  • 1. Data: 2011-01-11 11:20:30
    Temat: Jak wysoko murować ściany działowe
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dzisiaj wysyp moich postów, proszę o cierpliwość dla moich prostych pytań
    :)
    Jak wspominałem wcześniej ekipa dzisiaj rzuciła się na ścianki działowe.
    Chcą je murować powyżej krokwii.. tak ma być czy tak nie ma być? Krokwie
    o przekroju 18x8. Nie wiem czy ocieplenie daje się tylko pomiędzy
    krokwiami czy przeciąga się je (jeśli nie pierwszą to jakąś kolejną
    warstę) pod krokwiami?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-01-11 11:22:35
    Temat: Re: Jak wysoko murować ściany działowe
    Od: "adi" <a...@g...com>

    ścianki możesz murować na równo z dolną linią krokwi ocieplenie jedno dajesz
    między krokwie a drugie w poprzeg między stelaż od regipsów

  • 3. Data: 2011-01-11 11:28:59
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-01-11 12:20, Shaman pisze:
> [...]
    > o przekroju 18x8. Nie wiem czy ocieplenie daje się tylko pomiędzy
    > krokwiami czy przeciąga się je (jeśli nie pierwszą to jakąś kolejną

    Ja później... obcinałem do dolnej płaszczyzny krokwi. Nie pozwól murować
    wyżej.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-01-11 13:31:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-11 12:28, RudeBoy pisze:

    > Ja później... obcinałem do dolnej płaszczyzny krokwi. Nie pozwól murować
    > wyżej.

    Również musiałem odciąć kilka ścianek, kilka zrobili ok inne nie - jak
    im się chciało,

    Za to zwróć uwagę na te działówki by ci nie dotykały krokwi lub jętek.
    Dach będzie pracował, same krokwie i jętki będą jeszcze dosychać i mogą
    Ci potem pękać ściany - u mnie niestety - kilka pęknięć mam.
    Najlepiej na wszystkie ściany działowe wylać wieniec.
    U mnie wieniec jest tylko na kilku ścianach (na krzyż) z tymi ścianami
    nie mam problemu, inne w zasadzie są ok, a jedna się "trzęsie".

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-01-11 14:25:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote in message

    > pod krokwiami?
    >
    > Ja później... obcinałem do dolnej płaszczyzny krokwi. Nie pozwól murować
    > wyżej.

    Zdecydowanie. Ja stoję na stanowisku, ze trzeba wyznaczyć płaszczyzny
    skosów, dodać do tego 5cm i tam ma sie kończyć ściana działowa.
    Jeżeli to porotherm to od góry musisz szczelnie zakleić pory na linii
    cięcia. np przyklej od góry styropian do płaszczyzny krokwii albo wełnę
    elewacyjną i oklej to siatką zatopioną w kleju.
    Dobrze aby działówki kończyły się możliwie szybko i reszta była wypchana
    wełną.
    pamietaj o uszczelnieniu porothermu od góry, bo zacznie ci wiać z gniazdek
    i te ściany działowe bedą lodowate.
    Bie dosyć, że ciepło bedzie odbierane poprzez przewodzenie to jeszcze zrobi
    sie w nich przeciąg.

  • 6. Data: 2011-01-11 14:30:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    > ścianki możesz murować na równo z dolną linią krokwi ocieplenie jedno
    > dajesz między krokwie a drugie w poprzeg między stelaż od regipsów

    Powinno się dać 3 warstwy wełny.

    1. Miedzy krokwie
    2. Na krokwie poziomo
    3. kilka centymetrów między sam stelaż czyli co 50 cm poziomo.

    Jak naprawiam skosy to daję tą warstwę kontaktową tak ze 3 cm rozwarstwiając
    wełnę i mocuję ją taśmą do paczek żeby nie opadła.

    Na to folia paroizolacyjna. pamiętaj, że to wypchanie jest konieczne. Płyt
    nie może podwiewać powietrze. Ja to nazywam warstwa kontaktowa.
    Pamietaj, że prawie każdy partacz nie wsadzi także wełny w same profile.

  • 7. Data: 2011-01-11 14:38:51
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 15:25:26 kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    > gniazdek i te ściany działowe bedą lodowate.
    > Bie dosyć, że ciepło bedzie odbierane poprzez przewodzenie to jeszcze

    no teraz to już przegiąłeś - jak niby ma wiać z działówek skoro są
    posadowione na nadbetonie stropu?!

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-01-11 14:54:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >no teraz to już przegiąłeś - jak niby ma wiać z działówek skoro są
    >posadowione na nadbetonie stropu?!

    od góry wlot poprzez wełne a wylot z gniazdek?

    b.

  • 9. Data: 2011-01-11 14:56:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vo5ey1te4limig@sioux...

    >no teraz to już przegiąłeś - jak niby ma wiać z działówek skoro są
    >posadowione na nadbetonie stropu?!

    To nie uszczelniaj. Nie zapomnij przeczytać tego postu po wprowadzeniu się,
    jak już będą tam gniazda, wyłączniki, otwory na wieszaki itp ... :-)

  • 10. Data: 2011-01-11 14:58:25
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 15:54:22 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >

    > od góry wlot poprzez wełne a wylot z gniazdek?

    :) <zawstydzony>

    --
    PZDR
    Shaman