  • 1. Data: 2013-04-08 12:27:26
    Temat: Montaż paneli przez firmę - pytanie
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Mają jutro przywieźć i jutro montować. Myślałem, ze takie panele mają ze
    trzy dni leżeć. Czy mam pozwolić na montaż (było malowanie, może być
    jeszcze wilgotno, na dworze też wilgoć przecież)? Czy wygonić?
    Firma z Allegro, ale mają sklepy w miastach (raczej wystawki). ABAK
    jakby kto się pytał, chyba z Piekar Śląskich.

  • 2. Data: 2013-04-08 12:46:19
    Temat: Re: Montaż paneli przez firmę - pytanie
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    cte wrote:

    > Mają jutro przywieźć i jutro montować. Myślałem, ze takie panele mają ze
    > trzy dni leżeć.

    Ja nie wiem, czy wolno, bo swoje leżakowałem tydzień, ale
    w każdym znanym mi zaleceniu piszą, by poleżakowały. Z czegoś
    to pewnie wynika.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2013-04-08 12:50:06
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 08.04.2013 12:46, Piotr Wyderski wrote:

    > Ja nie wiem, czy wolno, bo swoje leżakowałem tydzień, ale
    > w każdym znanym mi zaleceniu piszą, by poleżakowały. Z czegoś
    > to pewnie wynika.

    Nalezy lezakowac rozfoliowane?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2013-04-08 19:17:35
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    u mnie przywiezli, zamontowali, pojechali - trwało to 5godzin... zadnego
    lezakowania...nic sie nie dzieje... nie panikowac:-)

    --
    ---
    uciu

  • 5. Data: 2013-04-08 20:37:34
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-08 12:27, cte pisze:
> [...]
    > Firma z Allegro, ale mają sklepy w miastach (raczej wystawki). ABAK
    > jakby kto się pytał, chyba z Piekar Śląskich.

    U mnie montowała chyba ta sama firma, OIDP.
    170 m2 położyli w jeden dzień.
    Również bez leżakowania, ale nic się specjalnie nie dzieje - już czwarty
    rok użytkuję.

    Producent, co prawda, zaleca leżakowanie w warunkach pokojowych, ale nie
    wyobrażam sobie rozfoliowywania każdego opakowania, bo przecież
    leżakowanie w folii chyba nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2013-04-10 14:36:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 20:37:34 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Producent, co prawda, zaleca le�akowanie w warunkach pokojowych, ale nie
    > wyobra�am sobie rozfoliowywania ka�dego opakowania, bo przecie�
    > le�akowanie w folii chyba nie ma sensu.

    IMO to chodzi tylko i wylacznie o temperature - panele ktore lezakowaly w
    nieogrzewanym magazynie sa po prostu zajebiscie zimne i po szybkim polozeniu na
    podlodze - wskutek zmian temperatury moga sie rozszerzyc (czy tam skurczyc -
    nevermind) powodujac jakies niekorzystne zmiany jak np. pojawienie sie szpar na
    laczeniach. Dlatego czy ta folia bedzie czy nie - nie ma to znaczenia, bez folii i
    rozlozone "luzem" nagrzeja sie szybciej do docelowej temperatury :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-04-11 19:57:08
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]

    nie ma to znaczenia, bez folii i rozlozone "luzem" nagrzeja sie szybciej do

    Idzie o współczynnik rozszerzalności cieplnej który jest, jak producent
    przyznaje,
    dosyć wysoki.
    g.

  • 8. Data: 2013-04-11 20:47:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2013 19:57:08 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Idzie o współczynnik rozszerzalności cieplnej który jest, jak producent
    > przyznaje,
    > dosyć wysoki.

    Toc dokladnie to napisalem ;)
    pozdr.