  • 71. Data: 2013-09-10 17:49:33
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 17:07:10 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Nikogo nie poprawiam - po prostu podaję sprawność średnioroczną, a nie
    >
    > chwilową przy +10 na zewnątrz.
    >

    > A dlaczego mam ujmować? Ja nie piszę o jak to nazwałeś wymiennikach
    >
    > wielkości pudełka do butów, więc nie ma potrzeby nic ujmować.
    >

    > Ale nawet te malutkie wymienniki krzyżowe 20x20x20 mają sprawność w
    >
    > granicach 45-50% z tym że chyba nikt już nie stosuje pojedynczego wymiennika
    >
    > krzyżowego.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Średnia temperatura w Polsce to prawie 10 stopni. Chwilowa to by było -20 + 23.

  • 72. Data: 2013-09-10 18:16:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bez sensu - jak się podniesie temperatura powrotu to spadnie sprawność
    > kondensacji.

    Jasne. Powrot ma zawsze idealnie optymalna temperature dla sprawnosci
    kondensacji i nigdy mniejsza, nie da sie tak podregulowac centralnego i
    mieszania, zeby nie bylo sensu podgrzac w kominie. Szczerze: pieprzysz jak
    potluczony.

    Jest za to inna sprawa: ochladzanie spalin ponad miare (zwlaszcza gdy kociol
    kondensacyjny) moze nie wyjsc na zdrowie.

  • 73. Data: 2013-09-10 18:19:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:01:19 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    >Temperature.

    Jak Ci z temoperatury (roznicy temperatur?) wychodzi sprawnosc procentowa? A
    jak z wilgotnoscia tego co wychodzi i tego co wchodzi?

  • 74. Data: 2013-09-10 18:40:49
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 18:19:25 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    >

    > Jak Ci z temoperatury (roznicy temperatur?) wychodzi sprawnosc procentowa? A
    >
    > jak z wilgotnoscia tego co wychodzi i tego co wchodzi?

    Jak na zewnątrz -20 a w środku +23 to jeśli wylatujące po rekuperatorze powietrze by
    miało +23 a wlatujące do domu -20 to sprawność wynosi zero. 100% to jak wylatujące ma
    -20 a wlatujące +23. Oczywiście taki sposób liczenia to gwałt na rozumie. Ale kto
    głupiemu zabroni?

  • 75. Data: 2013-09-10 18:46:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 18:19:25 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Jak Ci z temoperatury (roznicy temperatur?) wychodzi sprawnosc procentowa?

    To jakies podchwytliwe pytanie? :)

    > A jak z wilgotnoscia tego co wychodzi i tego co wchodzi?

    Nie mierze - podaje sprawnosc temperaturowa. Wilgotnosc w domu z reguly
    jest troche wyzsza (w zimie) i praktycznie identyczna co na zewnatrz w
    pozostalych okresach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2013-09-10 19:39:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >To jakies podchwytliwe pytanie? :)

    Chcialem tylko zwrocic uwage, ze tak mierzona sprawnosc, jest podobona do
    tej slynnej 107% sprawnosci kotlow kondensacyjnych.

    >Nie mierze - podaje sprawnosc temperaturowa. Wilgotnosc w domu z reguly
    >jest troche wyzsza (w zimie) i praktycznie identyczna co na zewnatrz w
    >pozostalych okresach.

    Wiec jesli wychodzace jest cieplejsze i ma wieksza wilgotnosc, to de facto
    sprawnosc wymiany ciepla jest nizsza, niz gdyby nie bylo roznicy
    wilgotnosci.

  • 77. Data: 2013-09-10 19:57:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 19:39:18 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Wiec jesli wychodzace jest cieplejsze i ma wieksza wilgotnosc, to de facto
    > sprawnosc wymiany ciepla jest nizsza, niz gdyby nie bylo roznicy
    > wilgotnosci.

    Owszem. Ale porownujac to do wentylacji grawitacyjnej sytuacja jest
    identyczna. Tj. wpuszczasz powietrze suche, wypuszczasz wilgotne. A pod
    wzgledem ekonomicznym tylko takie porownanie ma sens :) Pozatym te roznice
    wilgotnosci nie sa az tak duze po obu stronach zeby te wyniki byly tak rozne
    o jakich pisze nasz kogucior (tj. nie 90% tylko np. 8 :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2013-09-10 20:47:30
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >rozne
    >o jakich pisze nasz kogucior (tj. nie 90% tylko np. 8 :D

    ja to kiedyś liczyłem i jak dobrze pamiętam wilgotność miała znikome
    znaczenie (o ile nie dochodziło do kondensacji wody)

    b.

  • 79. Data: 2013-09-10 21:03:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > ja to kiedyś liczyłem i jak dobrze pamiętam wilgotność miała znikome
    > znaczenie (o ile nie dochodziło do kondensacji wody)

    A wiesz jaka jest roznica pojemnosci cieplnej powietrza i wody?

  • 80. Data: 2013-09-10 21:13:33
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 20:47:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >

    > ja to kiedyś liczyłem i jak dobrze pamiętam wilgotność miała znikome
    >
    > znaczenie (o ile nie dochodziło do kondensacji wody)

    Jak ktoś pierdoły pisze że 92 to ja tez mam prawo napisać że 8. Nie ma problemu żeby
    wymiennik z rekuperatora miał sprawnośc energetyczną ponad 90%. Spełniony musi być
    jeden warunek. W `połowie długości drogi jaką przebywa powietrze temperatura w
    rekuperatorze musi wynosić średnią z temperatur pomiędzy wlotem a wylotem. Wlot -20
    wylot +20 temperatura w połowie drogi powietrza 0 stopni. Taki warunek jest możliwy
    do spełnienia jeśli wymiennik będzie miał odpowiednią powierzchnię. Wyszło że w
    typowych przypadkach takich jak dom, mieszkanie, biuro powierzchnia wymiennika
    powinna być na poziomie powierzchni pomieszczenia lub większa.