  • 1. Data: 2015-12-23 13:49:36
    Temat: Kotwa chemiczna w praktyce
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Montuję sobie balustradę, o taką:
    http://allegro.pl/slupek-barierka-balustrada-nierdze
    wna-dab-zloty-i5856291319.html

    Montaż jest na pręty gwintowane+rozporowa końcówka mosiężna. Ale wykonawca doradził
    dodatkowo kotwę chemiczną.

    Kupiłem, czytam instrukcję a tam piszą żeby nie ruszać po czasie żelowania - 3
    minuty. No, mnie by pasowało wszystkie słupki na raz wkleić, poustawiać do linii, do
    pionu, poskręcać do kupy, i dopiero wtedy niech to się "zażeluje" i utwardzi.

    Dodatkowa trudność jest taka że jak się chce kleić na raty, to przy przerwie dłuższej
    niż 10min trzeba czubek-mieszadło wymieniać.

    Jakieś sugesie? Na razie barierka stoi złożona "na brudno", gwinty są tylko wsadzone
    w otwory, całość się trzyma na naprężeniach wynikających z krzywizn.

    A może olać ten kit i tylko dobrze zaklinować gwinty? A płycej w otworze tylko zwykły
    klej montażowy? Otwory są w żelbecie.

    --
    bajcik

  • 2. Data: 2015-12-23 14:37:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie nie boisz troche ubabrac to kup klej epoksydowy epidian 5 i utwardzacz zetke.
    Dosyp do zywicy cementu zeby papka zrobila sie nie rozplywajaca. Dolej utwardzacza w
    takim stosunku jaki jest na opakowaniu napisany. Strzykawki jednorazowki idealnie sie
    do odmierzania nadaja. Bedziesz mial okolo trzydziestu minut na ewentualne poprawki.
    Za opakowanie epidianu o pojemnosci 0,25l zaplacisz ok 20 zlotych.

  • 3. Data: 2015-12-23 14:52:20
    Temat: Re: Kotwa chemiczna w praktyce
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 23 grudnia 2015 14:37:22 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bedziesz mial okolo trzydziestu minut na ewentualne poprawki. Za opakowanie
    epidianu o pojemnosci 0,25l zaplacisz ok 20 zlotych.

    Dzięki. To powinno rozwiązać poblem.

    --
    bajcik