  • 1. Data: 2021-08-10 21:59:57
    Temat: LED 12V czy 230V?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W salonie bede instalował pasek led na listwie przysufitowej.
    Zwrocono mi uwage na spadki napicia na długich paskach a tu bedzie 36m.
    Czy w takim układzie lepiej zastosować ledy na 230V?
    Jakies minusy takiego rozwiazania?

    Czy paski ledowe wspolpracuja bez problemu ze sciemniaczami?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

  • 2. Data: 2021-08-11 07:55:49
    Temat: Re: LED 12V czy 230V?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 10 sierpnia 2021 o 15:00:03 UTC-5 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Jakies minusy takiego rozwiazania?
    >
    > Czy paski ledowe wspolpracuja bez problemu ze sciemniaczami?

    Mozesz czesciowo obejsc spadki napiecia stosujac krotsze odcinki paskow i podpinajac
    to pod osobne grubsze kable.
    No i pewnie da sie tym paskom podpiac zasilanie z obu stron paska (nie wiem tego na
    pewno).

  • 3. Data: 2021-08-11 10:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ptoki s...@g...com ...

> [...]
    > paskow i podpinajac to pod osobne grubsze kable. No i pewnie da
    > sie tym paskom podpiac zasilanie z obu stron paska (nie wiem tego

    Wiem, ale po wysłuchaniu opinii kilku osób o długich paskach led 12v -
    zastanawiam sie czy jest sens.
    Jakie sa minusy stosowania pasków na 230V?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 4. Data: 2021-08-11 19:40:31
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-08-11 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ptoki s...@g...com ...

    > Wiem, ale po wysłuchaniu opinii kilku osób o długich paskach led 12v -
    > zastanawiam sie czy jest sens.
    > Jakie sa minusy stosowania pasków na 230V?

    Jak już to 24V, mniejsze spadki napięcia i lepsze wykonanie. Co do 230 V
    najczęściej kiepskiej jakości i padają sekcje --> problemy :(
    Co do 24V mam z 1 strony zasilany pasek długości 9M przy mocy 21W/m ;)
    Fakt lekko widać (ale tylko dlatego że zakręca bo leci w prostokącie i
    styka się pkt. zasilania z końcowym niepodłączonym (może to podepnę
    będzie "legancko")

    Robak

  • 5. Data: 2021-08-11 20:11:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wiem, ale po wysłuchaniu opinii kilku osób o długich paskach led 12v -
    > zastanawiam sie czy jest sens.
    > Jakie sa minusy stosowania pasków na 230V?
    dłuższe odcinki - nie podzielisz tak jak chcesz
    zalane silikonem - nie oddaje ciepła, szybciej się zużywa
    w 12v możesz wybierać w diodach, w 230v - masz i ciesz się (co nie
    znaczy że grzebiąc w danych nie ustalisz jakikei masz diody)
    Pisałem wielokrotnie - zalecam więcej pasków - nieco niższe niapiecie -
    wydłużysz trwałość prawie w nieskończoność. przy 230v ciężko to będzie
    zrobić
    dwa tanie paski jeden ciepły jeden zimny, działające w parze, dają efekt
    (na oko) lepszy niż super hiper drogi pasek neutralny Ra90+
    Nie wiem jak ze sprawnością. obawiam się że ten parametr w tanich
    taśmach 230v może być "olany" przez producenta
    Podatność na skoki napięcia, uszkodzenia typu, wyłączasz mikser,
    wiertarkę co powoduje skok napięcia i błyskanie diodek. zasilacz sobie z
    tym poradzi - taśma 230 nie.

    Wady pasków 12v - wymagają zasilacza. holand poland sprzedawał zasilacze
    3.8A za 4zł.
    Jak pasek 12 v ma zajebistą moc, to wypada go zasilać w kilku miejscach,
    ale to przeczy zasadzie pracy na 90% mocy

    ToMasz