  • 1. Data: 2009-06-04 12:26:04
    Temat: [co to?] polne, podobne do jasnoty, fioletowe liscie
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Witam,

    Wędrując po podkrakowskich łąkach, napotkałem ciekawą roślinę. Wielkości
    i pokroju jasnoty - właściwie to wygląda toczka w toczkę jak jasnota, z
    tą drobną różnicą, że szczytowe liście ma intensywnie fioletowe, a
    kwiaty żółte. Teren raczej wilgotny - wśród tych kwiatków rosną też
    irysy i storczyki.
    Kojarzy ktoś, co to może być?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2009-06-04 12:38:10
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:
> [...]
    > tą drobną różnicą, że szczytowe liście ma intensywnie fioletowe, a
    > kwiaty żółte. Teren raczej wilgotny - wśród tych kwiatków rosną też

    Może Ci chodzi o pszeniec gajowy (melampyrum nemorosum). Lata całe
    majstrowałam zielniki podkrakowskich terenów...
    --
    Basia

  • 3. Data: 2009-06-04 13:18:45
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Bbjk wrote:

    > Może Ci chodzi o pszeniec gajowy (melampyrum nemorosum). Lata całe
    > majstrowałam zielniki podkrakowskich terenów...

    Dziękuję bardzo. Wygląda identycznie jak na rysunku. Nie zgadza się co
    prawda termin kwitnienia (wg opisu od lipca do września, a tu już od
    połowy maja kwiaty widuję), ale to zrzucę na karby szaleństw pogodowych.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2009-06-05 20:30:28
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Arkadiusz Dymek pisze:

    > Dziękuję bardzo. Wygląda identycznie jak na rysunku. Nie zgadza się co
    > prawda termin kwitnienia (wg opisu od lipca do września, a tu już od
    > połowy maja kwiaty widuję), ale to zrzucę na karby szaleństw pogodowych.

    Srali muchy będzie wiosna.
    Kwitnie od maja do września.
    http://books.google.com/books?q=pszeniec+gajowy+(mel
    ampyrum+nemorosum)&btnG=Search+Books
    --
    pozdr. Jerzy

  • 5. Data: 2009-06-06 00:48:05
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    JerzyN wrote:

    > Srali muchy będzie wiosna.
    > Kwitnie od maja do września.
    > http://books.google.com/books?q=pszeniec+gajowy+(mel
    ampyrum+nemorosum)&btnG=Search+Books

    Ano tak. Widzę, że zapomniałem dopisać, że odnoszę się do opisu w
    wikipedii. Skądinąd nie wiedziałem, że tak ładnie już polskie książki są
    w google books skatalogowane.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh