  • 21. Data: 2011-12-23 09:54:30
    Temat: Re: Lampki, weze i inne Mikolaje
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:60fcf9b1-9091-4344-9b90-b0c0b9f99e4d@p20g2000vb
    m.googlegroups.com...
    On 23 Gru, 09:34, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    >Mam wrazenie ze narzekasz dla samego narzekania. Albo poprostu za
    >bardzo liczysz na innych. Rusz tylek sprzed kompa i zrob cos sam zeby
    >te swieta byly "jak kiedys" ;)

    Nigdy nie bedzie. To nie kwestia zrob cos.

  • 22. Data: 2011-12-23 10:05:10
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-23 10:29, Kris pisze:
> [...]
    5g2000vbs.googlegroups.com...

    > Potwierdzam
    > Pstrągi leżą już w solance, dzisiaj wieczorem po południu będę je wędził
    > A od kilkunastu dni moczy się również szyneczka, i boczek- wędzenie
    > jutro od wczesnego rana.
    > Gotowym wyrobom mięsnopodobnym w te Święta dziękuje;))

    Witaj w klubie.
    Ja 2 miesiące temu postawiłem wędzarkę z beczki i też sam wędzę.
    Jutro od rana mam zaplanowane wędzenie wędlin (szynki, boczki, żeberka).
    Byle tylko nie padało :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 23. Data: 2011-12-23 10:32:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Ja 2 miesiące temu postawiłem wędzarkę z beczki i też sam wędzę.
    >Jutro od rana mam zaplanowane wędzenie wędlin (szynki, boczki, żeberka).

    Też na razie w podobnej "wędzarni" wędze ale już od jakiegoś czasu
    przymierzam się do budowy grila- wędzarni na tarasie(mam tam dostępny wolny
    kanał w kominie więc nie będzie problemu z dymem) materiały już w końcu
    kupione i jak tylko pogoda pozwoli to ruszam z murowaniem. Bedzie to grill,
    połączony z wędzarnią, wybudowany z klinkieru. projekt już zrobiłem, w
    głowie też zaplanowane szczegóły techniczne
    Przy okazji polecam Google sketchup do projektowania.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 24. Data: 2011-12-23 10:39:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 11:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Te na razie w podobnej "w dzarni" w dze ale ju od jakiego czasu
    > przymierzam si do budowy grila- w dzarni na tarasie(mam tam dost pny wolny
    > kana w kominie wi c nie b dzie problemu z dymem) materia y ju  w ko cu
    > kupione i jak tylko pogoda pozwoli to ruszam z murowaniem. Bedzie to grill,
    > po czony z w dzarni , wybudowany z klinkieru. projekt ju zrobi em, w
    > g owie te zaplanowane szczeg y techniczne
    > Przy okazji polecam Google sketchup do projektowania.

    Moj tesc ma wlasnie taki grill z wedzarnikiem - murowany z cegly - ale
    zwyklej czerwonej (przedwojennej jeszcze:-) Ogien sklada sie metr od
    wedzarnika, dym wpada do kanalu metrowa betonowa rura (chyba fi30) no
    i wypada wymurowanym dosc niskim kominem (~2m calosc moze ma) w ktorym
    sobie wisza mieska do wedzenia ;) W zeszlym roku scielismy grusze, a w
    tym roku po duzych deszczach przewrocila sie ogromna stara jablon -
    bedzie z niej mnostwo drewna do wedzenia :-) Szkoda jej tylko bo rosly
    na niej pyszne papierowki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-12-23 11:49:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]
    >wedzarnika, dym wpada do kanalu metrowa betonowa rura (chyba fi30) no
    >i wypada wymurowanym dosc niskim kominem (~2m calosc moze ma) w ktorym

    Właśnie cos w tym stylu będe budował
    http://www.voila.pl/027/707n0/index.php?get=1&f=1
    http://www.voila.pl/027/707n0/

    Musze jeszcze jakieś fajne drzwiczki od pieca poszukać do paleniska na dole

    Ja najczęściej wędzę ryby prawie co dwa tygodnie- najczęściej pstrągi po 4-5
    sztuk,. Z rybami szybko idzie bo 3 godziny moczysz, ze 3-4 godziny suszysz i
    ok 4 godz. wędzenia. Polecam

