  • 1. Data: 2013-06-28 09:55:26
    Temat: pompa do wody na budowę
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Potrzebuje zakupić pompę.
    Mam wysoko wodę gruntową, przy wykopach, jak choćby pod dolne źródło do
    pompy ciepła, będę musiał na bieżąco odpompowywać wodą. Pompa też będzie
    potrzeba do wyciągania wody ze studni, do czasu aż nie zakupie hydroforu
    do podlewania ogrodu, itp...
    W przyszłości, jak będzie konieczne, to zatrudnię ją do odpompowywania
    wody z drenażu w przypadku ulew.

    Celuje zatem w coś solidnego, wydajnego, mocnego.

    Zainteresowałem się takimi aukcjami:
    http://allegro.pl/pompa-wqd-50-do-wody-rozdrabniacz-
    brudnej-szamba-i3354289088.html
    http://tiny.pl/hspnd
    max. pobór mocy 2700 wat
    max. wysokość podnoszenia wody 20 m
    max. wydajność 25.000 l/h
    cena 279zł + przesyłka 31

    oraz:
    http://allegro.pl/pompa-50m-waz-do-szamba-wody-waz-b
    rudnej-sciekow-i3331601240.html
    http://tiny.pl/hspnf
    Moc 2950 Watt
    Wydajność 18000 l/h
    Maksymalna wysokość podnoszenia wody 16 m
    cena 257zł + przesyłka 12

    No i wychodzi że ta pierwsza lepsza, ale jak by się im przyjrzeć to obie
    są bardzo do siebie podobne, a ta druga(tańsza) przy większej mocy ma
    gorsze parametry.
    No i teraz pytanie, na ile wierzyć w to co piszą sprzedawcy, no bo przy
    praktycznie takiej samej konstrukcji, większa moc powinna się przekładać
    na lepsze parametry, a tu jest odwrotnie.
    Którą pompę byście polecili?
    A może jeszcze zupełnie inną?

  • 2. Data: 2013-06-28 15:22:13
    Temat: Re: pompa do wody na budowę
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-28 09:55, Albercik pisze:
    > Potrzebuje zakupić pompę.
    > Mam wysoko wodę gruntową, przy wykopach, jak choćby pod dolne źródło do
    > pompy ciepła, będę musiał na bieżąco odpompowywać wodą.
    (...)
    > Celuje zatem w coś solidnego, wydajnego, mocnego.
    (...)

    Nie znam tych pomp, ale z ciekawości porównałem ceny z pompami polskiej
    produkcji (omnigena).
    http://www.omnigena.pl/index.php?action=categories&a
    ction_id=225
    i np najsłabsza ich pompa, o dużo gorszych parametrach, jest ok 100%
    droższa od tych które podałeś. To co wybrałeś to pewno made in China, z
    tego co podaje sieć, to nie trzymają zupełnie parametrów. Regułą jest,
    że albo tanie albo dobre, nie ma tanio i dobrze, ale może tu jest inaczej.

    A tak poza tematem, zastanawia mnie to co napisałeś o działce. Wiem, że
    wiele czynników decyduje o wyborze miejsca pod budynek, i że teraz jest
    za późno, ale teren podmokły to koszmar, nawet pomimo prawidłowego
    drenażu. Choć budynek będzie suchy, to dookoła w jest ta woda,
    niekorzystny mikroklimat i duża szansa na choroby i łupanie w kościach
    na starość. Ja, choć mogłem mieć bliżej i taniej, wybrałem suchy teren
    na piachach. Różnica jest, inny klimat, inna roślinność, jest po prostu
    weselej. Dużo lepiej się czuję niż u ciotki, która mieszka na niskim
    terenie. (Ale to tak tylko się pomądrzyłem)

  • 3. Data: 2013-06-28 18:35:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 09:55:26 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > No i teraz pytanie, na ile wierzyć w to co piszą sprzedawcy, no bo przy
    > praktycznie takiej samej konstrukcji, większa moc powinna się przekładać
    > na lepsze parametry, a tu jest odwrotnie.

    moc silnika to jedno - a ważniejsza jset konstrucja wirnika bo to on robi ciśnienie.
    Im precyzyjniejsza pompa tym lepsza wydajnosc, ciśnienie itp -ale w wodzie brudnej
    lecą kamienie wobec tego pompa nie moze być precyzyjna.
    Czyli moznaby przypuszczac ze ta pompa o niby gorszych parametrach ma dopuszczalne
    większe grudki brudu.

    b.

  • 4. Data: 2013-06-28 20:52:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > do podlewania ogrodu, itp...
    > W przyszłości, jak będzie konieczne, to zatrudnię ją do odpompowywania

    Mam dokładnie taką:
    http://allegro.pl/pompa-do-szamba-wody-z-rozdrabniac
    zem-2950w-i3331513853.html

    I do tego wąż fi50 strażacki.

    Używam jej od miesiąca, przepompowałem nią jakieś 50 kubików brudnej
    wody. Studnię głęboką na 4 kręgi pompuje w niecałe 5 minut.

    Z tym, że nie wiem jak z jakością tej pompy (awaryjność), bo tak jak
    pisałem, używam jej od niedawna... Poprzednią marketową za 80 zł
    załatwiłem w 1.5 roku, z tym, że cały czas była zanurzona w wodzie -
    przy włączaniu wybija różnicówkę, więc pewnie gdzieś się zrobiła
    nieszczelność.

    Do wypompowywania wody jest super, ale do podlewania nie będzie się
    nadawać, bo nie daje ciśnienia tylko duży przepływ, jak wszystkie pompy
    wirnikowe. Do podlewania będziesz potrzebował raczej pompy membranowej,
    która daje ciśnienie.

    Aha! I ten pływak to sobie można darować, chyba że masz rzeczywiście do
    pompowania wodę z jakiejś głębokiej studzienki. Jak nie ma dużo wody, to
    tylko kłopot z nim, bo trzeba podwiązywać.

    Pozdrawiam,
    MW