  • 81. Data: 2016-06-02 18:15:40
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 16:13, Adam Sz. pisze:

    > Zero szczegolow. Nawet przy pelnym sloncu szczegoly na powiekszeniu sa
    > fatalne ;)

    Celowo nie wstawilem zadnego makra, bo w makro szczegoly sa widoczne.
    Tylko kto telefonem robi makra?

    > http://szyna.civ.pl/p9/

    A przestan. Jak to jest kosmos to ja jestem grecki duchowny. Oszukiwanie
    softowym rozmyciem tla w makro wyglada fatalnie.

    > Pierwsze trzy (czarno biale) cyklem wczoraj w nocy - oswietleniem byla tylko
    > jedna zarowka energooszczedna, wiec bylo ciemno jak w dupie.
    >
    > Pozostale trzy cyklem przed chwila - na dworze pochmurno, ciemno i kropi
    > deszcz. Dodam, ze wszystko z automatu z reki, bez kombinowania.
    >
    > Jak bedzie lepsza pogoda, odpale "pro", zrobie fote, zgram RAWa, przerobie do
    > jpga i wtedy bedzie prawdziwy kosmos :-) Ale i tak juz przy tych badziewnych
    > fotach widac, ze p9 zostawia z2 daleko w tyle :-)

    Jak dla mnie to nadal telefon i nic poza tym. Nie powalaja mnie te foty.
    Nie widze w nich kosmosu. W powiekszeniu dramat jak w kazdym telefonie.

    Zobacz jak wyglada glebia ostrosci i rozmycie tla aparatem i porownaj to
    z tym co robi Twoj telefon.

    https://zapodaj.net/9c46833e451da.jpg.html
    https://zapodaj.net/be937a1064a44.jpg.html
    https://zapodaj.net/b8dd52a26e677.jpg.html
    https://zapodaj.net/cf69fc3b3805d.jpg.html

    I w zwiazku z tym uwazam, ze nie ma miedzy Twoim telefonem a z2 wiekszej
    roznicy. Wiecej, wydaje mi sie, ze w P9 przesadzili z softem i niekiedy
    wyglada to dosc pokracznie. Fizyczne ograniczenia konstrukcji wiekszosc
    rozumie, ale na sile robic z tego pelna klatke to chyba nie tedy droga.

    > Choc on oryginalnie zapisuje
    > jpgi z dosc duza kompresja. Znacznie lepsze foty sa jak sie zgra RAWa i
    > zapisze w nizszej kompresji na kompie do jpga (bez zadnych zmian).

    Ze co?
    Aparatem jak wszystko jest ustawione to prawde mowiac nie widac roznicy
    w RAW czy standardowym jpg duzej rozdzielczosci. Roznica jest taka, ze
    nad RAW'em mozna jeszcze pracowac a na jpg prawie nie. Masz zamiar
    wywolywac zdjecia z RAW? Przeciez nie o to tu chodzi.

    Pozdro.. TK

  • 82. Data: 2016-06-02 18:25:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 17:22, Adam Sz. pisze:

    > Przypominam jeszcze, ze p9 ma DWIE matryce i dwa obiektywy i robiac zdjecie
    > - korzysta z obu. Jedna jest monochromatyczna bez filtrow RGB, wiec zbiera
    > duzo wiecej swiatla / a wiec i szczegolow.

    Wiecej swiatla?
    HTC One M8 sie klania. Juz sie wycofali.

    W sumie najwazniejsze, ze Tobie sie podoba. :-)

    > A zdjecia b/w z matrycy mono wychodza boskie - szczegolnie wlasnie w nocy :)
    > To zupelnie co innego niz zdjecie kolorowe pozbawione w programie kolorow.

    Boskie, no prosze Cie..

    Pozdro..

  • 83. Data: 2016-06-02 19:10:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:15:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > nad RAW'em mozna jeszcze pracowac a na jpg prawie nie. Masz zamiar
    > wywolywac zdjecia z RAW? Przeciez nie o to tu chodzi.

    To, ze p9 zapisuje bardzo mocno skompresowane jpgi, tracac sporo na jakosci.
    Ten sam obrazek sciagniety w RAW i przerobiony w programie do .jpg'a w
    najwyzszej jakosci wyglada po prostu znacznie lepiej :) Maja to jeszcze w
    najblizszej aktualizacji poprawic.

    Dla mnie zadna roznica czy sciagne jpgi czy rawy, bo jeden i drugi przed
    wywolaniem i tak trzeba zawsze obrobic.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2016-06-02 19:12:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:25:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wiecej swiatla?
    > HTC One M8 sie klania. Juz sie wycofali.

    Ale co ma M8? Ma obiektyw bez filtrow RGB, czysto monochromatyczny?
    Chyba nie ma, wiec co porownujesz? :-)

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2016-06-02 19:18:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:15:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A przestan. Jak to jest kosmos to ja jestem grecki duchowny. Oszukiwanie
    > softowym rozmyciem tla w makro wyglada fatalnie.

    To nie jest rozmycie softowe.
    Softowo to moge rozmycie wlaczyc, to jest rozmycie naturalne wynikajace
    z ustawien optyki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2016-06-02 19:26:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Zobacz jak wyglada glebia ostrosci i rozmycie tla aparatem i porownaj to

    OK ale zapodaj normalne zdjecie - portret, takich sie robi najwiecej :)
    Wtedy porownamy. Mam lustrzanke i smartfonom coraz blizej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2016-06-02 20:56:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 19:12, Adam Sz. pisze:

    > Ale co ma M8? Ma obiektyw bez filtrow RGB, czysto monochromatyczny?
    > Chyba nie ma, wiec co porownujesz? :-)

    Pomysl z dwoma obiektywami. Znamienne jest to, ze aparat z jednym
    obiektywem robi lepsze zdjecia jak te dwa.

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2016-06-02 21:04:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 20:55:55 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pomysl z dwoma obiektywami. Znamienne jest to, ze aparat z jednym
    > obiektywem robi lepsze zdjecia jak te dwa.

    W tym wypadku jeden obiektyw jest pozbawiony filtrow RGB przed matryca, co
    daje znacznie wieksza ilosc strumienia swiatla wpadajacego na matryce.
    Nie ma co porownywac z tym co bylo w tamtym p8 ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2016-06-02 21:34:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 czerwca 2016 18:25:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Boskie, no prosze Cie..

    Sa swietne. To nie to samo co kolorowe zdjecie pozbawione w programie kolorkow:)

    Tu masz jeszcze pare przykladow z pclaba z p9:

    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/1.jpg
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/5.jpg
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/10.jpg
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/9.jpg
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/huawei_p9/s
    ample/19.jpg

    Mow co chcesz - moim zdaniem nie ma obecnie lepszego smarfona do robienia
    fotek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2016-06-02 21:44:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-02 o 19:18, Adam Sz. pisze:

    > To nie jest rozmycie softowe.
    > Softowo to moge rozmycie wlaczyc, to jest rozmycie naturalne wynikajace
    > z ustawien optyki.

    Tak napisano?

    Pozdro.. TK