  • 1. Data: 2011-09-29 07:20:43
    Temat: Łóżko w szafie
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Witam
    Troche off topic ale może ktoś wie.
    Mam małe mieszkanie a rodzina mi się powiekszy niedługo.
    I wymyśliłem że zrobie łóżko chowane w szafie (pionowo).
    Znalazłem cos na internecie, tylko troche drogo wychodzi jak dla mnie.
    Tak naprawde mam problem z mechanizmem podnoszącym łóżko do góry. Ma
    ktoś pomysł jak to rozwiązać?

  • 2. Data: 2011-09-29 08:30:10
    Temat: Re: Łóżko w szafie
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik tall_30 napisał:
    > Ma
    > ktoś pomysł jak to rozwiązać?

    Kiedyś - w dawnych czasach - był taki mebelek, nazywało się to 'pisarczyk'.
    Coś w rodzaju kredensu z półeczkami i dwoma niewielkimi szafkami u góry,
    a u dołu zwyczajne łóżko jednoosobowe składane do szafy. Jak toto było
    złożone, to można było z tego jeszcze wyciągnąć dwa stoliki.

    Kumpel mieszkał w bloku i miał pokoik 2x3 m. Sprawdzało się, bo jak się
    wszystko poskładało, to głębokość urządzenia nie przekraczała może 40 cm.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-29 08:48:00
    Od: mk <d...@t...pl>

    Może nie na sztorc tylko chowane bokiem czyli szafkotapczan, półkotapczan?
    Pdr. M

  • 4. Data: 2011-09-29 09:06:49
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał
    > I wymyśliłem że zrobie łóżko chowane w szafie (pionowo).

    A duże to łóżko? Ciężkie?
    Ja miałem kiedyś w swoim pokoju "makietę" kolejki elektrycznej na jednym
    dużym kawałku sklejki. Sklejka dość gruba, używana chyba w tamtych czasach
    przy wylewaniu stropów.
    Krótko mówiąc:
    - wspornik, dwie nogi przykręcone do podłogi, dwie do ściany,
    - do tego wspornika przykręcona płyta, i nie jestem pewewien ale chyba miała
    rozkładane podpórki (jak się opuszczało płytę, to te nóżki same się
    "otwierały" ale też nikt się na tej makiecie nie kładł na 8 godzin).
    - haczyk (albo 2) utrzymujący płytę równolegle do ściany kiedy była
    podniesiona no i po to aby nie spadła na łeb,
    Pytanie więc właściwie tylko o ciężar i osobę, która miałaby to codziennie
    opuszczać i podnosić. Samą konstrukcję można by pewnie jakoś obudować.
    Spodnią stronę łóżka można wykorzystać jakoś dekoracyjnie - plakaty idoli,
    etc. ;)

    Albo wspomniany już regał z chowanym materacem. Do tego też trochę siły
    potrzeba i nie wiem czy takie meble jeszcze są w ogóle projektowane, bo
    przecież nie buduje się już mieszkań o powierzchni całkowitej np. 16 m2.

    Właściwie to w przypadku jakiejś prostej konstrukcji, to należałoby mówić o
    materacu do spania a nie łóżku.
    A na pl.rec.dom nie mają żadnych pomysłów?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-09-29 10:08:10
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik tall_30 napisał:
> [...]
    > Znalazłem cos na internecie, tylko troche drogo wychodzi jak dla mnie.
    > Tak naprawde mam problem z mechanizmem podnoszącym łóżko do góry. Ma
    Studiują wnikliwie wiele zachodnich komedii, dochodzę do wniosku, że
    żaden mechanizm nie będzie dobry i zawsze w najmniej odpowiednim
    momencie łóżko się złoży.

    pozdrawiam
    rafał

  • 6. Data: 2011-09-29 19:12:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2011 10:30, Robert G pisze:

> [...]
    > a u dołu zwyczajne łóżko jednoosobowe składane do szafy. Jak toto było
    > złożone, to można było z tego jeszcze wyciągnąć dwa stoliki.

    Oooo, znam to! Całe dzieciństwo na czymś takim spałem :)

    > Kumpel mieszkał w bloku i miał pokoik 2x3 m. Sprawdzało się, bo jak się

    Heh, to też brzmi znajomo :)

    > wszystko poskładało, to głębokość urządzenia nie przekraczała może 40 cm.

    Coś koło tego.

  • 7. Data: 2011-09-30 06:45:55
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 września 2011, 09:20:43 UTC+2 użytkownik tall_30 napisał:
    > [...]
    > Mam małe mieszkanie a rodzina mi się powiekszy niedługo.

    Pewnie mamusia się wprowadza;p

    > I wymyśliłem że zrobie łóżko chowane w szafie (pionowo).

    Mój siostrzeniec sobie takie obstalował. I, mimo, że chłop wyrośnięty, to parę razy
    to łóżko by go przygniotło. Chyba bezpieczniejszym rozwiązaniem jest łóżko łamane.
    Ale wadą jego jest potrzeba pojemnika na pościel.

    > Znalazłem cos na internecie, tylko troche drogo wychodzi jak dla mnie.
    > Tak naprawde mam problem z mechanizmem podnoszącym łóżko do góry. Ma
    > ktoś pomysł jak to rozwiązać?

    Kupić?
    http://www.wallbed.com/

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 8. Data: 2011-09-30 12:25:56
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    On 30 Wrz, 08:45, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
    to łóżko by go przygniotło. Chyba bezpieczniejszym rozwiązaniem jest łóżko łamane.
    Ale wadą jego jest potrzeba pojemnika na pościel.

    Dzieki bardzo!!!

    Dla szukających kiedys tam :
    Łóżko takie nazywa sie maurphy bed Zestaw zrób to sam kosztuje w
    Polsce 850 zł. (W USA za to mam gotowe)
    Ale i tak dla mnie odjazdem jest coś takiegio

    http://www.arch-aniol.pl/meble/lift-bed/

  • 9. Data: 2011-10-05 19:28:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robert G napisał:

> [...]
    >
    > Kumpel mieszkał w bloku i miał pokoik 2x3 m. Sprawdzało się, bo jak się
    > wszystko poskładało, to głębokość urządzenia nie przekraczała może 40 cm.

    Inaczej półkotapczan. A to czego inicjtor wątku potrzebuje to
    szafotapczan - mechanika taka sama tylko ciut mocniejsza (półkotapczan
    wychyla łóżko krótszym bokiem czyli ma mniejsze momenty sił,
    szafotapczan dłuższym - przy tej samej masie łóżka ma większe momenty
    sił - czyli mechanizm musi być albo większy (trzymać na większych
    rozstawach osi) albo mocniejszy - rozstawy jak w półkotapczanie ale
    węzły mocowania i węzły łożyskowania mocniejsze.

    Generalnie znany od wieków zawias pantografowy o stosownej geometrii i
    wytrzymałości wspomożony sprężynami odciążającymi.

    --
    Darek