    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kosztorys
    Date: Wed, 4 Mar 2009 18:36:11 +0100

    news:golvvp$euq$1@news.onet.pl...

    > bo np nie chce mieć przestojów na budowie albo mam swoje materiały, które
    > mam do zużycia, w duzej firmie ma sie często spore stany magazynowe z
    > poprzednich robót. Ewentualnie chcę mieć materiały o odpowiedzniej
    > jakości.

    Ciekawe kto za niego zaplacil.
    Mi np. oferuje sie kleje do parkietow i lakiery, bo zostalo z poprzednich
    robot. Ja sie pytam skoro zostalo, to kto za to zaplacil?? Pewnie wykonawca,
    bo inaczej nie mial by prawa go posiadac.:-))

    > Ponadto moim zasranym prawem jest zarobić na upustach, które dostaję jako

    Prawem nie obowiazkiem. Nie pamietam zebym wynajmowal hydraulika, zeby mial
    prawo zarabiac na upustach. Co mnie obchodza jego upusty, mnie interesuja
    moje i to moje swiete prawo. To sa dwie rozne rzeczy.

    > firma wykonawcza za to, że nią jestem i kupuję duże ilosci materiałów i
    > nie powienienem sprzedaać tych materiałów po cenie zakupu tylko po cenie
    > takiej po jakiej moze je kupić zwykły klient. To jest element działania
    > rynku. Każdy podmiot powinin mieć prawo do zarobku. Przestrzeganie tych
    > zasad też jest elementem etyki biznesowej.

    Nikt nie odbiera Ci prawa do zarabiania, po to wykonujesz usluge i po to
    jestes wynajety, chyba ze umowa mowi inaczej.

    > Uczciwi sprzedawcy nigdy nie sprzedadzą klientowo detaliczenemu materiału
    > po cenie dla firm, ba większość nawet nie poda ci takiej ceny jeśli nei
    > jesteś zananą i zarejestrowaną firmą

    To prawda i to bardzo dobra praktyka.

    Pozdro.. TK