  • 1. Data: 2011-01-11 14:54:20
    Temat: Listwy podlogowe przy balkonie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Brzmi enigmatycznie ale jestem ciekaw jak sobie niektorzy z was
    poradzili z czyms takim:
    jest wyjscie na balkon, wneka w murze w ktorej sa drzwi jest niewiele
    szersza od szerokosci oscieznic. Przy otwartych drzwiach praktycznie
    nie ma szans na wstawienie listew podlogowych. Mur ma szerokosc ok.20
    cm.
    Czy to mozna jakos wykonczyc?

    KADAR

  • 2. Data: 2011-01-11 16:42:17
    Temat: Re: Listwy podlogowe przy balkonie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > szersza od szerokosci oscieznic. Przy otwartych drzwiach praktycznie
    > nie ma szans na wstawienie listew podlogowych. Mur ma szerokosc ok.20

    U siebie w obecnym mieszkaniu te miejsca wykanczalem drewnianym
    cwiercwalkiem na tyle malej srednicy, zeby sie zmiescil pod krawedzia drzwi.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-11 20:25:13
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > U siebie w obecnym mieszkaniu te miejsca wykanczalem drewnianym
    > cwiercwalkiem na tyle malej srednicy, zeby sie zmiescil pod krawedzia drzwi.
    >
    > J.

    Tez o tym myslalem. W jednym z mieszkan widzialem cos w rodzaju
    schodka na wysokosc ciut mniejsza od szpary pomiedzy drzwiami a
    podloga a na szeroksc sciany.
    Ktos moze ma jakies inne rozwiazanie?

    KADAR

  • 4. Data: 2011-01-11 20:41:02
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-11 15:54, Kadar pisze:
> [...]
    > szersza od szerokosci oscieznic. Przy otwartych drzwiach praktycznie
    > nie ma szans na wstawienie listew podlogowych. Mur ma szerokosc ok.20

    Ćwierćwałek (co już padło tutaj) lub pasek terakoty przy samym wyjściu
    (zwłaszcza, jak jest kiepsko ocieplone i jest mostek przy oknie).

    M.

  • 5. Data: 2011-01-12 12:47:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-01-2011 o 21:25:13 Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Tez o tym myslalem. W jednym z mieszkan widzialem cos w rodzaju
    > schodka na wysokosc ciut mniejsza od szpary pomiedzy drzwiami a
    > podloga a na szeroksc sciany.
    > Ktos moze ma jakies inne rozwiazanie?

    Miałem ten sam probloem, drzwi balkonowe pod które normalna listwa
    przypodłogowa się nie mieści, z boku na szpaletach ją dałem bo mogłem
    a pod same drzwi poszukałem drewnianego niższego profilu i dociołem
    go na wcisk, z tyłu klej na gorąco i szybki docisk, mam tak dwoje drzwi
    zrobione,
    trzyma ok i lepiej wyglada niz ćwierćwałek.
    A jeszcze ostatnio widziałem u kogoś listwę przypodłogową ale odwrotnie
    przyklejoną pod drzwiami, trochę głupio to wyglądało :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-01-12 13:19:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Sty, 13:47, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > trzyma ok i lepiej wyglada niz ćwierćwałek.
    > A jeszcze ostatnio widziałem u kogoś listwę przypodłogową ale odwrotnie
    > przyklejoną pod drzwiami, trochę głupio to wyglądało :)

    To może jeszcze jeden patent, zrealizowany u teściowej, która dolną
    krawędź drzwi balkonowych ma nad podłogą może z centymetr, więc nie
    wchodziło tam nic, żaden ćwierćwałek, żadna niska listwa. Zakończyłem
    to aluminiową listwą progową, znalazłszy taką, która jedną krawędź
    miała podwiedziną do góry. O ile normalna listwa z tych, o których
    mówię ma przekrój w kształcie nawiasu "(", tak ta, która tam
    zastosowałem, to coś takiego: `---, albo ~, może ten znaczek
    czytelniejszy będzie, w kazdym razie z jednej strony, odpodłogowej
    płynnym łukiem schodiz do poziomu gleby, a od strony balkonu jest
    podgięta do góry i tą góra przylega do framugi. Listwa była zdaje się
    opisana jako "przyschodowa".

    J.

  • 7. Data: 2011-01-12 13:59:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    jako "przyschodowa".

    > J.

    A jak boki wykonczyles?

    KADAR

  • 8. Data: 2011-01-12 14:13:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Sty, 14:59, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > A jak boki wykonczyles?

    Wcale. To blok "wielka płyta", framuga balkonu jest względem
    wewnętrznej strony ściany cofnięta o kilka centymetrów raptem, więc
    listwy przypodłogowe zakończyłem równo z narożnikiem ściany z każdej
    strony, a między "bokami" ściany, w świetle otworu jest już ta listwa
    przyschodowa. Ona ma taką szerokość, że akurat dość ładnie maskuje
    szczeliny dylatacyjne między ścianą a wchodzącym tam panelem, zostały
    widoczne jakieś naprawdę niewielkie szparki w narożnikach, te
    wypełniłem taką półelastyczną (akrylową bodajże) szpachlą
    drewnopodobną w kolorze panela.

  • 9. Data: 2011-01-12 19:33:24
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > widoczne jakieś naprawdę niewielkie szparki w narożnikach, te
    > wypełniłem taką półelastyczną (akrylową bodajże) szpachlą

    To masz szczescie, bo ja mam tak osadzone, ze cala grubosc sciany ok.
    15cm zostaje do wykonczenia. No i problem co z tym zrobic.

    KADAR