    From: wolim <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocio3 elektryczny zamiast gazowego (LPG)
    Date: Tue, 31 May 2011 03:03:00 -0700 (PDT)

    On 30 Maj, 20:13, "Bogdann" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Bufor się znajdzie - w ciągu dnia nikogo nie ma w domu (praca,szkoła), więc
    > nie będę grzał mocno, po pracy kominkiem dociągnę temperaturę, a potem do
    > rana prądem - taki jest plan. No i rzecz jasna dom będzie dobrze ocieplony.
    >
    > pzdr
    > Bogdan

    Nie zakładaj, że po pracy będziesz dogrzewał kominkiem, bo Ci się po
    paru miesiącach znudzi i zostaniesz niewolnikiem własnego kominka.
    Codzienne palenie w kominku jest męczące. Zresztą palenie na noc też
    się z celem mija, bo będziesz miał w nocy gorąco, a w dzień zimno.

    Miałem piec elektryczny w mieszkaniu 80m2 - koszt ogrzewania
    miesięcznie wychodził ok. 300 - 350 zł. Mieszkanie było niedocieplone
    w starej kamienicy, okna stare nieszczelne i wysokość pomieszczeń ok.
    3,1 metra.

    Myślę, że w domku jednorodzinnym nie wyszłoby więcej niż 1,5 raza
    tyle. Czyli jakieś 450-500 zł na miesiąc (tym bardziej, że będziesz
    miał jeszcze kominek).

    Policz sobie ile by się zwracała instalacja gazowa. Nie wiem, jaką
    kwotę założyć na gaz z butli miesięcznie, ale na pewno nie mniej niż
    400 zł na miesiąc.

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/