  • 71. Data: 2009-03-04 16:43:29
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:gom5el$ulk$1@news.onet.pl...
    > rrr. wrote:
    > no widzisz w budowlance jest prościej, w instalacjach jest troszkę inaczej
    > często do zrobienia podejść kanalizacyjnych trzeba mieć sporo kształtek
    > "na zapas" żeby dopasować takie z jakich wyjdzie prawidłowe podejście.
    > Branża

    Jak u mn ie robili CO i hydraulike to po prostu ze sklepu wziełem po
    paczce(50 albo 100szt) róznych kształtek. Po robocie zwróciłem do sklepu
    niewykorzystane kształtki zapłaciłem tylko za te wykorzystane i po kłopocie
    W sklepach/ hurtowniach nie robią zadnych problemów ze zwrotami przeciez.

    Kris

  • 72. Data: 2009-03-04 17:04:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Naprawde nie rozumiem. Spróbuj jakoś inaczej mi to wyjaśnić.

    Ja w wiekszosci drodzy panowie Was lubie, ale sorry przy okazji tej
    argumentacji to cisnienie mi rosnie.
    Pierwsza zasadnicza sprawa to warto by sie zastanowic do czego wynajety jest
    wykonawca? Bo mi sie wydaje, ze jak sama nazwa wskazuje chlebak podobno
    sluzy do noszenia granatow, a wykonawca do wykonywania. Wynajmuje faceta do
    zrobienia czegos tam i tylko do tego. Co go obchodzi towar? A moze ja mam
    gest i lubie placic w tej a nie innej hurtowni, bo podoba mi sie
    sprzedawczyni? Co kogo to obchodzi jakimi powodami kieruje sie dokonujac
    zakupow?? To moje pieniadze i moja sprawa gdzie i komu chce nimi zaplacic.
    Was drodzy wykonawcy ma interesowac wylacznie wykonanie uslugi i nic wiecej,
    chyba ze umowimy sie inaczej. Rozumiem, ze jak dostane od sasiadki glazure,
    rury, czy co tam jeszcze to zaden wykonawca mi tego nie ulepi, najlepiej
    zeby zrobila to sasiadka? Wykonawca powinien podac mi uczciwa cene za usluge
    i nie wnikac o co mi chodzi, co mam w portfelu, komu chce ofiarowac i dla
    czego.
    A jezeli ja mam wieksze uklady we wszystkich hurtowniach i jestem w stanie
    kupic sobie wszystko taniej jak Wy panowie albo tak samo, to co? Nikt mi
    tego nie zrobi? Cena ma byc za usluge i tylko za usluge. Ma byc taka zeby
    Wam sie oplacalo i mi. Na tym polega normalny rynek, a nie czatowanie na
    obrywy.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2009-03-04 17:21:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > moi klienci nigdy nie byli niezadowlenia z wyceny materiałów, ale może to
    > wynika z upustów jakie można dostać na materiałach instalacyjnych. Ja też
    > zresztą.
    >
    > Faktem jest ze w budowlance 15% to olbrzymi upust.

    E tam, jak narazie z instalacyjnych rzeczy jakos nie powalaja mnie ceny na
    Allegro. Jak dotad swoim klientom jestem w stanie sprzedac kabel elektryczny
    taniej z jakims zarobkiem niz najtanszy na Allegro. Odplyw liniowy kupilem
    taniej o blisko 100zl ACO niz na cytowanych aukcjach. Rozdzielacze, pexal,
    zadna sprawa. Wszystko zalezy od ukladow i znajomosci, nie wiem skad
    przekonanie, ze wykonawca napewno kupi taniej i jest mi w stanie sprzedac
    taniej przy okazji zarabiajac samemu. Upusty kupieckie sa w wiekszosci
    przypadkow wyzsze niz dla wykonawcow, a nic nie poradze na to, ze moge im
    sprzedac taniej niz sami kupuja. Z jakiej racji mam godzic sie na oferte
    wykonawcy? Krotko, wykonawca ma wykonac to priorytet, co do reszty mozemy
    sie dogadywac, ale dogadywac pozniej, bo przede wszystkim usluga i cena ma
    byc za usluge, chyba ze chce inaczej.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-03-04 17:36:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > bo np nie chce mieć przestojów na budowie albo mam swoje materiały, które
    > mam do zużycia, w duzej firmie ma sie często spore stany magazynowe z
    > poprzednich robót. Ewentualnie chcę mieć materiały o odpowiedzniej
    > jakości.

    Ciekawe kto za niego zaplacil.
    Mi np. oferuje sie kleje do parkietow i lakiery, bo zostalo z poprzednich
    robot. Ja sie pytam skoro zostalo, to kto za to zaplacil?? Pewnie wykonawca,
    bo inaczej nie mial by prawa go posiadac.:-))

    > Ponadto moim zasranym prawem jest zarobić na upustach, które dostaję jako

    Prawem nie obowiazkiem. Nie pamietam zebym wynajmowal hydraulika, zeby mial
    prawo zarabiac na upustach. Co mnie obchodza jego upusty, mnie interesuja
    moje i to moje swiete prawo. To sa dwie rozne rzeczy.

