  • 1. Data: 2013-04-07 13:24:17
    Temat: ustawienie sterownika IRYD PID
    Od: j...@g...com

    witam posiadam kociol o mocy 15KW i sterownik IRYD PID pale w nim dopiero od 3
    tygodni na ustawieniach fabrycznych, dom ma powierzchnie 140m2, na tydzien idzie mi
    150 kg eko-groszku, temperatura jest ustawiona na 40 stopni,jak zmienic ustawienia
    zeby spalal mi mniej opalu?

  • 2. Data: 2013-04-07 15:04:30
    Temat: Re: ustawienie sterownika IRYD PID
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >tydzien idzie mi 150 kg eko-groszku, temperatura jest ustawiona na 40
    >stopni,jak >zmienic ustawienia zeby spalal mi mniej opalu?

    To sterownik PID (automatyczny) więc on powinien dbać o prawidłowe spalanie.
    Zobacz jak wygląda popielnik. Czy jest w nim niedopalony ekogroszek , jeśli
    tak to musisz lekko skorygować ilośc podawanego węgla.
    jeśli w popielniku nie ma nic to znaczy że proces spalania jest dobry.

    Pierwsze pytanie te 140m2 to powierchnia całowita domu ? Czy te 140m2
    ogrzewasz ? Czy są tez inne nieogrzewane miejsca ?
    Jaka grubośc ocieplenia ? Czy to pierwszy sezon ?

    Najpierw potrzeba podstawowych danych.

  • 3. Data: 2013-04-07 16:27:12
    Od: j...@g...com

    Tak to pierwszy sezon grzewczy,140 m2 to powierzchnia calkowita, ogrzewana
    powierzchnia to 120 m2 w tym podlogowka 30m2, ocieplenie to 15 cm styropian, okna
    trzyszybowe, strop ocieplony welna 2x15 cm super mata, w popielniku sa tylko spieki,
    ktore jak wezme w palce to sie krusza

  • 4. Data: 2013-04-08 07:48:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >styropian, okna trzyszybowe, strop >ocieplony welna 2x15 cm super mata, w
    >popielniku sa tylko spieki, ktore jak wezme w palce to sie krusza

    Pierwszy sezon zawsze najgorszy jeśli chodzi o zużycie opału. Mury mokre i
    zimne i olbrzymia wilgotność. Najpierw trzeba to wysuszyć a to powoduje duże
    zapotrzebowanie na ciepło.

    Jeśli są spieki to oznacza że za mocno "dmuchasz". Zmniejsz ilośc nadmuchu.
    Jeśli opał się spieka , ale daje się go palcami połamać , a wewnątrz nie
    jest czarny to bym się zbytnio nie przejmował.

    Zmniejsz nadmuch to wyeliminujesz lub ograniczysz spieki.

    Sądzę że niestety dopiero niższe spalanie uzyskasz w następnym sezonie gdy
    dom się osuszy ..

  • 5. Data: 2014-05-15 16:21:42
    Od: 0...@g...com

    W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 13:24:17 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:
> [...]
    150 kg eko-groszku, temperatura jest ustawiona na 40 stopni,jak zmienic ustawienia

    witam joannaz , ma prośbę zakupiłem taki sam piec , posiadam taka samą pow. grzewczą
    jak ty temperaturę fabrycznie miałem ustawione 50 stopni spala mi około 40 kg na dobę
    , możesz mi podrzucić jakie masz ustawienia pieca i ile spalasz obecnie węgla mój

  • 6. Data: 2014-05-16 18:18:50
    Od: mariusz <m...@g...com>

    W dniu 2014-05-15 16:21, 0...@g...com pisze:
> [...]
    kg na dobę , możesz mi podrzucić jakie masz ustawienia pieca i ile spalasz obecnie

    Odczytaj pocztę,napisałem do Ciebie....