  • 1. Data: 2011-02-26 08:35:06
    Temat: Znowu walka z hałasem z okapu
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Witam! Czytałem tutaj niedawno wątek o problemie z okapem, mam podobnie. Kupiliśmy -
    wydawało się, że porządny - okap do aneksu w bloku. Cała
    instalacja wentylacji grawitacyjnej jest zrobiona na rurze ocynkowanej 10 cm (pion ma
    20cm)-podłączenie okap do instalacji mamy rurą spiro 12 cm
    z redukcją 12 >10 cm. Hałas niemiłosierny na całe mieszkanie już na 1 biegu! Buczenia
    jest niewiele, ale szum wielki z okolic okapu, poza tym
    okap na 1-szym biegu słychać w całym mieszkaniu. Okap po odłączeniu od instalacji
    chodzi zdecydowanie ciszej, poza tym jest fany i nie chcemy go
    oddawać, więc chcemy zrewidować i przystosować instalację w bloku 5-ciopiętrowym (4
    piętro).

    Okazuje się, że na tej instalacji 10cm jest zawór p/poż i klapa zwrotna (brrr!), do
    tego dochodzą 2 redukcje (15>12 i 12>10cm) więc pewnie
    dlatego takie problemy. Zamierzamy wyrzucić tę instalację (ok. 2 m) "10cm" i zamienić
    już od samego okapu na spiro 15 cm. Ale mamy pytania, bo
    robimy -chyba można tka to nazwać - doktorat z hałasu;):

    1. czy można wyrzucić zawór p/poż (gazu nie ma), bo chyba on strasznie dławi
    2. czy rura 15 cm będzie OK, czy może dać jakiś przewód szerszy prostokątny, bo
    zabudowa z regipsu jest tylko na 15 cm, więc można zrobić np
    20x15cm, ale czy warto aż tak szeroki?
    3. w którym miejscu powinna być klapa zwrotna 9na odc. pionowym czy poziomym?) i
    jaka, żeby przy większym wietrze nie "waliła"?
    4. czy w tym przypadku rura z dod. izolacją pomoże na hałas? Np. spiro z izolacją?
    5. Króciec przy pionie i tak ma fi 10 cm, więc czy te wszystkie moje działania mają
    sens? A może jest jakiś sposób profesjonalnego zwiększenia
    króćca w pionie wentylacyjnym z blachy (fi 20 cm) na większy?
    6. Standardowa redukcja 15 > 10 cm jest b. krótka! Czy dłuższa i łagodniejsza
    niestandardowa redukcja poprawiłaby zdecydowanie sytuację?
    7. Czy mocowanie okapu powinno być lepsze, np. na gumowych podkładkach
    anty-wibroakustycznych, a pomiędzy bok okapu a kafelki w kuchni może dać
    taśmę antywibracyjną?

    Jakie są Wasze doświadczenia? Serdeczne dzięki za każdą uwagę praktyków, gdyż jest to
    dla mnie sprawa "życia" -aneks i wielki hałas z okapu to
    totalna porażka!

  • 2. Data: 2011-02-26 12:24:02
    Temat: Re: Znowu walka z hałasem z okapu
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oddawać, więc chcemy zrewidować i przystosować instalację w bloku
    > 5-ciopiętrowym (4 piętro).

    A tak w ogóle - to dopuszczają w tym bloku montowanie okapów ?
    Nie wtłaczacie czasami Waszych zapachów sąsiadowi ?
    Może jednak niech pracuje jako pochłaniacz - bez podłączenia do wentylacji ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-02-26 15:57:11
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]
    > Nie wtłaczacie czasami Waszych zapachów sąsiadowi ?
    > Może jednak niech pracuje jako pochłaniacz - bez podłączenia do wentylacji ?

    Tak, jest to ponoć instalacja pod okapy :)hihihi
    inni już ponoć czują zapachy, u nas klapa na razie blokuje. Pochłaniacz? W aneksie
    fajnie mieć możliwość wyrzucenia wszystkiego na zewnątrz, więc mam zamiar kopać w
    suficie podwieszanym i wymieniać wszystko co należy, tylko pytanie co wymienić i
    na co? Bo chciałbym zauważyć poprawę :)

  • 4. Data: 2011-02-26 19:03:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maxi wrote:
> [...]
    > pytania, bo robimy -chyba można tka to nazwać - doktorat z hałasu;):
    >
    > 1. czy można wyrzucić zawór p/poż (gazu nie ma), bo chyba on

    możesz też zdemontować różnicówki oraz wyrwać hydranty w garażu.

    a wy nie macie tam wentylacji wyciągowej mechanicznej?
    Do takiej wentylacji to sie zdaje sie montuje okapy bez silnikowe.

    dodam ze klapa p.poż zabezpiecza cię przed przedostaniem sie do domu pożaru
    z innego mieszkania.

  • 5. Data: 2011-02-26 19:19:31
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)

> [...]
    > Do takiej wentylacji to sie zdaje sie montuje okapy bez silnikowe.
    > dodam ze klapa p.poż zabezpiecza cię przed przedostaniem sie do domu pożaru

    Ok, ok, spokojnie, klapa p/poż o średnicy 100 mm to tragedia, jak już to min 150
    No jest dziwnie, bo główna wentylacja jest mechaniczna z zaworami p/poż i
    anemostatami a tylko ta dla okapu jest
    grawitacyjna... Często stuka klapa zwrotna i nawet zapachy czasem czuć z innych
    kuchni :) Jestem zdeterminowany do
    totalnej przeróbki(chodzi o średnicę), ale też chciałbym usłyszeć od kogoś co warto
    zrobić a co nie, pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-02-26 19:44:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maxi wrote:
> [...]
    > kuchni :) Jestem zdeterminowany do totalnej przeróbki(chodzi o
    > średnicę), ale też chciałbym usłyszeć od kogoś co warto zrobić a co

    a tak z ciekawości jak ta klapa p.poż jest zamontowana?

    zakładam, że jest wmurowana w scianę i uszczelniona masą ogniową...

  • 7. Data: 2011-02-26 21:35:55
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > a tak z ciekawości jak ta klapa p.poż jest zamontowana?
    > zakładam, że jest wmurowana w scianę i uszczelniona masą ogniową...

    Hmmm... zawór jest na ścianie pionu w osi poziomej dalej idzie 2 m odcinek do
    okapu. Ale jaką masą uszczelniona to już nie pytaj mnie, bo to robiła firma
    dewelopera, zresztą mam nadzieję, że rodzaj masy ogniowej nie wpływa na głośność
    :)