie są z zewnątrz routowane pomiędzy oboma eth, co nie przeszkadza
    utworzyć tunelu docelowo do maszyny wewnątrz sieci cctv. Do zewnętrznego
    eth router forwarduje pakiety przychodzace na zdefiniowany na routerze
    port.

    Procedura wygląda tak, że klient tworzy tunel do NanoPi z forward np. do
    34567 NVR a dalej już wiadomo.

    Generalnie mocno odradzam pracę urządzeń IP cctv w jakiejkolwiek sieci
    dzielonej. To są tak potwornie dziurawe wynalazki, że się tego nie da
    porządnie zabezpieczyć, przynajmniej taniej chińszczyzny. Ustawione na
    twardo hasło do root'a po telnecie i inne takie cuda.

    --
    Marcin