  • 1. Data: 2011-07-24 20:33:59
    Temat: Meble kuchenne - samoróbka.
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??

    gdzie kupić wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??

    Pozdraiwam
    Marcin W.

  • 2. Data: 2011-07-24 21:17:46
    Temat: Re: Meble kuchenne - samoróbka.
    Od: JanuszWo <j...@g...pl>

    Marcin Wajnert wrote:

    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??

    Ja do kuchni w bloku sam zaprojektowałem i zrobiłem meble do kuchni. To
    oznacza, że długo chodziłem po sklepach, oglądałem różne rozwiązania,
    następnie zrobiłem precyzyjny rysunek na papierze milimetrowym. Z
    wypisanymi rozmiarami poszedłem do stolarni, gdzie znalazłem
    odpowiadającym mi fornir. Złożyłem zamówienie. Z wymiarami, z podanymi
    rodzajami oklein. Potem skręcanie tego konfirmatami. Wyszło to ok. 30
    do 50% taniej niż zlecenie firmie. No, i nie miałem do nikogo żalu za
    niedoróbki. Ważne - drzwiczki zrobiłem z tej samej płyty co całe meble.
    Wszystko wygląda dość profesjonalnie, a najważniejsze - jestem
    zadowolony.
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz na oxigen dwuatomowy

  • 3. Data: 2011-07-25 06:16:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??
    >
    > gdzie kupić wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??

    co prawda nie do kuchni a do pokojów. Są firmy sprzedające płyty meblowe - dotną ci
    je na wymiar co do 1mm i dadzą okleinę na to. Fronty meblowe z tego samego albo te
    "tłoczone" zamawia sie osobno.
    W sklepach dla meblarzy kupisz pozostałe akcesoria.

    Tylko uwaga: projekt trzeba mieć idealnie rozrysowany i uwzglednić w nim grubości
    okleiny.

    b.

  • 4. Data: 2011-07-25 07:03:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??
    >
    > gdzie kupić wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??

    Kuchennych nie robiłem. Zrobiłem za to samemu biurko, dwa stoły i szafke. W
    firmach gdzie sprzedaja płyty meblowe dotną Tobie idealnie płyte, okleja ja
    Ty tylko w domu skrecasz. Wychodzi sporo taniej jak gotowy produkt. Np stół
    jaki ja zrobiłem wyszedł mnie ok 350-400zł. Dokładnie taki sam w sklepie
    1500zł.
    Meble kuchenne do mojej kuchni w salonach wychodziły ok 12tys. W lokalnych
    stolarniach na tzw "zamówienie" liczyli ok 6-8tys. Dogadałem się jednak
    prywatnie z pracownikiem jedenj ze stolarni i zrobił mi w ramach "fuchy"
    dokładnie takie samem meble za ok 3500zł. W tym materiał ok 2000zł +
    robocizna 1500zł. Płyty i blaty rozrysował, docieciecie i oklejenie
    zleciliśmy w firmie handlującej płytami, montaz u mnie w domu.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-07-25 07:47:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 22:33, Marcin Wajnert pisze:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??
    >
    > gdzie kupić wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??

    Coo? Chcesz sam robić meble?

    Bez dyplomu zawodowego stolarza i wieloletniej praktyki?

    Wiesz, jakie to może być niebezpieczne? Zrobisz coś źle i ci potem jakaś
    wisząca szafka na głowę spadnie!

    Czy ty w ogóle wiesz, jak policzyć obciążeni ściany i samych mebli?

    Znasz obowiązujące normy?

    .
    .
    .
    .
    .

    ;->

    BP,NMSP ;)

    Oczywiście się nabijam - nie z ciebie, tylko tych rejtanów robienia
    wszystkiego wyłącznie przez zawodowców ;->

  • 6. Data: 2011-07-25 08:13:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-07-24 22:33, Marcin Wajnert pisze:
    > Czy kto? z szanownych grupowiczów robi? sam meble kuchenne ??
    Robił. Kwestia czego oczekujesz w dziedzinie estetyki, co umiesz i jaki
    masz warsztat narzędziowy. (sam tłoczonych frontów na wymiar nie
    wyprodukujesz, a do kuchni oklejanie brzegów płyty żelazkiem ... może
    nie być zbyt trwałe)

    > gdzie kupiae wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??
    W marketach budowlanych (drogo) lub w sklepach "akcesoria do mebli" -
    przeważnie tanio, lub na allegro?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-07-25 08:28:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Robił. Kwestia czego oczekujesz w dziedzinie estetyki, co umiesz i jaki
    > masz warsztat narzędziowy. (sam tłoczonych frontów na wymiar nie
    > wyprodukujesz,

    Ale zamówisz je/kupisz bez problemu w lokalnej hurtowni

    > a do kuchni oklejanie brzegów płyty żelazkiem ... może nie być zbyt
    > trwałe)
    U nas w hurtowni z płytami meblowymi liczą sobie ok 1zł za metr oklejenia
    okleina+ koszt okleiny. Nie warto więc samemu żelazkiem sie bawić

    > W marketach budowlanych (drogo) lub w sklepach "akcesoria do mebli" -
    > przeważnie tanio, lub na allegro?

    To fakt- w marketach okucuia itp sa sporo droższe jak w lokalnych sklepach z
    akcesoriami.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-07-25 08:56:03
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 24, 10:33 pm, "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów robił sam meble kuchenne ??
    >
    > gdzie kupić wszelkie okucia, prowadnice do szuflad itp ??
    >
    > Pozdraiwam
    > Marcin W.

    Tak jak BartekK napisal.
    Dodam jeszcze ze warto wejsc na e-manta.eu/forum i poczytac co pisza
    fachowcy.
    Zrobienie mebli jest relatywnie proste.
    Czesci mozna kupic bez problemu, czy na allegro czy w sklepach czy
    wrecz u przedstawicieli.

  • 9. Data: 2011-07-25 09:05:08
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ba...:-)))))).
    I jeszcze te niezgodne z prawem podłączenie oświetlenia szafek (bez
    uprawnień, kursu SEP i certyfikatu).
    Tragedia.
    A żeby to robić trzeba przecież się latami nosić torbę za elektrykiem,
    latami nosić torbę za stolarzem, latami nosić torbę za hydraulikiem, latami
    nosić torbę za gipsiarzem, latami nosić torbę za...
    Generalnie latami nosić torbę.

    ;-).

  • 10. Data: 2011-07-25 09:38:36
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
> [...]
    > latami nosić torbę za stolarzem, latami nosić torbę za hydraulikiem, latami
    > nosić torbę za gipsiarzem, latami nosić torbę za...

    Czyli zasadniczo kobiety się nie nadają, zaś już kilkuletni chłopiec
    może :).

    pozdrawiam
    rafał