  • 1. Data: 2012-06-17 21:18:35
    Temat: Lato i ciepłe grzejniki
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    Witam.

    Od niedawna jestem właścicielem domu z ogrzewaniem gazowym (piec
    Viessmann w piwnicy, żeliwne grzejniki).

    Ze zdziwieniem zauważyłem ostatnio, że mino, iż jest lato i piec od
    dawna przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy
    grzejniki są ciepłe - czy to tak ma być, że piec się załącza?
    Jaka jest tego przyczyna?

    Paweł

  • 2. Data: 2012-06-17 21:47:58
    Temat: Re: Lato i ciepłe grzejniki
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 21:18:35 +0200, Paweł Muszyński napisał(a):

    > Ze zdziwieniem zauważyłem ostatnio, że mino, iż jest lato i piec od
    > dawna przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy
    > grzejniki są ciepłe - czy to tak ma być, że piec się załącza?

    "Opinię dodano: 29.10.2010
    Nie polecam tego pieca,u mnie to juz kolejna awaria, zawór trójdrozny w
    lato uruchamiał wraz z ciepłą wodą grzejniki, potem nie odpalał się , teraz
    zapala sie i gasnie praw
    http://cokupic.pl/produkt/Viessmann-Vitopend-100-Wh1
    XL

  • 3. Data: 2012-06-18 06:51:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > Nie polecam tego pieca,u mnie to juz kolejna awaria, zawór trójdrozny
    > w lato uruchamiał wraz z ciepłą wodą grzejniki, potem nie odpalał się

    też mam jak najgorszą opinię o kotłach viessman.

  • 4. Data: 2012-06-18 11:43:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 06:51:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > też mam jak najgorszą opinię o kotłach viessman.

    To owszem, tyle że w moim poście było zacytowane wyjaśnienie problemu
    Wątkodawcy.
    --
    XL

  • 5. Data: 2012-06-19 19:57:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Nie polecam tego pieca,u mnie to juz kolejna awaria, zawór trójdrozny w
    > lato uruchamiał wraz z ciepłą wodą grzejniki, potem nie odpalał się ,
> [...]

    Jasnowidz? :-)
    Skąd wiesz, że autor ma Vitopend 100?

  • 6. Data: 2012-06-19 20:01:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:jrlai9$h5m$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy grzejniki są
    > ciepłe - czy to tak ma być, że piec się załącza?

    Nie to żebym się czepiał, ale chyba masz kocioł gazowy a nie piec.
    W piecu to można sobie np. chleb upiec. :-)
    A w wodę grzeje się w kotle.
    Nie wiem jaki masz ten kocioł, bo nie podałeś modelu, ale zapewne zawiesił
    się zawór trójdrogowy, normalna sprawa jak masz nieuzdatnioną (tylko
    wodociągową) wodę w obiegu CO. Trzeba rozebrać zawór i wyczyścić i będzie
    jak nowy. :-)

  • 7. Data: 2012-06-19 20:03:02
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > przestawiony na tryb podgrzewania tylko CWU to są dni, kiedy grzejniki są

    Jak masz dobrze zrobioną instalację CO to pewnie masz zawory na obieg CO,
    zakręć je po prostu i nie będzie grzało Ci grzejników. Jak naprawisz zawór
    trójdrogowy to możesz odkręcić zawory na obiegu CO.

  • 8. Data: 2012-06-19 23:42:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2012 19:57:28 +0200, nom napisał(a):

    > Jasnowidz? :-)
    > Skąd wiesz, że autor ma Vitopend 100?

    Czy trzeba być jasnowidzem, żeby wiedzieć, że ZAWÓR TRÓJDZIELNY ma na
    pewno?
    :->
    --
    XL