  • 21. Data: 2009-05-17 23:26:19
    Temat: Re: Kiedy kupowac węgiel?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    http://www.teberia.pl/news.php?id=10132
    http://www.teberia.pl/news.php?id=10114
    Jacek

  • 22. Data: 2009-05-18 07:01:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:guq6ku$82d$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > http://www.teberia.pl/news.php?id=10132
    > http://www.teberia.pl/news.php?id=10114

    http://www.obrazky.pl/obrazky/akt-terrorystyczny-111
    -OBRAZKY.PL.jpg

  • 23. Data: 2009-05-18 08:53:41
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jacek napisał(a):
    > http://www.teberia.pl/news.php?id=10132
    > http://www.teberia.pl/news.php?id=10114

    Skomentuje ten drugi link. Cytuje:
    ***
    Wiosna to koniec okresu grzewczego. Jednak wbrew pozorom, ciepłe
    miesiące to najlepszy okres, aby tanio zakupić opał i przygotować
    bezpieczny zapas na zimę, bo ceny węgla są teraz szczególnie atrakcyjne
    - zachęcają specjaliści z kopalni węgla "Sieniawa".
    ***

    Specjalisci z KWB Sieniawa. Czyli bezposrednio zainteresowani :)

    ***
    Od października do kwietnia praktycznie wszyscy w domach mamy włączone
    kaloryfery. Spółdzielnie mieszkaniowe muszą na ten czas zabezpieczyć
    opał - najczęściej węgiel brunatny.
    ***

    O. To ciekawostka :) Moze w ich okolicach maja technologie do spalania
    wegla brunatnego. Ja dosc dlugo szukalem czegos takiego nadajacego sie
    do domu jednorodzinnego i, cholercium, nie znalazlem.

    ***[...]
    - Do kupowania opału w lecie zachęcamy ceną. Węgiel gruby sprzedajemy w
    promocji 195 zł brutto za tonę, czyli o 20 zł taniej - mówi Rafał
    Tomaszewski z Kopalni Węgla Brunatnego ,,Sieniawa". Ceny w okresie letnim
    są z reguły bardziej korzystne, niż jesienią.
    ***

    O kurde! W sasiadujacej ze mna KWB Belchatow, jesienia tona brunatnego z
    sortownika kosztowala okolo 95PLN/t. W okresie letnim, gdy spada pobor
    wegla do elektrowni, cena zwyczajowo spadala o 10PLN.
    Moze ten z Sieniawy jest 2x lepszy od tego belchatowskiego? :)

    ***[...]
    Warto zwrócić uwagę również na jakość węgla. Gruby, ten najbardziej
    popularny, o najwyższej jakości, sprzedaje się w pierwszej kolejności.
    Kiedy go zabraknie, klienci zadowalają się tym, co aktualnie się
    znajduje w składzie. Robiąc zapasy wiosną, zaoszczędzimy sobie tego
    kłopotu i mamy pewność, że wybieramy węgiel o najwyższej jakości.
    ***

    To fakt. Na dodatek - o tym nie wspominaja - latem latwiej trafic wegiel
    suchy ergo lzejszy. I znow mniej zaplacic. :) Roznica moze dochodzic do
    50% ceny za taka sama objetosc.
    Gdybym mial kupowac brunatny (a przymierzalem sie do tego), to wlasnie
    kupowalbym latem. Szkoda tylko, ze nie ma na rynku specjalnych,
    dostosowanych do jego spalania (jako paliwa podstawowego) kotlow. Dla
    osob mieszkajacych w poblizu kopalni wegla brunatnego bylaby to bardzo
    kuszaca alternatywa.

  • 24. Data: 2009-05-18 09:37:26
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz"

    Widać, ze bogaci chyba maja problemy z normalnym pochłanianiem
    ogólnodostępnych informacji ;)
    O ile jestes bogaty, bo z tym drugim masz na pewno problem.
    Teraz wegiel uzupelnia sie w podajnikach najczesciej raz w tygodniu.
    najczesciej wsypuje sie go z workow, zeby oszczedzic czas.
    Przy czym oszczednosc na ogrzewaniu jest około 30% cen prądu.

    mar

  • 25. Data: 2009-05-18 10:00:50
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ktos kto ma pieniądze nie pali weglem.. ;-P
    Może właśnie dlatego ma pieniądze?

  • 26. Data: 2009-05-19 07:54:39
    Od: r...@p...onet.pl

    w czerwcu pozniej moze byc drozej

  • 27. Data: 2009-05-19 09:00:13
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    >w czerwcu pozniej moze byc drozej

    kojarzycie inicjatywę kupfranki?
    tam grupa kredytobiorców się zorganizowała żeby taniej nabywać franki do
    spłacania swoich kredytów

    może założymy inicjatywę kup węgiel?
    zamawiając całe transporty będziemy mieli dostęp do cen hurtowych
    a nadmiar się sprzeda po cenach atrakcyjnych dla wszystkich stron

    każdy skład zarabia grubo ponad stówę na tonie groszku!
    czyli płacimy składom ponad 500 zł "podatku" rocznie

  • 28. Data: 2009-05-19 10:26:28
    Od: a...@g...com

    On 18 Maj, 11:37, "Smerf" <s...@o...pl> wrote:

    > O ile jestes bogaty, bo z tym drugim masz na pewno problem.
    > Teraz wegiel uzupelnia sie w podajnikach najczesciej raz w tygodniu.

    Chyba we wrzesniu albo w pazdzierniku ;)

    > najczesciej wsypuje sie go z workow, zeby oszczedzic czas.

    Zalozmy, ze spalasz rocznie 7 ton = 280 workow -> najpierw te worki
    musisz WNIESC do piwnicy! Nie mozesz ich wyrzucic bo sie rozwala..
    Wnosiles kiedys taka ilosc worow ? ;-) To juz bym chyba wolal normalny
    zsyp przez okienko. Ale syf tak czy siak jest taki sam - moja ciotka
    od dwoch sezonow pali takim nowoczesnym kotlem - mialo byc super
    czysto a jest jak bylo. Wegiel zawsze bedzie czarny :)

    > Przy czym oszczednosc na ogrzewaniu jest około 30% cen prądu.

    Chyba blizej 70%, pomylily Ci sie pojecia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-05-19 19:05:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > każdy skład zarabia grubo ponad stówę na tonie groszku!
    > czyli płacimy składom ponad 500 zł "podatku" rocznie

    Podatku powiadasz??

    Nie kupuj i nie plac. :-))

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-05-20 07:16:09
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

> [...]
    > od dwoch sezonow pali takim nowoczesnym kotlem - mialo byc super
    > czysto a jest jak bylo. Wegiel zawsze bedzie czarny :)

    Spaliłem w zeszłym sezonie 3200 kg węgla.
    Dom 240 m2
    Zaworkowanie i wniesienie węgla do kotłowni zajeło mi jeden dzień.
    Węgiel zwalony został około 3 m od drzwi kotłowni.
    Syf owszem jest jak to w kotłowni raz wtygodniu musze pozamiatc i przetrzeć.

    Czy wciąz uwazasz ze roznica kosztow nie jest 70/30?

    mar