  • 1. Data: 2015-12-17 16:47:07
    Temat: Mocowanie zawiasów drzwi w gazobetonie (beton komórkowy)
    Od: w...@g...com

    Witam

    Chcę zamontować drzwi do piwniczki, które mają kute zawiasy. Wychodzi mi, że
    najlepiej zawiasy zamontować do ściany zbudowanej z betonu komórkowego (24cm).

    Prośba o poradę, czym dobrze to zamontować zawias w ścianie. Wprawdzie same drzwi nie
    są ciężkie (20-25kg), o tyle istotne jest, aby w trakcie używania drzwi zawias w
    ścianie się nie poluzował, etc. Bo nawet kilka milimetrów spowoduje, że nie będą
    drzwi spasowane do ościeżnicy. Jest to ściana zewnętrzna (już wykończona), więc
    przewiercenie na wylot + śruby nie wchodzi w grę.

    Czy dobre patenty to:

    1) kołki rozporowe (powiedzmy ósemki o długości około 10cm) i w trakcie wkręcania
    albo pianką montażową, albo klejem
    2) jakieś dedykowane kołki rozporowe, kotwy do gazobetonu ?

    Powtórzę, że obawiam się luzowania kołków z czasem i opuszczenia drzwi.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2015-12-17 20:08:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-17 o 16:47, w...@g...com pisze:
> [...]
    albo pianką montażową, albo klejem
    > 2) jakieś dedykowane kołki rozporowe, kotwy do gazobetonu ?
    Zobacz to :
    https://www.stalco.pl/p/445/link

    W gazobetonie trzyma doskonale. Trzeba tylko precyzyjnie wywiercić, aby
    nie było luzów, ale to nie powinien byc problem.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-12-18 07:56:26
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2015 20:08:39 +0100, Jacek napisał(a):

    > W gazobetonie trzyma doskonale. Trzeba tylko precyzyjnie wywiercić, aby
    Potwierdzam. jak wiertarka ma bicie, można wywiercić otwór o 1 rozmiar
    mniejszy i lekko wbić kotwe (powinna wejść ciasno).

    --
    scruffty

  • 4. Data: 2015-12-18 08:53:29
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.12.2015 o 20:08, Jacek pisze:

> [...]
    >
    > W gazobetonie trzyma doskonale. Trzeba tylko precyzyjnie wywiercić, aby
    > nie było luzów, ale to nie powinien byc problem.

    Ja bym temu nie ufał za bardzo, taka kotwa rozszerza się tylko na końcu,
    tym samym jest bardzo małą powierzchnia na którą kotwa napiera, a
    gazobeton jest materiałem który się łatwo "ugniata", trzeba dążyć do
    rozkładu nacisku na jak największą powierzchnie.
    Kotwa chemiczna była by tu idealna, ona będzie działała na całą
    powierzchnie otworu, a nawet wejdzie w pory gazobetonu czego żaden kołek
    nie zrobi.

  • 5. Data: 2015-12-18 10:09:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 20:08, Jacek pisze:
    > Zobacz to :
    > https://www.stalco.pl/p/445/link
    >
    > W gazobetonie trzyma doskonale. Trzeba tylko precyzyjnie wywiercić, aby
    > nie było luzów, ale to nie powinien byc problem.

    A idąc tropem Twojego linku, czemu nie po prostu to:
    https://www.stalco.pl/p/462/link ?

    /__/_* /
    /

  • 6. Data: 2015-12-18 10:14:38
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 08:53, albercik pisze:

> [...]
    > Kotwa chemiczna była by tu idealna, ona będzie działała na całą
    > powierzchnie otworu, a nawet wejdzie w pory gazobetonu czego żaden kołek

    Potwierdzam ja użyłem chemii, działa trzy lata, a drzwi mam ciężkie.
    Tamtemu kołkowi bym nie ufał.