  • 11. Data: 2009-05-25 20:44:08
    Temat: Re: Kocioł gazowy
    Od: "pablo" <m...@g...pl>

    Ja bym polecił WEISHAUPTA kondensacyjny kociołek jednofunkcyjny + zasobnik,
    może nie są tanie te kotły ale wg. mnie bardzo dobre i mało gazu zużywają. i
    mają elektrodę (SCOT) która stale kontroluje zawartość tlenu w spalinach w
    zależności od jakości gazu.,

  • 12. Data: 2009-05-25 20:52:57
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Bez jaj- 10cm styro i 20cm wełny to nie jest słabe ocieplenie.

    Na dzisiejsze "standardy" to raczej minimum, jak nie za mało.
    Typówki mają raczej 12+20, dobre 15+25, ciepłe 20+30.

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-05-26 07:08:38
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <tpajzert_x@_xpoczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmywarka wiec ciepła woda bedzie żadziej uzywana. Rodzina 2 + 2. Kotłownia
    > ma 8,3m3.
    > Od jednego instalatora słyszałem: tylko kociol kondensacyjny, od drugiego
    > to sie nie zwroci bierz z kociol zwykly z zamknietą komorą spalania. Do
    > tego podzielili się ze jeden dwufunkcyjny a drugi jednofunkcyjny +
    > zasobnik.
    >
    > Prosze Was o porade co do wyboru kotla, chodzi o typ.
    > Jesli chodzi o producenta to musze zobaczyc jaki serwis mam najblizej, aby
    > w razie klopotow nie sciagac kogos z daleka - ale tu też poslucham waszego

    Za mało danych. Np. Czy zasilanie GZ50 czy propanem?
    Gdy to drugie to ciepło z kondensacji jest znikome i kocioł
    kondensacyjny się nie opłaci.
    Co to znaczy ściana 24 cm??. Inaczej jest, gdy są to sylikaty
    inaczej niż gdy Porotherm czy beton komórkowy kl 500.
    Czy bryła domu zwarta, bez garażu w bryle?? Jakie zapotrzebowanie
    na moc??
    Przy małym zapotrzebowaniu na moc czas zwrotu dla kondensacji znacznie
    się wydłuży. Nieprawdą jest że tylko podłogówka jest "opłcalna" dla
    kondensacji. Również znacznie przewymiarowane grzejniki
    (zasilanie niską temperaturą) daje korzyść z kondensacji.
    Do celów komfortu cieplnego- jeśli już kocioł 2 funkcyjny
    to koniecznie z wbudowanym zasobnikiem i włączaną
    okresowo cyrkulacją (odrębna pompa).
    Mam 2F bez zasobnika i to odradzam!.

  • 14. Data: 2009-05-26 07:33:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rpdrobny" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Dla niepotrzebnych kosztów / strat chyba ;-)

    Eeee tam, jak dobrze pomyslane sterowanie i rury w warstwie ociepleni to nie
    bedzie tak zle. :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-05-26 07:40:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Na dzisiejsze "standardy" to raczej minimum, jak nie za mało.
    > Typówki mają raczej 12+20, dobre 15+25, ciepłe 20+30.

    Pragne przypomniec, ze jeszcze pare lat temu pisano, ze wiecej styropianu na
    scianach jak 8cm jest ekonomicznie nieoplacalne. Robia z Wami co chca te
    sciemniacze od marketingu, a jak styropian zacznie sie mniej sprzedawac, to
    jakis minister pociotek wlasciciela styropianowni uzna, ze powinno byc pol
    metra.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-05-26 07:48:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Tylko kondensat.

    > Podłogówka z tego co wiem grzeje na niższy parametr (znaczy temperaturę)
    > więc jak najbardziej zalecałbym kondensacyjny gdyż ich ceny są już
    > przyzwoite.
    > Przy zwykłym ogrzewaniu też jest to dobre rozwiązanie pod warunkiem doboru
    > grzejników na nizszy parametr (tzw. przewymiarowanie grzejników)

    Nie koniecznie. Kondensacja bedzie i przy zwyklych grzejnikach, tylko nie
    caly czas. Wszystko zalezy od roznicy w cenie kotla, jak jest niewielka to
    nie ma co sie zastanawiac.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-05-26 07:49:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek

> [...]
    > te sciemniacze od marketingu, a jak styropian zacznie sie mniej
    > sprzedawac, to jakis minister pociotek wlasciciela styropianowni uzna, ze

    Z akilka lat wymyślą że styro jest szkodliwe(jak azbest teraz) i każą to
    sciągać ze ścian;)))

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-05-26 07:54:42
    Od: Tomek <tpajzert_x@_xpoczta.fm>

    marekjan pisze:
> [...]
    > Co to znaczy ?ciana 24 cm??. Inaczej jest, gdy s? to sylikaty
    > inaczej ni? gdy Porotherm czy beton komórkowy kl 500.
    > Czy bry?a domu zwarta, bez gara?u w bryle?? Jakie zapotrzebowanie
    > na moc??
    > Przy ma?ym zapotrzebowaniu na moc czas zwrotu dla kondensacji znacznie
    > sie wyd?u?y. Nieprawd? jest ?e tylko pod?ogówka jest "op?calna" dla
    > kondensacji. Równie? znacznie przewymiarowane grzejniki
    > (zasilanie nisk? temperatur?) daje korzy?ae z kondensacji.
    > Do celów komfortu cieplnego- je?li ju? kocio? 2 funkcyjny
    > to koniecznie z wbudowanym zasobnikiem i w??czan?

    Na 1 rok propan, pózniej GZ50, sciana 24 cm porotherm, bryla zwarta, dom
    12x10, nie ma garazu

  • 19. Data: 2009-05-26 09:39:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Jesli chodzi o producenta to musze zobaczyc jaki serwis mam najblizej,
    > aby w razie klopotow nie sciagac kogos z daleka - ale tu też poslucham

    kocioł z zasobnikiem.

    kocioł kondensacyjny tylko wtedy gdy masz instalację policzoną na niskie
    temperatury zasilania.

  • 20. Data: 2009-05-26 09:51:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:

    > wszedzie mam ogrzewanie podlogowe, dodatkowo w lazience grzejnik

    to może pompa ciepła? tylko że musiałabyś dodać sporo styropianu.

    ja generalnie cienko widzę te podłogówkę przy takim marnym ociepleniu.