  • 1. Data: 2013-06-29 15:16:17
    Temat: Mocowanie płyty granitowej pod kominek...
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam ,
    zabrałem się za zrobienie kominka ( rekreacyjnego ) i na samym początku
    mam pytanie odnośnie mocowania płyty granitowej na której będzie stał
    kominek...

    Na początek :
    wkład Uniflam 700
    czopuch docelowo ( puki co ) regipsy + firerock
    cokół z cegieł klinkierowych
    Dolot powietrza z zewnątrz rurą fi120
    ceramika w komienie fi200 ( niestety kąt prosty bo budowlańcy nie wpadli
    na to żeby podpowiedzieć że powinien być 45 )

    Sytuacja wygląda tak:
    http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachment
    id=197754&d=1372346827

    Dzisiaj pojezdziłem po kamieniarzach i troche bardziej otworzyły mi sie
    oczy jak sie dowiedziałem ile kosztuje kamień, zwykły standard 450 za
    metr taki co mi wpadł w oko 600 ( podobno promocja bo końcówka ) a mi
    potrzeba 120/120 cm ( oczywiście co wycięte to odpad na koszt
    kupującego) ale to tak informacyjnie jak by ktoś zaczynał tą zabawe.

    I moje pytanie czy jak już kupię taką płyte to ją położyć na matach
    takich jak pod panele czy może mam ją kleić na zaprawe do tych
    klinkierek ( cegły kleiłem na zaprawe do solbetu bo zostało kilka worków
    z budowy ) i jeszcze jedno czy ją mocować na jakiś małych kątownikach do
    ściany czy położyć luzem a cieżar wkładu będzie trzymał ?

    I jeszcze jedno czy do fugowania tych cegieł stosować jakąś specjalną
    fuge czy moge zwykłą w moim przypadku ALPOLA po 10 zł. za wiaderko ?
    Wszystko na koniec będzie gruntowane delfinem.

    ps.może ktoś ma patent na przepustnice dolotu powietrza ? oryginał 80zł.
    kosztuje a u mnie wystaje ponad podłoge 30 cm rury.

    Pozdrawiam i czekam na jakieś porady...

  • 2. Data: 2013-06-29 17:24:33
    Temat: Re: Mocowanie płyty granitowej pod kominek...
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 15:16:17 UTC+2 użytkownik ark_fx napisał:
> [...]
    >

    > ps.może ktoś ma patent na przepustnice dolotu powietrza ? oryginał 80zł.
    >
    > kosztuje a u mnie wystaje ponad podłoge 30 cm rury.

    Osadzanie materiałów kruchych, a takimi są materiały budowlane i kamienie różne, na
    coś ma na celu rozłożenie ciężaru na dużej powierzchni. Mocowanie jest przy okazji.
    Jak postawić ścianę z cegieł bez zaprawy to dolne cegły będą się kruszyły przy
    kilkadziesiąt razy mniejszej wysokości ściany jak pomiędzy cegłami będzie byle jaka
    zaprawa. Czy podkład pod panele się nadaje nie wiem. Trzeba wiedzieć jakie ma
    maksymalne obciążenie na cm2 i przeliczyć.

  • 3. Data: 2013-06-30 12:11:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 15:16:17 UTC+2 użytkownik ark_fx napisał:

    > Pozdrawiam i czekam na jakieś porady...

    Nie wiem czy w czyms poradze ale robilem obudowe z marmuru i mam cala
    foto-dokumentacje, moze do czegos sie przyda :)

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2034

    450 za metr to super cena, moj czarny marmur kosztowal 1200 :D W sumie za kamien
    zaplacilem o ile pamietam 1500 pln i to byl najwiekszy koszt obudowy kominka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.