    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kociol gazowy + PC
    Date: Mon, 9 Sep 2013 10:18:01 +0200

    Witam!

    Pewien Niemiec zrobił sobie ogrzewanie gazowe (kocioł kondensacyjny), a
    wylot spalin podłączył do powietrznej PC. Czyli PC służy tylko jako odzysk
    ciepła ze spalin. Był o tym program w TV (niestety niemieckiej więc nie
    wszystko zrozumiałem choć według niektórych jako Ślązak jestem
    "zakamuflowaną opcją niemiecką" :-)

    Wypowiadał się jakiś specjalista który twierdzi że taki tandem daje 30%
    oszczędności. Tak się zastanawiam, bo sporo osób ma kotły gazowe i do tego
    klimatyzację z opcją grzania (czyli de facto powietrzną PC) pożenienie tego
    nie powinno kosztować więcej niż 1-2 tysiące, więc może gra jest warta
    świeczki.

    Zakup PC specjalnie po to by ją podłączyć do komina kotła gazowego pewnie
    nigdy się nie zwróci, ale skoro klimatyzacja już jest to czemu by jej nie
    użyć?

    Pytanie do kolegów instalatorów: słyszał ktoś o podobnym rozwiązaniu w
    Polsce? Są jakieś przeciwwskazania formalno-prawne?

    Pozdrawiam
    Ergie