    From: "pawelj" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Koszenie i problem z trawą
    Date: Fri, 27 Aug 2010 23:34:08 +0200

    > Dziękuję za odpowiedzi.
    > Innymi słowy, jeśli kompost mnie mnie interesuje (bo mając sam trawnik i
    > rośliny otoczone włókniną nie jestem w stanie go spożytkować), to jedyne
    > co mi pozostaje to wywożenie pokosu.
    > Rozumiem, że nawet jakaś super mulczująca kosiarka nie rozwiąże tego
    > problemu za mnie?

    Ja mam trawy ok 12 arów wokół domu. Może z 10 lat to obrabiam albo i więcej.
    W tym roku to jest 3 rok z kosiarką spalinową. I pierwszy rok gdzie nie
    zbieram trawy po koszeniu. Kosiarka nie ma funkcji mulczowania. Po koszeniu
    nie ma tez śladu siana na trawniku. Koszę raz na tydzień, ale jak mi się
    trafiło rzadziej to kilka m2 musiałem przejechac dwa razy bo zostało siano.
    Wcześniej kosiłem elektryczną i pamiętam że jak się to robiło w miarę
    systematycznie to też nie było widać skoszonego na trawniku.

    Jak zbierałem do kosza to odbiorcami było głównie ognisko :), potem
    kompostownik, potem sąsiad dla króli i jeszcze rodzina dla kur.

    W tym roku kosza nie założyłem ani razu. I trawa ładniejsza niż w latach
    wcześniejszych - tyle że nie wiem czy to przez to moje zostawianie :urobku:
    czy przez wilgotniejszy rok.

    --
    Pawełj
    www.ksiegowoscbudzetowa.pl.