    >W zeszlym roku scielismy grusze, a w
    >tym roku po duzych deszczach przewrocila sie ogromna stara jablon -
    >bedzie z niej mnostwo drewna do wedzenia :-) Szkoda jej tylko bo rosly
    >na niej pyszne papierowki :)

    Też systematycznie u Babci wycinam stare owocówki. Na razie poszła jabłoń i
    na jakiś czas starczy

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 26. Data: 2011-12-23 12:10:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Musze jeszcze jakieś fajne drzwiczki od pieca poszukać do paleniska na
    > dole

    U nas w sklepach spółdzielni ogrodniczo-rolniczej RHSP można kupić takie
    różne drzwiczki w różnych rozmiarach.
    Kiedyś się przymierzałem do zrobienia wędzarni w ogrodzie i już się za
    materiałami rozglądałem ale priorytety się zmieniły.
    Moja mama wędzi w takiej wędzarni i wyroby smakują pysznie.

    Marek

  • 27. Data: 2011-12-23 12:27:05
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-23 12:49, Kris pisze:
> [...]
    > http://www.voila.pl/027/707n0/
    >
    > Musze jeszcze jakieś fajne drzwiczki od pieca poszukać do paleniska na dole

    Na allegro jest tego multum. Niektóre w cenie złomu.
    Pozdry,
    MW

  • 28. Data: 2011-12-23 23:14:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 12:49, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Właśnie cos w tym stylu będe budowałhttp://www.voila.pl/027/707n0/index.php?get=1
    &f=1http://www.voila.pl/027/707n0/

    Jakbym widzial jego wedzarnik;) Tylko on ma palenisko zdecydowanie
    bardziej oddalone od calej konstrukcji - w ziemi jest zakopana
    betonowa rura (nie wiem czy nie dwie nawet) i sam ogien sklada sie
    jakby z boku calej tej misternej konstrukcji. Tak ze w komin wpada
    tylko dymek a wiekszosc ciepla rozprasza sie w powietrzu :) Aha - rura
    idzie z lekkim spadkiem w kierunku paleniska. Tam akurat tak teren
    jest uksztaltowany, rura w calosci w ziemi i wystaje tylko dziura z
    boku jakby ;)

    > Ja najczęściej wędzę ryby prawie co dwa tygodnie- najczęściej pstrągi po 4-5
    > sztuk,. Z rybami szybko idzie bo 3 godziny moczysz, ze 3-4 godziny suszysz i
    > ok 4 godz. wędzenia. Polecam

    Ja sie na wedzeniu kompletnie nie znam. Ale tez planuje murowany grill
    wiec pewnie zrobie sobie tez wedzarnik - naucze sie wedzic, bo
    kosztujac tych specjalow - zdecydowanie warto :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-12-24 12:52:10
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 08:42:37 +0100, 4CX250 napisał(a):

    Witam,

    > Najlepiej przygotować sobie pod to jakieś wkręty albo gwożdzie w podsiubitce

    ja bym wkręcił takie zaokrąglone haczyki, lekko je kombinerkami rozgiąć
    jeszcze, aby się kabelek dało zaczepić i może być na lata.

    > Ja nie wieszam. Osobiście nie lubię robić choinki z domu. Ale to moje
    > zdanie.

    I moje (choć jeszcze nie mam domu, to też średnio mi się to podoba).
    Jeszcze przyozdobić np. rosnącego przed domem świerka tylko światełkami to
    może fajnie wyglądać. Więcej raczej też nie dla mnie.

    scruffty

  • 30. Data: 2011-12-24 19:10:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > prezentową i szałem zakupowym który obecni zaćmiewa to o co w tym
    > wszystkim chodzi. Owszem szał był ale innej naturym, gdzie człowiek
    > wystawał od 2:00 w nocy pod masarnią aby kupić szynkę do gotowania.
    > Ale co to była za szynka.....A dzisiaj, plastik, tandeta,
    > świecidełka, ..ujowe jedzenie faszerowane wypełniaczami i
    > zagęstnikami. No i TV oferująca od lat te same filmy jak "Kewin sam w
    > domu".
    > Walczę z tym od lat ale widzę że to walka z wiatrakami. Dorośli a
    > nawet dzieci naćpani są tymi "złymi" obyczajami już w szkole. W domu

    marudzisz i tyle...

    za komuny święta to byłą okazja aby sie obeżreć do syta.