  • 101. Data: 2018-08-31 21:07:28
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.08.2018 o 15:10, Adam Sz. pisze:
    > Dlatego wybudowałem nowy dom z dobrych materiałów i myślę, że ja mu już
    > żadnych większych remontów robić nie będę musiał:)

    Jak kogoś było stać 30 lat temu, to też budował "z dobrych materiałów".
    Myślisz że dzisiaj są nie dość że "dobrzejsze" niż wtedy, to jeszcze na
    dodatek "najdobrzejsze"? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 102. Data: 2018-08-31 21:30:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 sierpnia 2018 21:07:32 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Jak kogoś było stać 30 lat temu, to też budował "z dobrych materiałów".
    > Myślisz że dzisiaj są nie dość że "dobrzejsze" niż wtedy, to jeszcze na
    > dodatek "najdobrzejsze"? :-)

    30 lat temu był PRL. Moja ciotka budowała mniej więcej w tamtym okresie
    i wtedy nie było dobrych ani złych materiałów - wtedy po prostu nie było
    NIC :D Brałeś co przywieźli na skład albo co udało się wychachmęcić
    od ekipy budującej w pobliżu osiedle. Beton na stropy rozrabiali w
    betoniarce, pręty zbrojeniowe dawali jakie były. Okna były drewniane
    wklejane na kicie, a rynny stalowe. Dachy robiło się z paskudnej papy
    albo dziadowskiej dachówki betonowej. Fundamentów się praktycznie nie
    izolowało (ani pionowo ani poziomo), a podłogi na gruncie wylewało się
    bez izolacji bezpośrednio na grunt. Elektryka robiona była na kablach
    aluminiowych.

    Tak - technologia budowy i materiały od tamtej pory pod poszły o całe
    LATA świetlne do przodu. Nie da się tego nawet porównać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2018-08-31 22:48:25
    Od: l...@g...com

    Czy ja wiem, beton komórkowy to większe dziadostwo od cegły. A porotherm to.....
    Budynki były teź podpiwniczone, więc w piwnicy posadzki były może i lane na grunt jak
    mówisz.

  • 104. Data: 2018-09-01 07:54:41
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    Znaczy- teraz zrozumiałem, że ta grupa się kończy.Szkoda.Byliśmy tu razem kilkanaście
    lat.
    A wystarczyło nie odpowiadać...
    Pozdro.abomito

  • 105. Data: 2018-09-01 09:49:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-31 o 22:48, l...@g...com pisze:
    > Czy ja wiem, beton komórkowy to większe dziadostwo od cegły. A porotherm to.....

    Możesz uzasadnić?

    Ja uważam, że nie ma nic lepszego od betonu komórkowego (BK), zwłaszcza
    jak ktoś chce budować samemu. Bardzo łatwy w montażu i obróbce. Duże,
    lekkie bloczki sprzyjają szybkiemu montażowi, który wykonuje się jak
    układanie klocków Lego. Można montować na klej cementowy jak i na pianę
    z pistoletu. Przy czym tego kleju idzie bardzo mała ilość. Wielokrotnie
    mniej niż przy murowaniu z cegły. Ze względu na dużo większą stabilność
    wymiarów oraz większe wymiary bloczków BK łatwiej jest zachować poziomy
    kolejnych warstw. W przypadku cegły jest z tym szereg problemów. Wymaga
    dużej ilości zaprawy, a przy tym sama cegła ma spore rozrzuty wymiarowe.
    Podczas murowania cegłą trzeba pilnować poziomów każdej warstwy. Co też
    podraża montaż. Z resztą samo murowanie z cegieł jest droższe od
    murowania z BK.

    BK jest bardzo łatwy w obróbce oraz innych pracach montażowych. Przy
    pracach instalatorskich nie wymaga skomplikowanych i drogich narzędzi.
    Nie trzeba go już docieplać. Zapewnia przenikalność pary wodnej, a tym
    samym stwarza dobry mikroklimat, usuwając nadmiar pary z domu, a w razie
    zbyt małej wilgotności oddając ją do środka.

    Reasumując: beton komórkowy posiada szereg pozytywnych cech innych
    materiałów budowlanych takich jak cegła, porotherm czy ściana
    szkieletowa wypełniona wełną mineralną, ale nie posiada ich wad.

    Wskaż choćby jedną wadę betonu komórkowego.

  • 106. Data: 2018-09-01 10:13:13
    Od: l...@g...com

    Kruchy, dziurę można palcem wydłubać. Choć dla niektórych może to być zaleta, nie
    przeczę. Chłonie wodę większym stopniu niż cegła.

  • 107. Data: 2018-09-01 11:41:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 01.09.2018 09:49, Uzytkownik pisze:

    > Z resztą samo murowanie z cegieł jest droższe od murowania z BK.

    Zresztą nowy rok szkolny zaczyna się w poniedziałek. Także w wieczorówkach.
    Pakuj tornister - już czas na Ciebie - miast siedzieć od rana do nocy na
    newsach i fanzolić (śląskie) o swoich tajnych firmach, wymurowanych
    z jawnego BK.

  • 108. Data: 2018-09-01 14:27:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 11:41 collie <c...@v...pl> pisze:

> [...]
    > Pakuj tornister - już czas na Ciebie - miast siedzieć od rana do nocy na
    > newsach i fanzolić (śląskie) o swoich tajnych firmach, wymurowanych

    Ale przecież dobrze napisał - robocizna przy murowaniu z cegieł jest tak
    ze 2x droższa od robocizny przy murowaniu z BK bo jest trudniejsza i
    bardziej pracochłonna.
    Wg Ciebie jest inaczej?

    TG

  • 109. Data: 2018-09-01 15:23:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 01 Sep 2018 09:49:05 +0200, Uzytkownik wrote:
    > Wskaż choćby jedną wadę betonu komórkowego.

    Nie żebym cokolwiek się czepiał, bo sam o betonie komórkowym - że
    istnieje - dowiedziałem się przed chwilą. Ale zapytałeś o wady - jako
    kompletny laik w temacie zajrzałem z ciekawości do wiki by dowiedzieć się
    co to za dziwny ptak ten BK, i ta podaje trzy wady:
    - duża nasiąkliwość
    - kruchość
    - niezbyt duża wytrzymałość na ściskanie

    Mateusz

  • 110. Data: 2018-09-01 15:41:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 15:23 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

> [...]
    > - duża nasiąkliwość
    > - kruchość
    > - niezbyt duża wytrzymałość na ściskanie

    Fakt, na ściany fundamentowe się nie nadaje :-) - ale na mury domu?
    Co do minusów które przytaczasz:
    1. obu stron pokryty jest tynkiem
    2. kruchy w stosunku do czego? - porotermu? - bo wg mnie podstawowa zaleta
    BK to łatwość precyzyjnej obróbki - możesz ma nadać taki kształt jaki
    potrzebujesz.
    3. mała odporność na ściskanie? - są odpowiednie odmiany BK dostosowane do
    obciążenia. Możesz z nich wybudować parterowy domek jak i kilkopiętrową
    kamienicę.
    Wg mnie przy odpowiednim zastosowaniu BK nie ma żadnych wad a same zalety.

    TG