    > firma wykonawcza za to, że nią jestem i kupuję duże ilosci materiałów i
    > nie powienienem sprzedaać tych materiałów po cenie zakupu tylko po cenie
    > takiej po jakiej moze je kupić zwykły klient. To jest element działania
    > rynku. Każdy podmiot powinin mieć prawo do zarobku. Przestrzeganie tych
    > zasad też jest elementem etyki biznesowej.

    Nikt nie odbiera Ci prawa do zarabiania, po to wykonujesz usluge i po to
    jestes wynajety, chyba ze umowa mowi inaczej.

    > Uczciwi sprzedawcy nigdy nie sprzedadzą klientowo detaliczenemu materiału
    > po cenie dla firm, ba większość nawet nie poda ci takiej ceny jeśli nei
    > jesteś zananą i zarejestrowaną firmą

    To prawda i to bardzo dobra praktyka.

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2009-03-04 18:01:57
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nikt nie odbiera Ci prawa do zarabiania, po to wykonujesz usluge i po to
    > jestes wynajety, chyba ze umowa mowi inaczej.

    Przedstawie jak ja to widze. Kosztorys miał być taki abym mógł wybrac sama
    robociznę. W materiałach sprawdzałem wieksze zakupy bo szczerze mówiac nie
    bede biegał za pół wiadrem izolacji. Ale za drewno, bloczki czy stal nie
    bede przepłacał. Oczywiscie wykonawca moze sobie zazyczyc , ze ma miec
    wszystko dostarczone na czas na budowe a jak mu nie dowioze to dopłacam. ja
    za to wpisze, ze przed kazdym etapem mam miec wykaz niezbednych materialow.
    a rezerwa bedzie lezala w garazu. Umowy mozna sobie ustalac jak kto chce.
    wieksza firma pewnie bedzie miala w d... taka zabawe. Z drugiej strony jak
    widze chyba jest cienko na rynku bo ludziom naprawde zalezy na zleceniu.
    Wiec to ja stawiam warunki. Oczywiscie realne. Przeciez nie bede wymagal
    zeby na budowie wykonawca chodzil w czapeczce z pomponikiem wg mojego wzoru
    :-).
    Co do ceny zakupu materialow. Wydaje mi sie, ze mozna sie zgodzic na cene
    rynkowa + 2-4 procent. Tyle jestem gotowy dac. Oczywiscie pozostaje
    ustalenie ceny rynkowej. Ale to juz kwestia techniczna. jak wykonawca ma
    upusty to b.dobrze. ja mu tego nie żałuję.

  • 76. Data: 2009-03-04 18:38:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ustalenie ceny rynkowej. Ale to juz kwestia techniczna. jak wykonawca ma
    > upusty to b.dobrze. ja mu tego nie żałuję.

    Ja tez mu nie zaluje, ale jezeli od tego uzaleznia wykonanie roboty, to
    chyba cos tu jest nie tak. Upust to sprawa dodatkowa, nie standardowa.
    Jezeli jestes w stanie uzyskac dobre upusty sam to Twoja sprawa na co
    zechcesz sie zgodzic, wykonawca nie ma prawa Cie terroryzowac materialami,
    poza sytuacjami od ktorych uzaleznia sie gwarancje itp.
    Rozumiem, ze w Twoim przypadku dostaniesz fakture na wykonanie calosci plus
    7% VAT, w takiej sytuacji upusty Cie nie interesuja, bo wowczas na calosc
    patrzymy globalnie. Jezeli cena odpowiada to nie ma o czym w ogole
    dyskutowac, bo to sprawa wykonawcy zeby wyrobic sie w zaakceptowanej cenie.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2009-03-04 18:42:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 18:04:09 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > sluzy do noszenia granatow, a wykonawca do wykonywania. Wynajmuje faceta do
    > zrobienia czegos tam i tylko do tego. Co go obchodzi towar? (...)

    Owszem, ale my rozmawiamy o sytuacji kiedy zamawiasz usluge z materialem.
    Moj komentarz dotyczy tego, ze wg krisa to niedobrze jesli wykonawca
    dodatkowo zarabia na materiale, bo okazuje sie wtedy cwaniakiem i ogólnie,
    podłym zgniłym kapitalistą.

    --
    best regards,
    scream

  • 78. Data: 2009-03-04 18:48:31
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > calosc patrzymy globalnie. Jezeli cena odpowiada to nie ma o czym w ogole
    > dyskutowac, bo to sprawa wykonawcy zeby wyrobic sie w zaakceptowanej

    Jak oni ci się zaczną wyrabiać w cenie to pomurują z piasku i wody :-)
    Byłbym ostrożny co do materiałów wykonawcy.

  • 79. Data: 2009-03-04 18:49:43
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > Moj komentarz dotyczy tego, ze wg krisa to niedobrze jesli wykonawca
    > dodatkowo zarabia na materiale, bo okazuje sie wtedy cwaniakiem i ogólnie,

    Taka jest prawda.

  • 80. Data: 2009-03-04 19:11:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 19:49:43 +0100, kiki napisał(a):

    > Taka jest prawda.

    Uzasadnisz?:D

    --
    best regards,