  • 21. Data: 2010-08-25 19:58:09
    Temat: Re: Koszenie i problem z trawą
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Mulczowanie pomoże ci rozwiązać problem w czasie sezonu. pamiętaj jednak że
    aby utrzymać trawnik w dobrej kondycji będziesz musiał od czasu do czasu
    przeprowadzić aerację i wtedy cześć tego co zmulczowałeś a się nie rozłożyło
    zostanie wydarte z trawy i trzeba będzie to zebrać i coś z tym zrobić.
    Będzie to w postaci suchego siana zmieszanego z źdźbłami trawy. Ale to raz
    lub dwa razy do roku.
    Sam używam mulczowania przed ogrodzeniem i trawa tam rośnie tam chyba równie
    dobrze jak i na głównym trawniku :) Nie nawożę jej i nie stosuję żadnych
    zabiegów.

    Ponieważ piszesz że kosisz trawę raz na dwa tygodnie, wnioskuję że nie dbasz
    za bardzo o tę część ogrodu. W tej sytuacji jeśli nie będziesz dopuszczał do
    kłoszenia się trawy to uważam że mulczowanie jest rozwiązaniem dla ciebie.

    Jeśli chodzi o kosiarki spalinowe to mają one dodatkowe zalety jak np.
    szerokość koszenia, wyższą moc a więc lepiej koszą wyższą trawę, kabel się
    nie plącze, bardziej odporna na uszkodzenia itp.
    Są trochę głośniejsze to fakt ale nie jest to coś potwornego :) Miałem jedna
    kosiarkę elektryczną i po zmianie na spalinową ani myślę o powrocie.

  • 22. Data: 2010-08-27 21:34:08
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Dziękuję za odpowiedzi.
    > Innymi słowy, jeśli kompost mnie mnie interesuje (bo mając sam trawnik i
    > rośliny otoczone włókniną nie jestem w stanie go spożytkować), to jedyne
    > co mi pozostaje to wywożenie pokosu.
    > Rozumiem, że nawet jakaś super mulczująca kosiarka nie rozwiąże tego
    > problemu za mnie?

    Ja mam trawy ok 12 arów wokół domu. Może z 10 lat to obrabiam albo i więcej.
    W tym roku to jest 3 rok z kosiarką spalinową. I pierwszy rok gdzie nie
    zbieram trawy po koszeniu. Kosiarka nie ma funkcji mulczowania. Po koszeniu
    nie ma tez śladu siana na trawniku. Koszę raz na tydzień, ale jak mi się
    trafiło rzadziej to kilka m2 musiałem przejechac dwa razy bo zostało siano.
    Wcześniej kosiłem elektryczną i pamiętam że jak się to robiło w miarę
    systematycznie to też nie było widać skoszonego na trawniku.

    Jak zbierałem do kosza to odbiorcami było głównie ognisko :), potem
    kompostownik, potem sąsiad dla króli i jeszcze rodzina dla kur.

    W tym roku kosza nie założyłem ani razu. I trawa ładniejsza niż w latach
    wcześniejszych - tyle że nie wiem czy to przez to moje zostawianie :urobku:
    czy przez wilgotniejszy rok.

    --
    Pawełj
    www.ksiegowoscbudzetowa.pl.

  • 23. Data: 2010-08-31 10:30:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Sie, 17:52, "johnny" <j...@p...pl> wrote:

    > Ikselko, jak nie wiedziałem o miejskiej kompostowni czyniłem podobnie.
    > Wszystko lądowało w kompostowniku i też go przerabiałem. Wprawdzie nie mam
    > grządek z warzywami, ale taki przesiany uzywałem do skrzynek balkonowych.
    > Mimo tego góra zielona wciąż rosła i rosła. Zresztą logistycznie dość trudno
    > to wyglądało, bo świeża trawa lądowala u góry, a na dole zostawał miód do
    > którego później ciężko było sie dobrac. Tej wiosny udało misie zlikwidować
    > kompostownik zupełnie. Nawet do skrzynek musiałem kupować torf, i wierz mi

    Mam wrazenie ze ty nie miales kompostownika a zwykla kupke na ktora
    wrzucales zielone smieci.
    U siebie mam wersje trzy kupkowa i sie sprawdza. Co jakis czas
    zmieniam aktywna kupke na ktora sypie a rozbieram kupke nastepna.
    Dziala ok.

    A tak naprawde kompostownik powinien byc dosyc spory, rozszerzony u
    dołu i nie powinno sie w nim smieci ubijac a tylko wrzucac od gory.
    Taki zbudowany albo kupiony moze miec tendencje do kleszczenia sie
    urobku ale jak jest odpowiednio duzy to sie to nie bedzie zdazac. No i
    odpowiednio duzy otwor do wybierania kompostu.
    Do tego trzeba pamietac aby nie wrzucac do niego byle czego. Anglicy
    sugeruja zeby nie wrzucac miesa i ryb (bo chyba jakies robale wtedy
    przeszkadzaja innym sie rozgoscic).

    > tak cudownych pelargoni to w życiu nie mialem (w przesianej ziemi
    > kompostowej zawsze znajdowały się dzdzownice, które w skrzynkach dorastaly
    > rozmiarów anakondy). Tak więc  jako sterany walką z kompostownikiem za
    > prawde powiadam ci - miejska kompostownia rulez!!!

    A zeby sie glizd pozbyc to starczy wrzucic na sitko.

    Ale jestem swiadom ze kompostownik (albo trzy kupki) sitko, to moze
    byc zbyt duzo miejsca zuzyte na cala zabawe i sie nie skomponuje z
    ogrodem...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 24. Data: 2010-09-01 18:14:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 03:30:56 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

> [...]
    >
    > A tak naprawde kompostownik powinien byc dosyc spory, rozszerzony u
    > dołu i nie powinno sie w nim smieci ubijac a tylko wrzucac od gory.

    Ja mam dłuuuugi, no, jakieś 15 metrów, szeroki na 1.5 metra, wysoki na 1,2
    m - murowany, uszczelniony, na podstawie betonowej, z odpływami nadmiaru
    wilgoci rzy podstawie, cos na wzór wymaganego obecnie przez Hunię w
    gospodarstwach wiejskich gnojownika. Wrzuca sie odpadki organiczne stale z
    jednego końca, a kiedy wysokość porcji sięgnie szczytu ścianki, MŚK
    przerzuca toto dalej jednocześnie odwracając wierzch na spód (siłą rzeczy),
    a kiedy oznaczona porcja dotrze do końca kompostownika, wybiera się ją do
    użycia.
    Obsadziłam toto "od widoku" różą pomarszczoną (co wycieknie z kompostu
    odpływami, to róża sobie pilnie wykorzystuje, w tym roku wreszcie zbiorę
    dosyć owocu na wino i tak to się fajnie komponuje :-)