  • 1. Data: 2010-04-27 09:44:44
    Temat: Kosiarka do trawy
    Od: forum <f...@g...pl>

    tak, wiem najlepiej firmową, itd... ;)
    _
    Ale mimo wszystko mocno ostatnio zaczynam się zastanawiać
    nad spalinową kosiarką "z tańszego sortu",
    sklepy ostatnio reklamują się
    i wychodzi mniej więcej połowa cena tych firmowych

    Ktoś miał doczynienia? coś może doradzić/polecić?
    Znalazłem w "reklamówkach" poniższe: info dość szczątkowe niestety.
    A może ktoś mógłby coś innego polecić "z tych tańszych"?

    do obkoszenia mam ~300m2
    do tej pory "walczyłem" elektryczną ale dożywa swoich dni
    jeszcze dumałem nad nową elektryczną + dokupić kosę...

    ___
    PRAKTIKER
    * NAC, 3.5KM, silnik B&S, 46cm, 699zł
    * AL-KO, 3.5KM, silnik B&S, 46cm, 899zł (3lata gwar.)

    LEROY-MERLIN
    * WR 65123, silnik B&S seria 550, 46cm , 797zł
    * (kosa spalinowa) STERWINS BCS26, 0.88KM, 498zł

    SELGROS
    * TEXAS MT510, 4,75KM, 50cm, 609zł
    * TEXAS SP46, 4,75KM 45cm, 731zł
    * kosa - GT250, 0.9KM, żyłka 2mm, 5.3kg, 243zł
    * kosa GRIZZLY MTS 30/9, 1.0KM, 6.5kg, dzielona rączka, 487zł

  • 2. Data: 2010-04-27 10:20:00
    Temat: Re: Kosiarka do trawy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > do obkoszenia mam ~300m2

    To niewiele
    Kup
    http://www.arktico.pl/kosiarki/spalinowe/bez_napedu/
    kosiarka_spalinowa_bez_napedu,p2091070324

    W Bricomarche były za 399zł teraz kosztuja 439zł
    Na 300mkw trawnika wystarczy az nadto.
    No i masz dwa lata gwarancji

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-04-29 10:15:14
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

> [...]
    > http://www.arktico.pl/kosiarki/spalinowe/bez_napedu/
    kosiarka_spalinowa_bez_napedu,p2091070324

    > W Bricomarche były za 399zł teraz kosztuja 439zł

    Bez napedu proponujesz ??? Porazka, co z tego ze tania...

    Wybieraj wersje z napedem, warto doplacic, nie bedziesz zalowal.
    MOC, min. od 5 KM w gore, im wiecej tym lepiej, szerokosc koszenia powyzej
    50cm.

    Mam taka wersje marketowa, 4,5KM, 50cm szerokosci, z napedem, ale nie umywa
    sie do starej Husqvarny, chociaz tamta ma 6,5KM i juz swoje przepracowala,
    km2 trawnikow skosila i dziala dalej, ta marketowa dopiero po 1 sezonie,
    moze wytrzyma jeszcze ze 2 (oby).
    Nastepna (jesli ta marketowa padnie) kupuje juz markowa i z min 6,5KM.

    RoB

  • 4. Data: 2010-04-29 12:59:25
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoB" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Tak i bardzo świadomie to zaproponowałem. Zauwaz że kosiarka ma kosić
    trzwnik o powierzchni 300mkw
    Przy takiej powierzchni napęd bez sensu

    > Wybieraj wersje z napedem, warto doplacic, nie bedziesz zalowal.
    > MOC, min. od 5 KM w gore, im wiecej tym lepiej, szerokosc koszenia
    > powyzej 50cm.

    Pisuje tu nijaki Panslavista vel Prawusek- on zapewne na taki trawniczek
    za[proponowałby zakup ciagnika i kosuiarki rotacyjnej;))
    Na 300 mkw trawnika kosiarka ponad 50cm i 6,5KM do tego firmowa;))
    Oczywiście może być i taka ale to strzelanie z armaty do muchy
    300mkw kosiarką elektryczna 35 cm kosisz poniżej godziny, spalinową 40cm
    taka jaką zaproponowałem skosi to pewnie jeszcze szybciej

    > Nastepna (jesli ta marketowa padnie) kupuje juz markowa i z min 6,5KM.

    A pochwal sioe ile mkw trawnika masz do koszenia?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-04-29 13:06:47
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    kris wrote:

> [...]
    > taka jaką zaproponowałem skosi to pewnie jeszcze szybciej

    > A pochwal sioe ile mkw trawnika masz do koszenia?

    Każdy orze (kosi) jak może...
    Prawie wszystkie kosiarki (z napędem czy bez) są rotacyjne czy to nożem jest
    stalowe ostrze (-a), żyłka czy wrzeciono...

  • 6. Data: 2010-04-30 12:16:55
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:15:14 +0200, RoB napisał(a):
    kosiarka_spalinowa_bez_napedu,p2091070324
    > Bez napedu proponujesz ??? Porazka, co z tego ze tania...
    > Wybieraj wersje z napedem, warto doplacic, nie bedziesz zalowal.

    Bez przesady... Jeszcze zrozumiałbym 3000m2 :) 300m2 to ja małym
    elektrycznym boschem obrabiam bez większego pośpiechu w 30-40 minut, a i tak
    najwięcej czasu schodzi na zabawie z opróżnianiem pojemnika na trawę...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944