  • 1. Data: 2009-07-16 20:35:23
    Temat: Kocioł gazowy CW i CO
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    Witam

    Właśnie padła mi Beretta Kompakt 12/22 i tak sobie kancypuję
    co by nabyć nowy kocioł do grzania wody i domu.
    Tym razem chciałbym jednak piec z zasobnikiem aby wykorzystac
    cyrkulację ciepłej wody (tzw trzecia rurka)

    Jaki piec, jakiej firmy polecicie tak w granicach 5-6k pln który
    spełni moje oczekiwania? Dom mam pow 210m2 z czego
    tak konkretnie grzeję jakies 150 bo reszta to firma.
    Głównym źródłem ciepła CO jest u mnie kominek z płaszczem
    wodnym więc kocioł gazowy u mnie się nie narobi.

    Chciałbym także zwrócić uwagę na koszta pozniejszego
    serwisowania. Nie chciałbym mieć sprzetu w któryp póżniej
    wymiana bezpiecznika bedzie kosztować 100PLN.

    Dzięki z góry.

    --
    Szolek
    Verba docent, exempla trahunt

  • 2. Data: 2009-07-16 20:41:28
    Temat: Re: Kocioł gazowy CW i CO
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> wrote in message
> [...]
    > Głównym źródłem ciepła CO jest u mnie kominek z płaszczem
    > wodnym więc kocioł gazowy u mnie się nie narobi.

    Zobacz w swojej okolicy jakie piece są najpopularniejsze i jaki mają serwis.
    Czy robią łaskę serwisując czy nie. I taki piec kup przepuszczając przez
    cenowe sito. Ton cały złom jest porównywalny do siebie.

  • 3. Data: 2009-07-16 20:51:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tym razem chciałbym jednak piec z zasobnikiem aby wykorzystac
    > cyrkulację ciepłej wody (tzw trzecia rurka)

    Kociol z zasobnikiem, czy kociol i zasobnik?
    W tym pierwszym przypadku moze nie byc latwo z ta cyrkulacja.

> [...]
    > Głównym źródłem ciepła CO jest u mnie kominek z płaszczem
    > wodnym więc kocioł gazowy u mnie się nie narobi.

    Kup byle co jak Kiki pisze, na co masz najlepszy serwis. Skoro kociol ma byc
    okazjonalnie to moze byc co kolwiek, dobrze jak bedzie z zamknieta komora
    spalania.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-07-16 21:23:29
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Kup byle co jak Kiki pisze, na co masz najlepszy serwis. Skoro kociol ma
    > byc okazjonalnie to moze byc co kolwiek, dobrze jak bedzie z zamknieta
    > komora spalania.

    Tak zamknięta komora i najpopularnieszy w regionie. To jest recepta na dobry
    serwis. Takie rzeczy przeważnie się psują kiedy są potrzebne.

  • 5. Data: 2009-07-17 09:01:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> napisał w
    > wiadomoœci news:h3o3jh$305$1@mx1.internetia.pl...

    > Kociol z zasobnikiem, czy kociol i zasobnik?
    > W tym pierwszym przypadku moze nie byc latwo z ta cyrkulacja.

    Czemu?

    > Kup byle co jak Kiki pisze, na co masz najlepszy serwis. Skoro kociol ma
    > byc okazjonalnie to moze byc co kolwiek, dobrze jak bedzie z zamknieta
    > komora spalania.

    Juz kiedys o tym tutaj pisalem.
    1. Jak sie przejrzy opinie o roznych kotlach w sieci, to sie okaze, ze psuja
    sie wszystkie niezaleznie od ceny i mozna miec wrazenie, ze wszystkie rownie
    czesto.
    2. Powyzsze ma sens gdy sie zauwazy, ze produkcja wielu podzespolow jest
    bardzo skupiona, tzn. mozesz wziac kotly pieciu roznych firm i okazaze, ze
    dowolna czesc powtarza w przynajmniej trzech.
    3. Kiedys czytalem - niestety nie pamietam gdzie - wyniki ankiety wsrod
    instalatorow, jaka jest ich opinia o roznych markach. Okazalo sie, ze
    ocenaiaja wszystkie podobnie (chyba glownie chodzilo o niezawodnosc, ale
    glowy nie dam). Natomiast na pytanie ktore kotly polacaja klientom (jesli
    maja oferuja rozne) - odpowiedz byla szczera do bolu, te ktorych producent
    daje nalepsze warunki instalatorowi.

    Tyle.

  • 6. Data: 2009-07-17 09:25:09
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 16 Lip, 22:35, "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Właśnie padła mi Beretta Kompakt 12/22 i tak sobie kancypuję
    > co by nabyć nowy kocioł do grzania wody i domu.

    z tego co ponizej to glownie do grzania wody

    > Tym razem chciałbym jednak piec z zasobnikiem aby wykorzystac
    > cyrkulację ciepłej wody (tzw trzecia rurka)

    czyli ten kompakt był dwufunkcyjny bez zasobnika?

    a co sadzicie o tych rozwiazaniach z dwufunkcyjnym z zasobnikiem 54L w
    jednej obudowie
    np ZEUS VITRIX SUPERIOR KW 26 KW
    tutaj mozna dolozyc cyrkulacje i jest kondensacyjny z zamknieta komora
    i w sumie niedrogi, z niezlym zakresem modulacji
    i szybko nagrzewa zasobnik - przynajmniej tak pisze producent

    sa jakies inne modele w takich parametrach i wogole czy warto w to
    wchodzic: 2+2, brodzik, zmywarka

    ps witam przy okazji tak z marszu na grupie

    --
    zbooY
    1W, 210m2, 1940

  • 7. Data: 2009-07-17 10:24:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 16 Lip, 22:35, "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl> wrote:

    --
    >zbooY
    >1W, 210m2, 1940

    Rozumiem, ze to wzorem grup comp

  • 8. Data: 2009-07-17 16:34:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Czemu?

    O tyle to niewygodne, ze w zasobnikach w kotle nie ma trzeciej rurki do
    cyrkulacji. Mozna niby przez zasilanie, ale wtedy wszystko sie miesza.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-07-17 17:36:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Data: 17 lipca 2009 18:34

    >O tyle to niewygodne, ze w zasobnikach w kotle nie ma trzeciej rurki do
    >cyrkulacji.

    Ajuzci som... kwestia chyba wielkosci zasobnika.

  • 10. Data: 2009-07-17 20:59:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ajuzci som... kwestia chyba wielkosci zasobnika.

    A jak so to so. :-)

    Pozdro.. TK