  • 31. Data: 2013-09-09 18:27:35
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:l0k07s$5tk$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam!
    >
    > Pewien Niemiec zrobił sobie ogrzewanie gazowe (kocioł kondensacyjny), a
    > wylot spalin podłączył do powietrznej PC. Czyli PC służy tylko jako odzysk
    > ciepła ze spalin. Był o tym program w TV (niestety niemieckiej więc nie
    > wszystko zrozumiałem choć według niektórych jako Ślązak jestem
    > "zakamuflowaną opcją niemiecką" :-)

    A ten klimatyzator to chyba tylko celeme zwilszania zuzycia pradu. Po co
    wymieniac cieplo w kominie i je pompowac z uzyciem sprezarki?

  • 32. Data: 2013-09-09 21:46:27
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-09-09 12:58, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Dokladnie.. Porzadny reku to 6-7k, za same ciche wentyle (licze te ktore wisza
    > w moim reku czyli EBMy) z obudowa trzebaby wydac jakies 2k. Wiec reku
    > wychodzi 4-5k drozej. Czy w tej cenie zrobi sie sensowna pompe ciepla
    > ktora dodatkowo trzeba pozenic z normalna instalacja i czy to ma sens?

    Czy to znaczy, że mogę takie wentylatory połączyć z okapem i mieć cichy i
    wydajny okap? Firmowe ciche okapy ceny mają zabójcze, a wydajność
    zazwyczaj papierową :-(.

  • 33. Data: 2013-09-09 23:44:40
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > ekonomiczne wentylatory i obudowa z wkładami na filtry a tego nie unikniesz.

    Masz `rację że wymiennik ciepła wielkości pudełka od butów nie jest drogi. szkoda
    tylko że polskich warunkach klimatycznych wymiennik ciepła w rekuperatorze musi być
    dużo dużo większy od pudełka od butów.

  • 34. Data: 2013-09-10 08:15:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2013 13:37:17 +0200, Ergie

    > Sam wymiennik w rekuperatorze nie jest drogi.
    > Znacznie droższe są ciche i ekonomiczne wentylatory
    > i obudowa z wkładami na filtry a tego nie unikniesz.

    Cały problem cen w tych urządzeniach wynika z jak największej kompaktowości
    urządzenia. Wentylatory kanałowe mają równie dobre (a nawet lepsze)
    parametry i są sporo tańsze. Podobnie z filtrem, standardowy kanałowy jest
    tańszy niż jakiś specjalnie stworzony do danego rekuperatora.

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2013-09-10 08:18:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2013 15:44:42 +0200, Marek Dyjor

    > imho to PC miało by niezly sens pożenione z kolektorami solarnymi...
    > drugim ciekawym pomysłem było by stworzenie klimatyzacji działającej na
    > kolektorach solarnych... czyli klimatyzatora absorbcyjnego.

    Wg mnie solary to jest, w naszych warunkach, strzał w stopę z obrzyna.
    Niezależnie od kombinacji w systemie i wielkości dotacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2013-09-10 08:20:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2013 15:53:22 +0200, Tomek

    > A sadza?? A kwasy?? Koszt zakupu turbiny do gorących spalin.

    Przecież nie będą gorące -- po to właśnie turbina. ;)

    > Koszmarem pozostaje czyszczenie tego wszystkiego, konserwacja.

    To prawda. Inna sprawa, że jak naumieć się palić
    górnym spalaniem (i oczywiście mieć możliwość)
    to sadzy będzie bardzo mało.

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2013-09-10 08:24:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2013 15:40:22 +0200, Marek Dyjor

    > przy wysokiej temperaturze źródła ok 50 60 stopni COP mógłby być znacznei
    > wyższych niż 3.

    Jasna sprawa. Dla przykładu u mnie z węglowca spaliny po przebyciu 12m w
    kominie (a więc bardzo długi komin, w tym ponad 3m nieocieplony) są
    wyczuwalnie ciepłe, czyli mają ponad 40 stopni.

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-09-10 08:27:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Masz `rację że wymiennik ciepła wielkości pudełka od butów nie jest drogi.
    > szkoda tylko że polskich warunkach klimatycznych wymiennik ciepła w
    > rekuperatorze musi być
    > dużo dużo większy od pudełka od butów.

    Skąd to błędne założenie że pisałem o wymienniku wielkości pudełka od butów?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 39. Data: 2013-09-10 08:29:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A ten klimatyzator to chyba tylko celeme zwilszania zuzycia pradu. Po co
    > wymieniac cieplo w kominie i je pompowac z uzyciem sprezarki?

    Po to by mniej płacić za gaz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-09-10 09:19:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Po to by mniej płacić za gaz.

    Ale po jakiego grzyba w srodek wstawiac kompresor i tracic energie oraz
    pieniadze, przeciez cieplo uzyskane ze spalin mozna od razu skierowac do
    ogrzewania (np. powroc z centralnego albo inny łotewer). O ile caly koncept
    ma sens, moim zdaniem nie ma. Wiecej problemow niz korzysci.