  • 1. Data: 2010-11-03 07:57:08
    Temat: Kiedy można zacząć ocieplać poddasze?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Tydzień temu zrobili mi wylewki, wszystko ładnie schnie i teraz zastanawiam
    się kiedy mogę się zabrać za ocieplanie poddasza.

    Podobno nie można tego robić zbyt szybko bo wełna załapie wilgoć i zacznie
    gnić. Czy to prawda? Ile musze poczekać żeby zacząć to robić?
    Pozdrawiam
    Bartek
    P.S. a jaką wełnę polecicie?

  • 2. Data: 2010-11-03 10:58:07
    Temat: Re: Kiedy można zacząć ocieplać poddasze?
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Podobno nie można tego robić zbyt szybko bo wełna załapie wilgoć i zacznie
    > gnić. Czy to prawda? Ile musze poczekać żeby zacząć to robić?
    > Pozdrawiam

    jakoś mi nie zgniła jest kompletnie sucha
    wełne miałem już przed tynkami, na czas tynkowania przykryłem wełnę, folią,
    przed wylewkami zdjąłem folię wykorzystując ją

    wylewki robiłem sierpień-wrzesien

    teraz w weekend w kilku miejscach musiałem sciągnac i poprawić
    ocieplenie wszystko kompletnie suche

    nie przesadzałbym z tym gniciem
    jednak po posadzkach miałem okna pootwierane i był przeciąg.
    teraz w domu juz jest sucho i jadą chłopcy z 'kaflami'

    a sufity i druga warstwa pojdzie w styczniu

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-03 11:56:05
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 3 Lis, 08:57, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Podobno nie można tego robić zbyt szybko bo wełna załapie wilgoć i zacznie
    > gnić. Czy to prawda? Ile musze poczekać żeby zacząć to robić?

    Ja ocieplałem przed tynkami i posadzką i praktycznie wcale nie
    wietrzyłem bo był to luty-marzec (okna tylko rozszczelnione).
    Wełny tez nie przykrywałem folią. Fakt, że sufity zakładałem dopiero w
    czerwcu więc ewentualna wilgoć mogła wyparować przez te 3 miesiące.
    Musiałem ocieplić wcześniej bo planowałem właśnie tynki w lutym i bez
    ocieplenia sufitu nie utrzymałbym dodatniej temperatury w budynku za
    pomocą jednej kozy.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-11-03 16:05:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:

    > nie przesadzałbym z tym gniciem

    Wełna sama nie zgnije, bo to materiał mineralny, ale może zapleśnieć
    jakby była wilgotna.

    > jednak po posadzkach miałem okna pootwierane i był przeciąg.
    > teraz w domu juz jest sucho

    Ja robiłem wełnę na poddaszu dwa miesiące po wylewkach i trzy miesiące
    po tynkach.
    Wylewki suche, wełna sucha, w domu sucho jak pieprz.

    i jadą chłopcy z 'kaflami'

    Nie obawiasz się tego pyłu ze szlifowania? Włazi wszędzie i jest jego na
    prawdę pełno. Pewnie, że kafle się później wymiecie i umyje, ale... :-).
    U mnie też właśnie jadą z kaflami, ale jestem już 'po sufitach' na
    poddaszu :-)

    > a sufity i druga warstwa pojdzie w styczniu

    Tak swoją drogą... jeśli można spytać, kiedy zaczynałeś i jakie masz
    zamierzenia co do ukończenia domu?

    To z czystej ciekawości, to ja zaczynałem w sierpniu 2009, a może w
    bieżącym miesiącu uda mi się już wprowadzić - kwestia formalnosci i paru
    drobnych prac wykończeniowych.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-11-03 17:58:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    > Tydzień temu zrobili mi wylewki, wszystko ładnie schnie i teraz
    > zastanawiam się kiedy mogę się zabrać za ocieplanie poddasza.

    Zrób zdjęcia frontu robót, ocenimy czego trzeba dopilnować. ja bym najpierw
    zrobił inspekcje mostków termicznych, okleił styropianem co potrzeba, zrobił
    ruszt skosów i sufitów, a wełnę bym pchał w zimie jak bedzie czuć czy wieje.

  • 6. Data: 2010-11-04 08:35:22
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > najpierw zrobił inspekcje mostków termicznych, okleił styropianem co
    > potrzeba, zrobił ruszt skosów i sufitów, a wełnę bym pchał w zimie jak

    A co jesli zimy nie bedzie ?? ;-)

  • 7. Data: 2010-11-04 09:13:10
    Temat: Re: Kiedy mo?na zacz?? ociepla? poddasze?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>